5,5 Mbps ipv 54 Mbps

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 11:47
Hey,

Ik heb laatst een nieuw Wirelles internet kaartje gekocht.
Dat is deze:
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=254
En ik heb deze router: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=250

Maar hij werkt doorgaans maar op 5,5 Mbps, terwijl m'n router maximaal 54Mbps uitzend.
Als ik de boel net reset dan werkt hij even op 54 Mbps, maar hij springt snel naar 5,5.

Nou wil ik dus gewoon op 54 Mbps werken. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen?
Misschien een programma wat kan uitkiezen op welke channel ik hem het beste kan laten werken?
Want ik word ziek van deze snelheid :(.

Alvast bedankt ;).

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19
Welke afstand? Als je beneden in de woonkamer gaat zitten met de router op zolder zal je echt geen 54MBit halen. Of zit je soms naast de router?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
Je hebt vrij weinig info erbij staan over je installatie. Waar staat de router en de pc. Als er 3 verdiepingen tussen zitten mag je nog blij zijn met die 5,5 mbps...

54 mbps werkt alleen onder iedeale omstandigheden en dan nog heb je maar de helft van de snelheid...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn 150km UTP haalt ook geen 100mbit full-duplex.

Bij wireless komt ook kijken naar de opstakels, bijvoorbeeld gewapend beton. Wat is de afstand tussen beide devices?

Is je snelheid ook 5,5 als de devices naast elkaar staan?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:33:
Mijn 150km UTP haalt ook geen 100mbit full-duplex.

Bij wireless komt ook kijken naar de opstakels, bijvoorbeeld gewapend beton. Wat is de afstand tussen beide devices?

Is je snelheid ook 5,5 als de devices naast elkaar staan?
150 KM :o
Hebben toevallig de buren ook een draadloos netwerk op hetzelfde kanaal?
Maar ik haal ook alleen maar 54 Mbps als ik de laptop eigenlijk tegen de antennes van de AP aanzet, dus zoals boven mij al is gezegd haal je de 54 Mbps eigenlijk nooit

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 13:39 ]

• .Tom
De afstand is helemaal niet zo groot.
We wonen in een oud huis, met gipsmuren en die zooi.
Daarom vind ik het ook zo gek.

Verder ontvang ik alleen mezelf, niemand anders.

We hebben ook nog andere PC's op ons netwerk.
M'n broer, die is zo'n 5 meter van me vandaan die heeft een 54Mbps snelheid.
En m'n vader zit altijd heel vlakbij de router met z'n laptop, dus die heeft ook 54.

Is er geen programma die de buurt af kan scannen?

• .Tom
Verder kan ik ze ook niet naast elkaar zetten.
Kan ik die hele kast naar beneden halen! :+

• .Tom
En ik zit op de 1e verdieping. Ook met die rare vloer ertussen, als ik zou springen, lijkt het of de hemel naar beneden komt :+.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat pci kaartje dat kan 125mbps, wellicht dat de techniek die daarvoor gebruikt wordt roet in het eten gooit omdat je router van een ander merk is. Kan je die "turbo" stand niet uizetten ofzo?

Verder schakelt een wifi kaartje in principe alleen terug in snelheid bij gebrekkige ontvangst, dus je zult op de een of andere manier toch echt moeten proberen om daar iets aan te doen?

Check ook even alle instellingen van je kaartje, ik geloof dat er ergens zoiets als energie instellingen zijn bij wifi kaartjes, en misschien staat ie daar niet op vol vermogen ofzo :? (al lijkt me dat vreemd voor pci kaartjes, voor laptop dingen kan ik me dat wel voorstellen)

Owja, en gebruik gewoon de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je iets wilt toevoegen aan je eigen bericht ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2006 14:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
TomGiethoorn schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:10:
De afstand is helemaal niet zo groot.
We wonen in een oud huis, met gipsmuren en die zooi.
Daarom vind ik het ook zo gek.
De afstand maakt niet echt uit, het gaat er om wat er tussen zitten. Drie meter gewapend beton of drie meter lucht, beide 3 meter maar toch anders.
Verder ontvang ik alleen mezelf, niemand anders.
Dan is er ook niemand in de buurt
We hebben ook nog andere PC's op ons netwerk.
M'n broer, die is zo'n 5 meter van me vandaan die heeft een 54Mbps snelheid.
En m'n vader zit altijd heel vlakbij de router met z'n laptop, dus die heeft ook 54.

