Toon posts:

MP3 speler met gevoelige line-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een hele reeks MP3 spelers gekocht de afgelopen maanden, met de bedoeling er een microfoon en/of uitgang van een cd speler op aan te sluiten en zo m'n eigen opnames te maken (ja, ik weet het, het kan ook met de pc, maar ik wil het mobiel doen).

Alle modellen met een line-in nemen hun geluid VEEL te stil op. Een microfoon op batterij is nauwelijks hoorbaar, ook als de gevoeligheid bij opname op z'n hoogst staat ingesteld.

Wie heeft een MP3 speler die via de line in goede opnames maakt? Ik had vroeger een minidisc, daar zat een mic booster op, ging geweldig. Kon het kleinste zuchtje 10 meter verder registreren!

Wie helpt?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn ook mobiele microfoonversterkers, dat zou misschien iets zijn waar je wat aan hebt. Anders is zo'n Tascam of Edirol recorder of dergelijk spul misschien iets...

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 03-01-2006 14:01 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Line in is niet bedoelt om er een mic op aan te sluiten. Koop of een mic preamp, of een mp3 speler met speciale mic ingang.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:00 ]

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 13:01
Je kunt inderdaad wel een mic op de line-in aansluiten, maar een mic-signaal is meestal te zwak voor de line-in en moet versterkt worden. Alleen als de mic voldoende voeding heeft en geluidssignaal hard genoeg is (live concerten), kan het soms rechtstreeks in de line-in.

Helaas bieden MP3-spelers nog steeds niet wat bij minidiscs al jaren kan: een redelijke microfooningang (met voeding en een mic-amp). Ik heb er heel wat voorbij zien komen en volgens mij hebben alleen de Iriver H120 en de Jukebox dit, beide verouderde modellen die niet meer in de handel zijn. Het zijn wel beide harddiskspelers, van de flashspelers weet ik het niet, maar die hebben het volgens mij ook zelden. iRiver heb ik ook als goede uitzondering gehoord, maar ik weet niet welke modellen.

De oplossing is een portable microfoonversterker tussen de mic en de (line-in van de) MP3-speler. Bijvoorbeeld van Soundprofessionals. Maar dan sleep je wel weer een extra apparaatje mee...

Als je dat niet wilt, en je zoekt geen flashspeler maar een HDspeler, raad ik je de iRiver H120 (of H140) aan. Niet de H320 of H340 want die in dat model zit geen mic-ingang meer (dacht ik tenminste....edit: wrong, volgens Deepspace hieronder hebben deze ook een mic-in-optie en dit model is nieuwer dus beter verkrijgbaar). Met wat zoeken vindt je misschien nog een webwinkel die er nog een paar heeft liggen, ze worden ook regelmatig op Marktplaats aangeboden. Naast de mic-ingang is voor deze speler ook thirdparty opensource firmware (Rockbox) gemaakt met veel betere recordingmogelijkheden. Alles wat je over deze speler wilt weten in dit draadje

[ Voor 5% gewijzigd door wallum op 03-01-2006 21:24 . Reden: bericht deepspace ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

FrenkyFal7 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:31:
Kan wel met iRiver....deepspace, een mic plaatsen op de line-in 8)7
wimpie3 iRiver heeft een goede kwaliteit met opnemen, heb zelf de H320 ;)
Jah grapjas ;) Dat ding heeft gewoon een optie om je line-in om te toveren in een mic-in. Hoe hoogwaardig dat is durf ik niet te zeggen. Ligt er helemaal aan wat je er allemaal mee wil doen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1