Hoi,
Ik heb gezocht op internet en op GOT maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een functie die een dynamisch aantal parameters meekrijgt.
Een x tal daarvan wil ik meegeven als reference zodat de variabele in de functie wordt gewijzigd.
Resultaat is 10.
Maar ik zou eigenlijk willen dat dit 100 was.
Ik heb wel ontdekt dat in $GLOBALS[] tijdens het uitvoeren van functie test() er nu een element is
bijgekomen genaamd "a".
Kennelijk worden de parameters dus geregistreerd als GLOBAL.
Oplossing is elementen in $GLOBALS[] wijzigen. Echter, ik weet de naam van de variabele niet.
Weet iemand hoe ik achter de naam van de dynamisch meegegeven parameters kan komen? ($GLOBALS["a"] = $GLOBALS["a"] * 10)
Ik heb gezocht op internet en op GOT maar ik kan het niet vinden.
Ik heb een functie die een dynamisch aantal parameters meekrijgt.
Een x tal daarvan wil ik meegeven als reference zodat de variabele in de functie wordt gewijzigd.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php function test() { $aantalParams = func_num_args(); for($i = 0; $i < $aantalParams; $i++) { $param = func_get_arg($i); $param = $param * 10; } } $a = 10; test(&$a); echo $a; ?> |
Resultaat is 10.
Maar ik zou eigenlijk willen dat dit 100 was.
Ik heb wel ontdekt dat in $GLOBALS[] tijdens het uitvoeren van functie test() er nu een element is
bijgekomen genaamd "a".
Kennelijk worden de parameters dus geregistreerd als GLOBAL.
Oplossing is elementen in $GLOBALS[] wijzigen. Echter, ik weet de naam van de variabele niet.
Weet iemand hoe ik achter de naam van de dynamisch meegegeven parameters kan komen? ($GLOBALS["a"] = $GLOBALS["a"] * 10)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 13:31 ]