Achtergrond doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Sorry voor de zeer vreemde topic titel maar ik weet niks anders om het probleem te omschrijven.
Voor een volleybal toernooi heb ik een website gemaakt (www.dkvtoernooi.nl) in dreamweaver en hij werkt perfect in Mozilla. Ik dacht als de goed werkt met Mozilla dan gaat IE vast ook niet zeuren, nou helaas. De blauw achtergrond kleur die achter de witte vlakken moet komen werkt alleen onder Mozilla bij IE verschijnt er alleen een dun blauw balkje.

Ik denk dat het aan de css ligt, dus ik haal deze door de validator van w3c.org maar hij alleen iets onbenuligs over font-family.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#maincolumn {
    position:absolute;
    top: 25px;
    left: 150px;
    width: 660px;
    height:100%;
    background-image: url(Images/main.gif);
    z-index:1;
}

Dat is de css code voor de div. Ik heb expres geen height in pixels aangegeven omdat deze nog wel eens kan verschillen per pagina. De andere divs liggen over deze div heen. Ik denk het het iets heel kleins is maar ik kom er zelf niet uit. Alvast bedankt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Cascading Stylesheet:
1
background: url(Images/main.gif) repeat-y;

• Loev
Veranderd maar er gebeurd niks.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Hmm, zet eens een height: 100% op de body en html :)

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51
Het lijkt erop dat IE die z-index voor dat dat div negeert?

[ Voor 4% gewijzigd door Xiqum op 03-01-2006 14:53 ]

• Loev
Ook geprobeerd maar werkt weer niet. Vraag morgen wel even een leraar.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
In FF 1.5 krijg ik een verticale scrollbalk, ik zou dat niet kwalificeren als 'goed werken'.

Is er wat mis mee als het blauwe stuk stopt op een tiental pixels onder één van die witte vlakken? Moet het per se naar de onderkant van je viewport lopen?

Ideetje: Faux columns?

[ Voor 6% gewijzigd door Boelie-Boelie op 03-01-2006 17:00 ]

Cogito ergo dubito

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

body ook een height geven; 100% van niets is namelijk niets (je body heeft geen hoogte omdat je alles uit de flow haalt dmv absolute positioning - wat overigens hier helemaal niet nodig is).

Intentionally left blank

• Loev
Het probleem is inmiddels opgelost dankzij een vriendelijke vriend :D
Alleen doet de site nog altijd erg vreemd onder IE, omdat plaatjes 1000 keer meer zeggen is hier de link: http://www.dkvtoernooi.nl/

Ik denk dat het iets te maken heeft met margin of padding, onder Mozilla werkt de site wel goed.
Iemand een idee?

[edit]Ow ja de oplossing van het vorige probleem is mischien ook wel even handig :+
Ik had de maincolumn niet op de goeie plaats gesloten (</div)
Daarna de top en left verwijderd in de css van de menu en content <div> en veranderd in margin left en margin top en toen werkte het :)

[ Voor 33% gewijzigd door Loev op 09-02-2006 15:37 ]

Pagina: 1