Toon posts:

stille harrdisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel al doet vermoeden gaat het over een stille harddisk ;) .

De vraag is zo: ik zoek een stille 250GB harddisk minimaal voor een barebone systeem. :) . Ik wil dit bij alternate gaan bestellen. (dus als julle iets tegen komen zou ik het fijn vinden als ik dit bij alternate kan bestellen... :9)

eisen:
-stil
-minimaal 250 GB
- ongeveer 110 euro.
- p-ata

schijven die in aanmerking komen:
- hitachi Deskstar 7K250
- maxtor DiamondMax 10
- samsung SpinPoint P

mag eventueel duurder als deze schijf beter is, en/of sneller is.

alvast bedankt.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:31
Wat heb je al aan eigen research gedaan? We zijn hier best bereid om te helpen, maar dan moet je er zelf wel wat voor doen :)

Tip: kijk op silentpcreview.com en storagereview.com voor reviews. De Samsung SpinPoints komen qua geluidsproductie erg goed uit de bus, maar ik weet niet of dat net zo goed voor de P-ATA versies telt.

Dato DUO synth voor twee

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
Samsung is de stiltste (en koelste) en langzamer maar niet sloomste .. dus

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 14:29

Ravefiend

Carpe diem!

mtjoeng schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:48:
Samsung is de stiltste (en koelste) en langzamer maar niet sloomste .. dus
... zo ook volgens Ome Tom:
http://www.tomshardware.com/2005/09/27/round/page4.html
Those for whom the quietest possible operation is of interest should check out drives from Samsung or Seagate. Even though we took no actual sound measurements during our other testing, these drives are well known for their low noise levels.

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
ik ga zelf ook de samsung kopen 8)

als je echt een stille wil hebben, kan je volgens mij nog een nieuwe 5400 rpm kopen.
die zal echter wel een stuk langzamer zijn

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:11
Hitachi T7K250 nemen, de opvolger van de 7K250, die is sneller en stiller ;). Goede ervaringen met het 160GB broertje ervan :).

Verwijderd

is er geen WD met een passende oplossing voor je?

Alternate is alles behalve goedkoop, misschien handig om even verder te kijken

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
ik heb zelf ook de samsung spinpoint in m'n servertje zitten.
3 voordelen betrouwbaar, zeer stil en niet onbelangrijk zeer koel. kies evt voor de 5400 toeren, snel genoeg en voor de betrouwbaarheid ook beter.

Max

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-03 17:37
de samsung is zeker stiller als je 1 van hebt maar zodra je er 2 van neemt dan resoneren ze als een gek. Je wordt er echt letterlijk knetter gek van.. net of je naast de zee woont.

Nu de hitachi's derin T7250's en die zijn super stil en dan 2mm naast elkaar (op de zijkant)

Specs

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Renumeration schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:31:
de samsung is zeker stiller als je 1 van hebt maar zodra je er 2 van neemt dan resoneren ze als een gek. Je wordt er echt letterlijk knetter gek van.. net of je naast de zee woont.

Nu de hitachi's derin T7250's en die zijn super stil en dan 2mm naast elkaar (op de zijkant)
Nou ECHT niet dus he! Misschien weinig seek noise, maar die T7250 maken een super irritante zoem... hebben ze allemaal last van... ik heb hem zelfs in me hdd silencer en dan nog brengt de hdd trillingen over op o.a. de kast... en dat ligt niet alleen aan m`n kast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:58:
is er geen WD met een passende oplossing voor je?

Alternate is alles behalve goedkoop, misschien handig om even verder te kijken
ja voor wd is er wel de WD2500JB. ik heb zelf erg goede ervaringen met wd maar hoor dat ze alles behalve stil zijn. uiteraard is dit ook een goed optie. (idd is alternate niet de goedkoopste maar daar si nu de barebone in de aanbieding de ik wil bestellen.)
David schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:46:
Wat heb je al aan eigen research gedaan? We zijn hier best bereid om te helpen, maar dan moet je er zelf wel wat voor doen :)

Tip: kijk op silentpcreview.com en storagereview.com voor reviews. De Samsung SpinPoints komen qua geluidsproductie erg goed uit de bus, maar ik weet niet of dat net zo goed voor de P-ATA versies telt.
ik heb zelf genoeg research gedaan hoor O-) . heel veel reviews gelezen maar van de hitachi+samsung werd beide als eindconclusie dat ze stil waren.(niet welke nou het stilste was) voor de wd eigenlijk nog niet.

iedereen alvast heel erg bedankt voor jullie meedenken!! :)

ik denk trouwens dat het de samsung spinpoint zal worden omdat dat idd de stilste lijkt te zijn.! ( tenzij jullie denken van niet;))

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 12:57 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:48:
[...]
ik heb zelf erg goede ervaringen met wd maar hoor dat ze alles behalve stil zijn.
Dat zijn dan zeker BB schijven? JB's zijn gewoon stil. Het seeken én spinnen hoor ik gewoon bijna niet. En ik heb er 5 van in zitten, de twee Raptors maken daarentegen wél wat geluid bij seeken.

Maar Samsung's zullen ook wel stil zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2006 13:01 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

www.silentpcreview.com :) en neem een HD silencer!

Verwijderd

Topicstarter
hdd silencer gaat denk ik niet passen omdat het in een barebone gaat. met maar 1x 3,5'' en 1x 5,25''(msi megapc 180)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-03 14:32
Ik heb zelf een WD1200JB en een WD4000JB. en ik moet zeggen.. ze zijn erug still stiller dan me MAXTOR die in een ander systeem zit..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem gewoon wat reviews door :) Linkjes zijn al gegeven en ze staan ook in de FAQ genoemd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.