[Pbook] Problemen Accu

Pagina: 1
Acties:

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wordt helemaal gek. Nu heb ik 2 maanden geleden de nieuwe 15" High-Res Powerbook gekocht. Mijn eerste Apple. Onder anderen de 'nieuwe' accu's met langere levensduur hebben mij overgehaalt.

Nu heb ik hier echter een heel groot probleem. Wat ik ook doe, zodra mijn accu helemaal vol zit, en ik trek de stekker eruit, loopt per seconde een procent(!) van mijn accu leeg. Misschien gebeurt dit niet echt, maar de 'intelligente batterij' denkt blijkbaar dat hij niet vol zit. Ik krijg meteen de melding dat de accu leeg is en dat ik die moet vervangen of de Pbook aan de stroom moet hangen.

Ik heb alles al geprobeerd. Batterijinstellingen bij netstroom en accu, recalibratie van de accu ook al 5/6 keer gedaan, maar niets van dit alles mag baten. Ik baal flink, aangezien ik over 2 weken voor een half jaar naar het buitenland ga en ik niet zonder mijn Pbook kan!

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Meer mensene met dit probleem? Zelf krijg ik bijna de neiging om te zeggen dat mijn batterij of mijn lader niet functioneerd! Google en zoeken op dit forum levert overigens niets op!

Thanks...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Loopt je accu ook daadwerkelijk leeg zodra hij gaat vragen om netstroom? Kan goed zijn dat die accu beetje van streek is en dat hij denkt bijna leeg te zijn terwijl er nog veel inzit.
Of je powerboard is defect (gedeelte dat netstroom naar je accu gooit om hem op te laden). Wel vreemd dat je hier last van hebt, de accus van apples zijn meestal prima. Heb je heel misschien de mogelijkheid een andere accu te lenen en die te proberen?

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Nee, ik heb geen mogelijkheid om een andere accu te proberen.

Voor de duidelijkheid: zodra ik de netstroom eraf haal, komt hij dus meteen met de melding dat het fout zit met de accu, en dat ik mijn netstroom erop moet doen of de accu moet verwisselen. Zodra ik de netstroom er dus afhaal, loopt de batterij nog maar 10 minuten door, ongeacht of ik 'm 2 dagen aan de stroom heb gehad!

Het zou inderdaad kunnen zijn dat de accu inderdaad goed/vol is, maar dat de intellegente batterij 'denkt' dat hij leeg is. Ook zou het kunnen zijn dat de batterij zelf kapot is, of dat er inderdaad te weinig energie van de lader naar de batterij doorgegeven wordt.

Het mag volgens mij niet zo zijn dat ik binnen 2 maanden vier keer moet recalibreren, toch? Apple geeft aan dat je dit ongeveer elk half jaar kunt doen voor optimaal gebruik. Ik hoop snel wat duidelijkheid te krijgen, en ik ga zo Apple even bellen. Ik hoop dat ze zoiets snel kunnen fixen!

[ Voor 22% gewijzigd door Coreantes op 03-01-2006 12:06 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
ik denk dat je ff coconutbattery moet gebruiken
deze kijkt ff naar de chip die in je accu zit en vertelt hoeveel mAh erin zit
zo kun je dus kijken of ie daadwerkelijk leeg is, of dat ie te snel zegt dat ie leeg is

PSN: djmurcielago

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 12:47

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Klinkt iig niet zo als het hoort bij een 2 maanden oude Apple, dus terug naar de winkel lijkt mij, ipv er je eigen tijd in te steken. Met een beetje geluk is er dan nog tijd genoeg om hem te laten reparen cq accu vervangen, voordat je weggaat.

Waarom? Omdat het kan!!

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Coconut Battery.

Ik heb deze nu open staan en zie het volgende:

Age of your mac: 3 Months
Current Battery Capacity: 165 mAh
Original Battery Capacity: 4400 mAh

In de summery (Saved Data) staat een totaal van het origineel: 3%

Ik heb net met Apple gebeld, kreeg meteen excusses en de nieuwe batterij wordt ASAP verstuurd.
(3 werkdagen, dan zou hij er moeten zijn!)
Ik schrik hier overigens wel van. Dit is mijn eerste mac, en toch niet zo'n goedkope! Nu dit... een beetje jammer, maar gelukkig meer Pros dan Cons, dus zal wel bij mac blijven. Ook perfecte service so far!

Bedankt voor de tip!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

zoiets kan je altijd gebeuren. nog een tip: achterop de batterij zitten 5 statuslampjes (edit: met een knoppie natuurlijk), ook daaraan kan je zien hoe ver hij nog is opgeladen.

je hebt een goede koop gedaan ;) ik heb um ook gekocht

[ Voor 28% gewijzigd door t-h op 03-01-2006 18:29 ]

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Beste mensen,

Ik werd vanmorgen VROEG me bed uit gebeld door een UPS medewerker. Hij had mijn nieuwe batterij al bij zich! 8)

Ik was bijna te slaperig om het te geloven, dacht dat ik droomde, maar petje af! Apple leverd echt perfecte service. Mag in principe wel voor het bedrag wat een 15" Pbook kost! :P

In ieder geval nu de volgende gegevens met Coconut Battery:

Current Battery Cap: 4512 mAh
Original Battery Cap: 4400 mAh

Lijkt me perfect! Ik ben een blije Apple-customer!

• BaT
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Dat is inderdaad echt snel en netjes van Apple _/-\o_

Product Owner - Connec2

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Even een vraagje, dat coconut-battery, werkt dat alleen met 10.4??? Ik heb het programmaatje gedownload naar mijn trouwe iBookje (g3-600 - 10.3.9) en ik probeer het te runnen, maar het icoontje verdwijnt meteen zonder melding oid uit mijn dock..

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery
System-requirements:
- Mac OS 10.4.3 (Tiger)
- An Apple-Notebook (Powerbook or iBook)

[ Voor 52% gewijzigd door kaassouffle op 05-01-2006 12:29 ]

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

ohja, dat had ik ook gelezen. Ik bedoelde meer te vragen of er ooit een 10.3 versie is geweest...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

Misschien moet je iBatt even downloaden. Maar het kan goed dat dat evengoed alleen onder 10.4 werkt, weet ik zo uit mijn hoofd niet.

Mijn batterij is na bijna twee jaar heavy use afgezakt naar een C grade in iBatt :'(
Pagina: 1