Is er geen programma die de buurt af kan scannen?
Ik weet niet of je de standaard windows functie gebruikt, maar als het goed is zie je alleen accespoints. Zie je alleen je eigen netwerk dan heb je waarschijnlijk ook geen last van buren. Wil je je broer zien dan zal hij zijn kaart moeten instellen als accespoint. Weet eigenlijk niet of het kan :?

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 21:35
Zet de nieuwste drivers eens op het wireless kaartje :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Verwijderd

Sorry voor het lichtelijk inbreken in je topic: Een wireless systeem dat door 2 plafonds moet, is het gek dat deze een signal sterkte heeft van maximaal 35% en meestal tegen de 20% en dat de verbinding superslecht is (minuten wachten etc.). Verder dan 5-8 mbps komt ie dan niet.

Ik heb zelf 0,0 ervaring met wireless, tis voor een familielid, vandaar deze korte noobvraagjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 15:04 ]

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 08:56
L-VIS schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:16:

[...]

Dan is er ook niemand in de buurt
Dat is niet helemaal waar. Je kan ook je ssid broadcast uitzetten. Dan lijkt het alsog het netwerk er niet is, totdat je gaat "sniffen"
[...]

Wil je je broer zien dan zal hij zijn kaart moeten instellen als accespoint. Weet eigenlijk niet of het kan :?
Ja je zou dan een adhoc netwerk kunnen maken, maar daar heb ik slechte ervaring mee.

verder dat het bereik niet 100% heeft met heel veel dingen te maken. In oude huizen heb je vaak ook oude (minder goed afgeschermde) elektrisiteitsdraden/kabels in de muren, deze kunnen behoorlijk storen.

mijn ap staat (helaas) in een metalen loods. Als ik buiten de loods ga staan 10 cm bij het ap vandaan haal ik net 50% ontvangst....

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:00:
Sorry voor het lichtelijk inbreken in je topic: Een wireless systeem dat door 2 plafonds moet, is het gek dat deze een signal sterkte heeft van maximaal 35% en meestal tegen de 20% en dat de verbinding superslecht is (minuten wachten etc.). Verder dan 5-8 mbps komt ie dan niet.

Ik heb zelf 0,0 ervaring met wireless, tis voor een familielid, vandaar deze korte noobvraagjes.
nee is niet heel erg gek, zeker als het nieuwbouw is met gewapende vloeren.

wireless is leuk voor een beetje internetten op de bank. Kabels is 100x sneller

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, ik zou nooit 'voor het gemak' al mn PC's wireless willen hebben.... Veel te veel storingen en traagheid.

Maar wat de TS nog zou kunnen proberen is om in de drivers de snelheid vast te zetten op 54Mbit. Ik weet niet of dat met alle kaarten kan, maar bij die van mij kan ik wel ergens in device manager -> wlan nic -> properties -> advanced dingen instellen. Snelheid kan dan op auto oid (waardoor ie terugschakelt) en op vaste waarden. Maar als je verbinding door 1 of andere oorzaak niet goed is zul je die 54Mbit (of een fractie daarvan) nooit halen.

[edit] correctie. Ik zie dat bovenstaande bij mijn laptop niet werkt (snelheid instellen). Op de laptop van mn broertje, met onboard wlan, kon het wel. Kijk er iig maar even naar.
Misschien dat je het anders nog in kunt stellen via het tooltje dat bij je kaart wordt geleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 03-01-2006 15:49 ]

• .Tom

Het moet door 1 plafon, niet door 2 ;).
Zet de nieuwste drivers eens op het wireless kaartje :)
Zijn de nieuwste drivers ;).
nee is niet heel erg gek, zeker als het nieuwbouw is met gewapende vloeren.

