Vraag over PHP script m.b.t. een zogenaamde mailbom

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Heren moderators (hebben we ook vrouwen trouwens? :))

Ik heb een PHP script draaien op mijn eigen webserver, dit script stelt mij in staat een 50tal gelijke mails te versturen. Nu heb ik een vraag over dit script waar ik zelf geen verstand van heb. Kan ik deze vraag stellen in het programming en scripting forum :?

Of is dit tegen de forumregels, aangezien het gezien zou kunnen worden als mailbom of spam. Waar ik het dus niet voor gebruik.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik denk dat het wel kan, omdat er op internet al heel veel van deze scripts te downloaden zijn, en omdat ik denk dat 90% van de P&W bezoekers zelf ook wel zo'n ding in elkaar kan zetten.
Zie dus niet echt een probleem.

Echter, P&W is voor eigen progsels, dus het posten van andersmans mailscripts is niet altijd gewenst (of je moet er weer zelf mee aan de knutsel zijn gegaan oid)

maar ik ben natuurlijk geen moderater :P

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
BasieP schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:44:
ik denk dat het wel kan, omdat er op internet al heel veel van deze scripts te downloaden zijn, en omdat ik denk dat 90% van de P&W bezoekers zelf ook wel zo'n ding in elkaar kan zetten.
Zie dus niet echt een probleem.

Echter, P&W is voor eigen progsels, dus het posten van andersmans mailscripts is niet altijd gewenst (of je moet er weer zelf mee aan de knutsel zijn gegaan oid)

maar ik ben natuurlijk geen moderater :P
Laat ik het dan zo zeggen.... dat script heeft een goede vriend van mij draaiende op zijn server... (eigen brouwsel) dit alles draait onder Linux en onder Windows doet het iets niet goed, hier heb ik dan een vraagje over. Aangezien die vriend er zelf niet achter komt wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Tekn0z schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:47:
[...]

Laat ik het dan zo zeggen.... dat script heeft een goede vriend van mij draaiende op zijn server... (eigen brouwsel) dit alles draait onder Linux en onder Windows doet het iets niet goed, hier heb ik dan een vraagje over. Aangezien die vriend er zelf niet achter komt wat het is.
dit kan je natuurlijk vragen zonder de code te posten.. dan is er helemaal geen probleem natuurlijk

denk aan een vraag als:
'wat zou het kunnen zijn waardoor code wel op de ene, maar niet op een andere server draait'

trouwens is er over dit onderwerp al een heleboel te vinden in P&W, dus misschien kan je het zelfs wel vinden met de search :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17
Waarom zou het een probleem moeten zijn? Zolang je maar niet alleen het hele script post met alleen de vraag lossen jullie het even voor mij op. Verder kun je gewoon de pw policy doornemen wat er van jouw als topicstarter wordt verwacht. Als je daar niet uit komt kun je natuurlijk overleggen met de pw-mods, via e-mail ofzo staat wel in de pw FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Tekn0z schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:37:

Ik heb een PHP script draaien op mijn eigen webserver, dit script stelt mij in staat een 50tal gelijke mails te versturen. Nu heb ik een vraag over dit script waar ik zelf geen verstand van heb. Kan ik deze vraag stellen in het programming en scripting forum :?

Of is dit tegen de forumregels, aangezien het gezien zou kunnen worden als mailbom of spam. Waar ik het dus niet voor gebruik.
Allereerst P&W is niet bedoeld voor hulp bij bestaande scripts, simpele installatiedingetjes of 'het werkt niet' ...
P&W is enkel bedoeld voor eigen programmeerwerk en het is de bedoeling dat je minstens zelf al kunt aangeven _waar_ precies het foutgaat en wat je al geprobeerd hebt, en gericht zijn op gewoon een programmeer-probleem.

Ten tweede: GoT is niet bedoeld voor hulp bij internet-misbruik, omzeilen van beveiligingen of andere illegale handelingen...
als het sript enkel bedoeld is voor zulke zaken, kunnen (en willen) we je geen hulp verlenen, uzoou ik je zelfs afraden dat te doen...

Het is echter niet zo dat men dat direkt kan beoordelen ... een gewoon mailingsscript is voledig legitiem, ook al kan het ook voor de verkeerde dingen misbruikt worden (wat niet), en daarbij kan iemand op GoT gewoon hulp verwachten, tenzij het specifiek om zaken gaat die enkel op een negatieve wijze gebruikt kunnen worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Hmmm, RM-rf Ik lees een hoop tegenstrijdig heden in je post. Kan ik mijn post die ik al gemaakt heb naar je toe sturen desnoods? Zodat jij kan beoordelen of ik het kan en mag posten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Tekn0z schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:47:
[...] Laat ik het dan zo zeggen.... dat script heeft een goede vriend van mij draaiende op zijn server... (eigen brouwsel) dit alles draait onder Linux en onder Windows doet het iets niet goed, hier heb ik dan een vraagje over. Aangezien die vriend er zelf niet achter komt wat het is.
Als het om het configureren van bijvoorbeeld apache zou zijn hoort het afaik niet langer in PW maar in SA :) .Ik denk dat je waarschijnlijk die inschatting zelf wel maken en het topic neerplempen :) . Wat betreft het illigali verhaaltje, zie hierboven: dingen die voornamelijk een goed doel zullen / kunnen dingen mogen gewoon... Een announcelist kan je ook gebruiken voor spam, maar er zal niemand moeilijk overdoen als je daar een topic over opent.

Als je toch twijfelt: Het is moeilijk te beoordelen is zonder verdere details te kennen, dus het lijkt het me dan het handigst als je een mailtje stuurt (pwmods [friemel] tweakers [dot] net), of een topic SeM opent met daarin de inhoud van je potentiële topic. Dat lijkt me persoonlijk een stuk makkelijk discussiëren. De inhoud ervan in LA zetten schiet niet op, want dan is het volgens mij onvermijdelijk dat er inhoudelijk gereageerd gaat worden.

Maar ik heb hier natuurlijk verder niet zoveel over te zeggen :) .

edit:
Tekn0z: Kan je volgens mij dus beter de PW moderators mailen, dan een DT lid :) .

edit:
Tekn0z schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:37:
Heren moderators (hebben we ook vrouwen trouwens? :))
Ja, overigens, alleen niet in PW afaik.

[ Voor 11% gewijzigd door JHS op 03-01-2006 15:45 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Welk soort vraag heb je over dat script ?
Wil je iets aanpassen ? Zoja, heb je zelf al geprobeerd om die aanpassing te doen, en loop je daar (bij het maken van die aanpassing) tegen problemen aan ?

Dus, welk type vraag is het ?

En, om nog maar eens te herhalen wat je al gezegd hebt; mail eerst eens even wat je precies zou willen posten in p&w naar pwmods bliep tweakers bliep net.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1