Toon posts:

Laptop kopen, heb advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede laptop voor school. Ik heb al hele forums uitgespit en een aantal pricewatches gebruikt en heb uiteindelijk de Acer Aspire 1642WLMI gevonden.
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=692 dit zijn de specificaties.

Echter, heb ik van alle kanten gehoord dat Acer een kutmerk is. Mijn budget reikt echter ook niet naar een bedrag boven de 900 euro. Kunnen jullie me wat laptops aanraden die aan mijn eisen voldoen en van goede kwaliteit zijn ( ik wil geen laptop die zo heet als een oven wordt en uit elkander valt.)

Mijn eisen zijn:
Centrino processor
40 gig Harde schijf
64 mb videokaart
ingebouwde wifi kaart (zodat als ik het schoolgebouw inloop, ik meteen verbinding heb.)
DVD- brander

Verwijderd

acer is geen kutmerk.

acer is een goedkoper merk dan bijvoorbeeld asus/sony. Acer heeft zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding.

je hoort wel eens verhalen over slecht service snel kapot etc etc. dat kan maar hoeft niet. Misschien is de service van asus sneller. maar dat verwacht je dan ook wel eigenlijk.

Er zijn veel meningen over acer.

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 23:25

Vizorium-5

Framerate = Life

Wat bedoel je precies met 64 mb videokaart. Op de laptop die je hebt uitgekozen, is het geheugen van de videokaart een deel van je RAM, ookwel genoemd shared memory. Als je op de videokaart eigen geheugen wilt, zit je in een duurdere prijsklasse te kijken.

Zelf heb ik goede ervaringen met compaq / HP. Degelijk laptops, maar wel prijzig.

edit:

Dit is misschien iets, wel een AMD Turion ipv een centrino
http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12255188.html

[ Voor 20% gewijzigd door Vizorium-5 op 03-01-2006 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil dat de video kaart 64 MB is, dus of alleenstaand 64 of gedeeld 128!
Imo is de centrino het best en doet het het langst met een accu, en dat is voor mij een belangrijk punt.

Edit: Ik heb even naar de HP, maar die is afgezonderd van de processor wel even goed, alleen de processor verschilt. Ik zou graag willen weten hoe goed de Turion is tov de Centrino?!

Edit2: Ik heb bij de Dixons nog een laptop gevonden die me goed lijkt alleen ik wil graag weten welke van de 2 de betere is in prestaties. Zie hier de vergelijking: http://www.dixons.nl/De_o...62818&productid_2=7062100

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 13:18 ]

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 23:25

Vizorium-5

Framerate = Life

Hoe de Turion presteert, weet ik niet. Wel is dit de nieuwe mobile proc van AMD

Dit staat in de Mycom aanbieding voor 749 euri:

http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=100440&productType=1

is wel celeron M, maar scheelt wel centjes, en het is een toshiba.

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:29
Acer heeft zeker slechte service, maar is wel een stuk goedkoper. Ik heb zelf een Asus M6 en bevalt me prima. Wat betreft de Turion, die is niet veel beter dan de centrino en gebruikte volgens mij ook meer watt.

[ Voor 32% gewijzigd door TwiSteD1 op 03-01-2006 13:44 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:13

Piggen

Lekker bakkie

Alleen doet die Celeron M ook weer een stuk minder lang met z'n accu dan een Pentium M vanwege het gebrek aan Speedstep.

De topicstarter zou misschien ook eens naar Dell kunnen kijken. Een Inspiron 6000 met Pentium M 735, 1GB geheugen, Radeon X300 met 64MB en 60GB harde schijf kost €899. Nu zit je dan nog wel met die €89 bezorgkosten die ze daar rekenen, maar via de telefoon valt daar vaak wel wat te regelen. Zo zou je kunnen vragen of ze er 512MB minder in kunnen doen en een schijf van 40GB. Of het 'GRATIS McAfee SecurityCenter t.w.v. € 45' kunnen laten vallen. Om zo met verzendkosten in de buurt van die €900 te komen.