wireless is leuk voor een beetje internetten op de bank. Kabels is 100x sneller
Het is geen nieuwbouw, het huis is ong. 80 jaar oud ;).
Maar wat de TS nog zou kunnen proberen is om in de drivers de snelheid vast te zetten op 54Mbit. Ik weet niet of dat met alle kaarten kan, maar bij die van mij kan ik wel ergens in device manager -> wlan nic -> properties -> advanced dingen instellen. Snelheid kan dan op auto oid (waardoor ie terugschakelt) en op vaste waarden. Maar als je verbinding door 1 of andere oorzaak niet goed is zul je die 54Mbit (of een fractie daarvan) nooit halen.
Zit er ook niet in.
Idd, ik zou nooit 'voor het gemak' al mn PC's wireless willen hebben.... Veel te veel storingen en traagheid.
Tja... Ik probeer al tijden bij m'n vader los te krijgen dat er een kabel naar boven moet.
Maar dat wil hij niet ;(.

edit: Net even het singaal onderbroken, dan is ie 54, nu 36. En dan is ie wsl straks weer 5,5
Edit2: Nu blijft ie nog even 36. Ik hoop dat het zo blijft, maar 'k denk van niet.
Bij Speedtest zie ik ook niks bijzonders.

Edit 3: Is er geen programma wat de buurt door scant?
Dan kan is mss een ander kanaal gebruiken ;).

[ Voor 15% gewijzigd door .Tom op 03-01-2006 16:06 ]

• Palomar
  • Niet online
Kun je op de router niet iets instellen dat ie altijd op 54Mbit blijft en niet switcht?

[edit] Ja, er is wel een progje genaamd 'Netstumbler' waarmee je veel kan zien over wireless netwerken in je bereik.

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 03-01-2006 16:08 ]

• -Jaap-io
Palomar schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:06:
Kun je op de router niet iets instellen dat ie altijd op 54Mbit blijft en niet switcht?

[edit] Ja, er is wel een progje genaamd 'Netstumbler' waarmee je veel kan zien over wireless netwerken in je bereik.
klopt, ik weet alleen niet meer of netstumbler ook kijkt naar netwerken waarbij ssid uit staat.

je zou ook een knoppix cd in je computer kunnen stoppen en kijken of je kismet aan de praat krijgt.
daarvoor moet je waarschijnlijk wel de kismet.conf aanpassen voor je eigen netwerkkaart.

• .Tom
Palomar schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:06:

Ik kan het niet vinden, ik gebruik Belkin, met de nieuwste drivers.

Progje geprobeerd, vind alleen mijn netwerk.
je zou ook een knoppix cd in je computer kunnen stoppen en kijken of je kismet aan de praat krijgt.
daarvoor moet je waarschijnlijk wel de kismet.conf aanpassen voor je eigen netwerkkaart.
Kismet??

[ Voor 22% gewijzigd door .Tom op 03-01-2006 16:17 ]

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
En wat nou als je broertje zijn pc uit heeft? gezien het feit dat meeste netwerken 54mbps OVERAL toestaan.. niet per connectie :s

• .Tom
ultimasnake schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:21:
En wat nou als je broertje zijn pc uit heeft? gezien het feit dat meeste netwerken 54mbps OVERAL toestaan.. niet per connectie :s
Maakt geen verschil...

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27

bakvis

Tweakers.Nerd

Dit probleem heb ik thuis ook, in onze kamer staat een 54 mbit/s linksys wrt54G en met de laptop van mijn vader kom ik niet verder als 15 meter (ook een 125 mbit kaart, maar dan van 3com) terwijl deze router tog zeker verder zou moeten komen volgens veel kennisen die hem ook hebben.

Mijn Specs

Verwijderd

Ik heb beetje zelfde "probleem".

Linksys Access point 54G en een us robotics turbo 125mbps kaartje voor in laptop. Als ik op 2 cm van die linksys staat, dus echt bijna tegen de antenne (of ertegen) haal ik maximum 17mbps, maximum.

Als ik dan naar mijn kamer ofzo ga, waar wel paar muren zijn heb ik +/- 5-6 mbps. Genoeg voor mij, maar toch vind ik het raar dat als ik zelf vlak naast de AP sta nog altijd maar 17mbps heb.

