dual monitor laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een laptop en heb me inmiddels redelijk ingelezen wat er allemaal te krijgen is, ik heb alleen nog een paar dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn.

Ik werk nu zowel thuis als op kantoor met 2 monitoren op mijn desktop, dit zou ik ook graag met een laptop willen.

Nu weet ik dat er laptops zijn die over zowel een vga als een dvi uitgang beschikken. (bv Acer Travelmate 8104WLMib) Kan ik hier nu gewoon zonder problemen 2 externe monitoren op aansluiten? Hebben de laptops van tegenwoordig ook gewoon 2 ramdacs?

Nu zijn er ook dockingstations waar zowel een vga als een dvi aansluiting op zit, kan hier hier dan ook 2 monitoren op aansluiten?

Ik wil namelijk gewoon een leuke allround laptop hebben waarmee ik nog redelijk mobiel ben (dus niet meer of veel meer dan 3 kg) met redelijke specs (x700 of beter en pentium m of turion) waar ik als dat nodig is 2 externe monitoren op aan kan sluiten. Maar ik zie nergens in reviews deze mogelijkheid besproken worden.

Ik weet btw dat er van matrox een product is waarmee je een dual monitor setup kan creeeren bij een laptop, maar ik ben dus vooral benieuwd wat de mogelijkheden zijn bij laptops met een dvi en een vga uitgang achterop.

Iemand ervaring hiermee?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:26
Binnenkort hoop ik in eht bezit te zijn van een Inspiron 9400.
De 9300 heeft zowel een dvi als een vga aansluiting en waarschijnlijk de 9400 ook.
Als dat zo is, zal ik mijn ervaringen hier posten (kan nog wel een paar weken duren).

• lester
  • Niet online
Is er niemand met een laptop die dit geprobeerd heeft?

Verwijderd

Je kan ook altijd nog kijken naar een USB oplossing :/

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

jep dit werkt. Een aantal gebruikers op het werk hebben dit ook doormiddel van een dockingstation.
Twee monitoren, een op de standaard VGA de tweede met een converter op de DVI.
Afhankelijk van de driver kan je al zien of de laptop twee schermen aan kan.
Als standaard hebben we op het werk HP nc8000 laptops en een aantal HP nc6120 laptops.

Mijn theorie is, als je display properties twee monitor instellingen aan kan dan is het slechts een questie van aansluiten en hoppa een extra monitor.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
je zou ook naar dit kunnen zien, Matrox' DualHead2Go.

• lester
  • Niet online
jvvv schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:47:
je zou ook naar dit kunnen zien, Matrox' DualHead2Go.
Dit had ik idd al gevonden, maar ik vraag me dus af als er zowel een dvi en een vga uitgang op de laptop zit (er zijn meerdere laptops die dit hebben) of je dan ook 2 externe monitoren aan kan sluiten.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Compaq Evo N620c laptop met dockingstation. Deze heeft op de docking ook een VGA en DVI uitgang, ook ik wil graag dual screen op twee externe monitoren draaien. Ik heb een omzet stukje van DVI naar VGA maar dit past niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.dlpstore.com/techguide/images/DVI.gif
De bovenste aansluiting zit op het dockingstation en de onderste op het omzetstukje.

Is het nu helemaal niet mogelijk om hier een VGA monitor op aan te sluiten of zijn er andere omzet stukjes?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:16
Speedfight schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:51:
Ik heb een Compaq Evo N620c laptop met dockingstation. Deze heeft op de docking ook een VGA en DVI uitgang, ook ik wil graag dual screen op twee externe monitoren draaien. Ik heb een omzet stukje van DVI naar VGA maar dit past niet:
[afbeelding]
De bovenste aansluiting zit op het dockingstation en de onderste op het omzetstukje.

Is het nu helemaal niet mogelijk om hier een VGA monitor op aan te sluiten of zijn er andere omzet stukjes?
Als ik het goed heb begrepen, stuurt de bovenste wel VGA mee en de onderste niet. Nee dus.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
coptician schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Als ik het goed heb begrepen, stuurt de bovenste wel VGA mee en de onderste niet. Nee dus.
Hmm minder, dan zou het dus alleen werken met een DVI scherm en een VGA scherm...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:26
lester schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:11:
[...]

Dit had ik idd al gevonden, maar ik vraag me dus af als er zowel een dvi en een vga uitgang op de laptop zit (er zijn meerdere laptops die dit hebben) of je dan ook 2 externe monitoren aan kan sluiten.
De Matrox dacht ik ook al aan zoals gezegd. de computer!totaal is zeer tevreden over het apparaat. goede beeld kwaliteit. Ik zelf heb thuis op de desktop een fx5200 nog en daar zit een vga en dvi aansluiting op. Ik kan met een verloopstukje 2x 17" crt schermen gebruiken als uitbreiding. dus als met de juiste dvi uitgang en verloopstukje moet het hardwarematig lukken, drives laat ik me niet over uit ;)

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1