Ik lees goede dingen over dat notebook, het is alleen geen ultracompact notebook.
Acer biedt overigens wel veel waar voor je geld, alleen laat de kwaliteit weleens te wensen over. Maar dat is ook allemaal relatief. De ene doet 3 jaar probleemloos met z'n Acer, de ander kan er in 3 maanden 2 terugsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit dat ondanks mijn budget, ik toch een Centrino wil (of Turion)!
Kan iemand mij vertellen waarom de specificaties van Dixons aangeven dat een een sis nog wat graphics card inzet terwijl dit een Intel hoort te zijn? En ik kan nergens op het Internet het aantal RP/M vinden:S

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:36:
Alleen doet die Celeron M ook weer een stuk minder lang met z'n accu dan een Pentium M vanwege het gebrek aan Speedstep.

De topicstarter zou misschien ook eens naar Dell kunnen kijken. Een Inspiron 6000 met Pentium M 735, 1GB geheugen, Radeon X300 met 64MB en 60GB harde schijf kost €899. Nu zit je dan nog wel met die €89 bezorgkosten die ze daar rekenen, maar via de telefoon valt daar vaak wel wat te regelen. Zo zou je kunnen vragen of ze er 512MB minder in kunnen doen en een schijf van 40GB. Of het 'GRATIS McAfee SecurityCenter t.w.v. € 45' kunnen laten vallen. Om zo met verzendkosten in de buurt van die €900 te komen.

Ik lees goede dingen over dat notebook, het is alleen geen ultracompact notebook.
Acer biedt overigens wel veel waar voor je geld, alleen laat de kwaliteit weleens te wensen over. Maar dat is ook allemaal relatief. De ene doet 3 jaar probleemloos met z'n Acer, de ander kan er in 3 maanden 2 terugsturen.
Ja ik heb ook al naar Dell gekeken, al wordt mij van verschillende kanten wijs gemaakt dat ik geen producten van Dell moet kopen, omdat Dell de onderdelen van zichzelf er in stopt oid?

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Ja ik heb ook al naar Dell gekeken, al wordt mij van verschillende kanten wijs gemaakt dat ik geen producten van Dell moet kopen, omdat Dell de onderdelen van zichzelf er in stopt oid?
Wat een onzin. Wie maakt jou dat wijs dan? Dell is gewoon een goed bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik snapte het ook al niet helemaal. Na flink wat zoeken ben ik tot nu toe de beste aanbieding tegen] gekomen. Het is de Toshiba M40X-231. Hij komt uit de otto:
http://www.otto.nl/mall/c...korbid=173966065123581437

Kan iemand mij vertellen of Toshiba goede laptops afleverd? Als dit zo is koop ik namelijk deze aangezien hij 50 euro goedkoper is dan de Acer 1642 en een ATI grafische kaart heeft.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lees anders even de Acer(+garantie) topics door om een goed beeld te krijgen van de service van ze.

Verder krijg je bij Acer normaal gesproken zeer waar voor je geld.

Ik bezit nu alweer bijna twee jaar een Acer en nog steeds geen spijt ervan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 17:15
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:47:
Ja, ik snapte het ook al niet helemaal. Na flink wat zoeken ben ik tot nu toe de beste aanbieding tegen] gekomen. Het is de Toshiba M40X-231. Hij komt uit de otto:
http://www.otto.nl/mall/c...korbid=173966065123581437

Kan iemand mij vertellen of Toshiba goede laptops afleverd? Als dit zo is koop ik namelijk deze aangezien hij 50 euro goedkoper is dan de Acer 1642 en een ATI grafische kaart heeft.
Koop dan een Acer 5024, die heeft meer hd ruimte, een betere processor (geen celeron :r ), en een ati X700, en hij is nog goedkoper ook.