Ik kan wel zeer ver, ik kan zelfs 100 meter verder in de tuin zitten met 3 muren door, nog altijd 60% signaal ofzo, 5-6mbps.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 16:31 ]

• .Tom
We zouden misschien een ander kanaal kunnen proberen.
Alleen heb ik telkens bij mijn broertje enzo de snelste verbinding op kanaal 4.

Weet iemand een goed kanaal wat bijna nooit gebruikt wordt?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27

bakvis

Tweakers.Nerd

TomGiethoorn schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:35:
We zouden misschien een ander kanaal kunnen proberen.
Alleen heb ik telkens bij mijn broertje enzo de snelste verbinding op kanaal 4.

Weet iemand een goed kanaal wat bijna nooit gebruikt wordt?
andere kanale heb ik al geprobeerd, heeft bij mij niet gewerkt. En ook ik woon in een huis van ± 80 jaar oud.. maja straks een accespoint in de bijkeuken om in de tuin te kunne internetten :P

Mijn Specs

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
kan je proberen de settings in je router/ap aan te passen zodat ie "vast" staat op 54Mbit/s?

In mijn router (WRT54GS) kan je hem op 54/22/11/5/2/1/auto (exacte getallen weet ik niet zo uit me hoofd) zetten. Als ik hem op Auto zet en in de balkon ga connecten kom ik ook maar tot 5 Mbit/s. Op vast 54 pakte hij op de balkon gewoon 54 Mbit/s maar transfer snelheid is dan wel zelfde als 5Mbit/s. Dus als hij connect op 54Mbit/s wil niet zeggen dat je ook echt die 54Mbit haalt.
Oh ja, zet hem ook op "802.11g only" ipv "mixed", dan pakt ie alleen G producten en geen B (en/of A), werkt ook stuk fijner.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

vastzetten op 54mbit wil je niet. Dat terugschakelen is juist bedoeld om bij slechtere ontvangst toch nog een stabiel (doch traag) netwerk werkend te houden. Als je bij slecht signaal persé 54mbit er door drukt dat valt ie prolly relegmatig uit, of gaat iig je netwerkverkeer brak raken lijkt me.

Wel zie ik dat het hier allemaal mensen betreft met zo'n turbo kaartje, ik zou dus eens gaan kijken of die turbo functie niet uit kan ofzo. Wellicht dat dat in te stellen valt op het tabje "geavanceerd" van de eigenschappen van het kaartje. Daar heb je een instelling genaamd "configuration profile" (tenminste bij mijn 3com kaartje). Daar staat bij wel protocol gebruikt wordt, b only, g only, mixed, etc. Kijk eens wat daar allemaal bij staat en probeer daar evt. wat mogelijkheden uit.

Hier dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6acf57d3fc458f6abb1f74e08700988/full.png

[ Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2006 17:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• .Tom
Woot! Ik heb inmiddels kunnen vinden dat ik de snelheid kan vastzetten :D.

Uitleg en waarschijnlijk oplossing (a.u.b. nog geen slot):
Je dubbelklikt op je standaard Windows icoon voor draadloos internet.
Dan Eigenschappen.
Dan klikken op configureren.
Tabblad Geavanceerd.
Dan in dat lijstje zoeken naar Snelheid.
Daar kan je het instellen :).

Bij mij staat ie nu op 36, want bij de snelheden 54 en 48 werkt het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door .Tom op 03-01-2006 18:59 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is dus het menu dat ik bedoelde. Schijnbaar zit dat bij jou iets anders in elkaar dan bij mijn 3com, maar het idee is hetzelfde.

Ik vraag me alleen af of je zo een stabiel netwerk krijgt. Hij schakelde niet voor niets terug natuurlijk.

• .Tom
Wel zie ik dat het hier allemaal mensen betreft met zo'n turbo kaartje, ik zou dus eens gaan kijken of die turbo functie niet uit kan ofzo. Wellicht dat dat in te stellen valt op het tabje "geavanceerd" van de eigenschappen van het kaartje. Daar heb je een instelling genaamd "configuration profile" (tenminste bij mijn 3com kaartje). Daar staat bij wel protocol gebruikt wordt, b only, g only, mixed, etc. Kijk eens wat daar allemaal bij staat en probeer daar evt. wat mogelijkheden uit.
Ik heb nog eens wat geprobeerd.
En nu werkt het ook op 54Mbps :D.

