Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Op dit moment werk ik bij Albert Heijn als counter medewerker. Ik verdien op dit moment 4 euro per uur exclusief vakantie toeslag. Ik functioneer nu via een 0 uren contract. Ik ben opzoek gegaan naar een andere werkgever mede omdat het niet "gezellig" meer is bij de Albert Heijn.

MediaMarkt heeft mij benaderd na mijn sollicitatie en is geinteresseerd. Ik moet morgen op gesprek in Groningen. Nu ben ik naar aanleiding hiervan op GoT gaan zoeken in de DB en ik vind deze topics:

http://gathering.tweakers...///mediamarkt%2Cwerkgever
http://gathering.tweakers...///mediamarkt%2Cwerkgever

Echter wat ik hier niet echt vind is ervaringen over MediaMarkt als werkgever en welk salaris ze aan iemand van 18 / 19 betalen. Nu heb ik via Kamstra gehoord dat Gisae uit de #huiskamer daar werkt alleen hij is niet of nauwelijks aanwezig.

Dus misschien dat hier mensen zitten die bij de mediamarkt werken en meer informatie kunnen geven over mijn verdiensten per uur, of er andere voordelen aan zitten en de structuur van contracten zoals de mediamarkt deze hanteerd.

Voor alles heb ik op google gezocht waar ik nauwelijks iets zinnigs vond, de twee got topics waren nog het nuttigste.

PhD i.o.

Verwijderd

Ik heb zelf in totaal 5 jaar gewerkt voor MediaMarkt. Ongeveer 2,5 jaar in Rotterdam Centrum, en 2,5 jaar in Leeuwarden. Ik ben altijd part timer geweest.

Ik begon als 16 jarig jongetje, en aan het einde was ik 21. Ik vind het niet enorm goed verdienen. Ik verdiende aan het einde ongeveer 6 euro per uur, maar ik weet dat er mensen waren die minder verdiende.

Helaas voelt ook een winkel als mediamarkt de verminderde economie en (denk ik) de harde concurrentie. De mogelijkheid voor opslag hield niet over.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je bij het maken van de afspraken een goed loon bepaalt. Ze zullen waarschijnlijk hard zijn, maar de kans dat je binnen aanzienlijke tijd opslag krijgt is klein (imo). Nu is het wel zo dat MM Groningen een heel ander bedrijf is als MM Lwd of Rdam.

Ik heb zelf overigens op de televisie/hifi afdeling gewerkt. Ik vond het zelf heel erg leuk werk, maar dat komt vooral omdat ik zelf erg geintereseerd was in hifi en ktv.

Mijn ervaring is dat de collega's heel leuk zijn, maar de bobo's veel minder

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mijn broer werkt al een aantal jaar bij de MM, zeker 5, eerst in de winkels in R'dam (centrum, A'polder) en later i de inkoop. Hij is niet onverdeeld positief over MM. Met name het middelmanagement laat nogal wat steken vallen in zijn optiek - niet dat hij zelf zo kien is om daat iets aan te doen ;)

De werksfeer schijnt er prima te zijn onderling, maar inderdaad, de leiding - het gaat om geldverdienen met trucs en krappe marges (afhankelijk per product). Niet echt een warm bad zeg maar...

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 03-01-2006 14:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
oke, maar dus als ik er heen ga moet je zoieso bekijken hoeveel het loon in de komende perioden zal zijn en die dus vast laten leggen. Want als jij HAL-9000 met 21 6 euro per uur verdient, dat verdien ik al bij Albert Heijn met 20...

Ik heb zelf gesolliciteerd bij de afdeling DVD / CD en Computer Games.

PhD i.o.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maximus schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:16:
oke, maar dus als ik er heen ga moet je zoieso bekijken hoeveel het loon in de komende perioden zal zijn en die dus vast laten leggen. Want als jij HAL-9000 met 21 6 euro per uur verdient, dat verdien ik al bij Albert Heijn met 20...

Ik heb zelf gesolliciteerd bij de afdeling DVD / CD en Computer Games.
Dat lijkt me een weinig interessante afdeling, omdat je daar lijkt mij veel minder bezig zult zijn met het helpen van klanten, want over apparatuur hebben ze vaak wel advies nodig, maar mensen zullen niet snel komen vragen welke cd nou goed is.

Nou weet ik niet wat je zelf van dit baantje verwacht, maar als je contact met klanten en mensen helpen in het doen van een goede koop leuk vindt dan zit je op die afdeling denk ik verkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2006 15:22 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:21:
[...]

Dat lijkt me een weinig interessante afdeling, omdat je daar lijkt mij veel minder bezig zult zijn met het helpen van klanten, want over apparatuur hebben ze vaak wel advies nodig, maar mensen zullen niet snel komen vragen welke cd nou goed is.

Nou weet ik niet wat je zelf van dit baantje verwacht, maar als je contact met klanten en mensen helpen in het doen van een goede koop leuk vindt dan zit je op die afdeling denk ik verkeerd.
De sollicitatie is gedaan op basis van die afdeling, echter mede omdat ik al 3 jaar ervaring heb met het afhandelen van klanten etc en het aansturen van een ploeg mensen kan ik mij indenken dat ze me ook voor een informatie balie achtig iets willen hebben.

Echter dit is mij op dit moment nog onbekend. Dat zal ik waarschijnlijk wel gaan horen als ik morgen op het gesprek ben.

PhD i.o.

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:21:
[...]

maar mensen zullen niet snel komen vragen welke cd nou goed is.

Er zijn zelfs mensen die een liedje voor gaan zingen omdat ze de naam zijn vergeten, of een hele film gaan vertellen omdat ze de naam niet meer weten :+ Ja, er zijn ook mensen die vragen wat nou een goede cd is enzo :P
Pagina: 1