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
En wat vinden jullie van de Asus A6r? Beter merk dan de Acer en betere recensies dan de toshiba M40. Staat qua service verlening niet echt goed te boek. Daarbij 2 jaar garantie i.p.v. een

Kosten +- 825 inclusief verzenden

15.4" TFT WXGA (1280x800)
Celeron M 380 1.6G
ATI RADEON XPRESS 200+ ATI SB400
512MB DDRII (512x1)
60GB
8X DVD+/-RW DUAL Double Layer
Win XP Home
Gigabit LAN
WLAN 802.11g
0.4M CMOS Camera
Bag/Mouse

Verwijderd

BirminghamB schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:11:
En wat vinden jullie van de Asus A6r? Beter merk dan de Acer en betere recensies dan de toshiba M40. Staat qua service verlening niet echt goed te boek. Daarbij 2 jaar garantie i.p.v. een

Celeron M 380 1.6G
512MB DDRII (512x1)
60GB
Win XP Home
Gigabit LAN
WLAN 802.11g
0.4M CMOS Camera
Bag/Mouse
niet echt

radeon 200+
celeron 380

dat zijn nou niet echt onderdelen die me aanspreken

en 512 modules van 1mb al helemaal niet :P

Verwijderd

Als je hem voor school gaat gebruiken, neem je hem dan ook vaak mee?
Dan is zo'n Acer niet echt geschikt, die dingen zijn echt niet stevig.

Tip:
Koop een 2e hands IBM T41 of T42, met SXGA+ scherm en minstens 512 MB RAM (koop er anders gelijk 512 bij). Ook een 7200RPM schijf is aan te raden.
Als je goed kijkt kom je er zat tegen die nog minstens een jaar next-business-day on-site garantie hebben. IBM levert nl standaard 3 jaar garantie itt acer, die maar 1 jr bring-in geeft.

Moet lukken voor 900 euro ;)

Verwijderd

BirminghamB schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:11:

Celeron M 380 1.6G
512MB DDRII (512x1)
60GB
Win XP Home
Gigabit LAN
WLAN 802.11g
0.4M CMOS Camera
Bag/Mouse
Is een Celeron, dus geen 'echte' centrino. Lange batterijduur kan je dus wel vergeten.
Ik zou het niet doen :)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Is DIT niet wat :)

I Always prefer Asus :Y) haha

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

emiel1984 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:47:
Is DIT niet wat :)

I Always prefer Asus :Y) haha
Als je vaak onderwerg bent, is zo'n 15,4" echt veel te groot en te zwaar.
Als hij voornamelijk thuis gebruik wordt en nauwelijks wordt meegenomen kan het prettig zijn.

Check wel even of dit wel een (W)SXGA+ scherm is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
kaconst schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:03:
[...]

Koop dan een Acer 5024, die heeft meer hd ruimte, een betere processor (geen celeron :r ), en een ati X700, en hij is nog goedkoper ook.
Sorry, ik denk dat je iets verkeerd hebt gelezen.... er zit dus een Centrino in die Toshiba!!!

Ik ben uiteindelijk voor de Toshiba gegaan, ik heb hem gisteren besteld op de site van Otto en ik verwacht hem volgende week. Ik ben voor de laptop gegaan, omdat de laptop stevig aanvoeld (heb hem gevoeld in een winkel) en omdat hij goedkoper is dan andere Centrino modellen die ik gezien heb.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:06:
[...]
Als je vaak onderwerg bent, is zo'n 15,4" echt veel te groot en te zwaar.
Als hij voornamelijk thuis gebruik wordt en nauwelijks wordt meegenomen kan het prettig zijn.

Check wel even of dit wel een (W)SXGA+ scherm is.
15,4 inch is helemaal niet gek hoor, denk dat het eerder een persoonlijke mening is dan een feit. Ik bezit zelf de M6Va (ook een 15,4 scherm) en heb er geen problemen mee. De tas die bij de asus laptops meestal gelevert worden zijn namelijk erg goed.

Volgens deze bron is het wel een WXGA helaas. Ga anders is een kijkje nemen bij de lokale shops :) ? Mycom, paradigit in de buurt mischien, ik zou iig met die prijsklasse eerst even kijken wat er zoal te krijgen is..

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1