Ik heb dat gedaan in hetzelde venster waar jij dat hebt.
Maar bij mij heet het XPress(TM)-Technologie.

Jongens, heel erg bedankt :D.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat heb je nou precies veranderd dan, want ik kan er weinig wijs uit je verhaal, en dus de genen die het zelfde probleem hebben veel kans ook niet :P

• .Tom
In dat venster XPress(TM)-Technologie uitgeschakeld.
Dat zal dan wel de naam zijn voor de turbo denk ik.

Edit: Heb hem ook in de auto stand zwemmen. Zodat ie niet standaard op 54 werkt, maar gewoon zelf mag kiezen.
Hij werkt nu op 36, soms 54 enal, ach, als het maar niet zo laag wordt _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door .Tom op 03-01-2006 17:37 ]

• .Tom
Ik dacht er dus vanaf te zijn. Niet dus.
Nu weer 5,5 Mbps.

Heeft iemand nog tips?

• Palomar
  • Niet online
Misschien is je ontvangst gewoon niet goed. Zo te zien zit er een losse antenne aan je kaart, draai daar es wat aan. Als het echt aan de antenne ligt zou je ook nog een externe antenne kunnen kopen.

• .Tom
Dat is dan ook weer raar, want als ik de ontvanger van m'n broer (Sitecom WL113) installeer heb ik wel goed bereik.

• .Tom
Iemand nog tips?

(of iets waardoor ik sowieso een kabel mag? m'n vader werkt me ernstig tegen ;))

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb nog een mogelijheid..
Kan het toevallig zijn dat je wifikaartje is aangesloten op een 1.0 USB poort, ipv 2.0 ?.. ik heb dat ook is gehad, toen had mijn wifikaartje een funtie aanstaan die ervoor zorgde dat hij max 11 Mbit draaide op een 1.0 USB poort, heeel misschien dat dat bij jou ook zo is, al had je dan waarschijnlijk wel 11Mbit moeten halen nu. Het is het proberen waard.
Ik kon dit instellen bij de eigenschappen van mn netwerkkaartje zelf (daar waar je ook Half duplex etc in kan stellen).

edit:
hmm, ik zie net dat je al wel hogere verbindingen hebt gehaald dan 11 Mbit...

[ Voor 9% gewijzigd door Meastro1983 op 03-01-2006 19:40 ]

• .Tom
Ik heb nog een mogelijheid..
Kan het toevallig zijn dat je wifikaartje is aangesloten op een 1.0 USB poort, ipv 2.0 ?.. ik heb dat ook is gehad, toen had mijn wifikaartje een funtie aanstaan die ervoor zorgde dat hij max 11 Mbit draaide op een 1.0 USB poort, heeel misschien dat dat bij jou ook zo is, al had je dan waarschijnlijk wel 11Mbit moeten halen nu. Het is het proberen waard.
Ik kon dit instellen bij de eigenschappen van mn netwerkkaartje zelf (daar waar je ook Half duplex etc in kan stellen).
Nope, ik heb een PCI kaartje.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

TomGiethoorn schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:32:
Dat is dan ook weer raar, want als ik de ontvanger van m'n broer (Sitecom WL113) installeer heb ik wel goed bereik.
En als je broer jouw kaart gebruikt? Als hij dan ook goed bereik heeft kan je het zo oplossen/van het probleem afkomen.

Juist

• .Tom
Nee, bij hem werkt het ook niet goed.
Het zal dus aan die kaart liggen. Dat moet dan tenminste.
Ik heb waarschijnlijk al een oplossing: Zo'n Belkin router 125Mbps kopen.

Kan dat problemen geven met de andere Sitecom 54Mbps kaartjes?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Of een sitecom 54mbit kaartje kopen ;)

lijkt me goedkoper, en dan is alles sitecom, grotere kans dat het gaat werken. Bovendien staat sitecom volgens mij ook nog iets beter aangeschreven dan belkin? Bovendien weet je nu dat het met die kaartjes goed werkt, dus waarom dan het risico nemen door een nieuwe router te kopen. Die 125 mbit haal je volgens mij toch niet, dat zijn allemaal van die gekke techniekjes die alleen in het optimale geval werken enzo en vaak niet compatible zijn met andere merken.

Als je het belkin kaartje erg recent hebt gekocht kan je er ook mee terug gaan naar de winkel met de opmerking dat ie et niet goed doet en dat je hem wilt ruilen tegen een sitecom.

[ Voor 60% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2006 20:17 ]

• .Tom
Nja, ik had al zo'n Sitecom geval. Die er nu dus weer in zit.

En ik heb dat kaartje overgekocht van iemand die er ook problemen mee heeft. Dus garantie heb ik dan ook niet.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En je eigen Sitecom kaartje doet het wel goed? In dat geval lijkt me de keuze niet heel moeilijk en zou ik niet nog meer geld weggooien. Vraag me dan sowieso af waarom je een kaartje van iemand over koopt als die persoon er problemen mee heeft.

• .Tom
Vraag me dan sowieso af waarom je een kaartje van iemand over koopt als die persoon er problemen mee heeft.
Omdat ik hoopte dat m'n netwerk wat sneller ging.

Verwijderd

Maak alsjeblieft gebruik van de editknop. Het is nogal onnodig en irritant om een aantal keer onder elkaar te posten ;)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04 12:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm sitecom en belkin :X
dit is natuurlijk geen oplossing voor je, maar haal gewoon een degelijk kaartje en accespoint van bv 3com. je zult zien dat het dan prima werkt.
in mijn ervaring geven de goedkopere merken toch meestal meer problemen.
neemt niet weg dat er ook goeie tussen zitten hoor. maar ben zelf over belkin en sitecom nou niet echt te spreken.
Hou iedergeval 1 merk aan. ga geen verschillende merken door mekaar gebruiken. maar dat is al gezegt in dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Hubert op 04-01-2006 10:10 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik denk dat je prima linksys en 3com naast elkaar kunt gebruiken hoor.

Trouwens in gebruik al tijden een ASUS w300g 54 Mbit AP met een Buffalo 54 Mbit kaart en met een redelijke afstand met de nodige muren en plafonds er tussen, is mijn signaal meestal nog steeds 54 Mbit en anders 36 Mbit. Het signaal is ook niet zo zwak dat er niets tussen mag zitten. Dat zou het namelijk al snel waardeloos maken. Het ligt waarschijnlijk ook niet aan de muren/plafonds/afstand, al zal dat natuurlijk altijd zijn invloed houden.

Ik werk dus ook prima met 2 merken en dat gaat logischerwijs prima. Zou raar zijn als dat niet zo was, aangezien veel laptops tegenwoordig wireless ingebouwd hebben en en als je dan in huis gebruik maakt van verschillende laptops, moet je dan maar net zoveel AP's gaan kopen ;) ?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04 12:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Hann1BaL schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:20:
Ik denk dat je prima linksys en 3com naast elkaar kunt gebruiken hoor.

Trouwens in gebruik al tijden een ASUS w300g 54 Mbit AP met een Buffalo 54 Mbit kaart en met een redelijke afstand met de nodige muren en plafonds er tussen, is mijn signaal meestal nog steeds 54 Mbit en anders 36 Mbit. Het signaal is ook niet zo zwak dat er niets tussen mag zitten. Dat zou het namelijk al snel waardeloos maken. Het ligt waarschijnlijk ook niet aan de muren/plafonds/afstand, al zal dat natuurlijk altijd zijn invloed houden.

Ik werk dus ook prima met 2 merken en dat gaat logischerwijs prima. Zou raar zijn als dat niet zo was, aangezien veel laptops tegenwoordig wireless ingebouwd hebben en en als je dan in huis gebruik maakt van verschillende laptops, moet je dan maar net zoveel AP's gaan kopen ;) ?
ja maar dan heb je t ook over 2 top merken.
en natuurlijk kan je wel verschillende merken naast mekaar gebruiken, daar heb je gelijk in. richtlijn is alleen wel dat het beter is om het gewoon allemaal op 1 merk te houden voor zover dat mogelijk is.
maar goed, iedereen zal dat natuurlijk weer anders doen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1