Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar vergelijkend product Acer Gridvista

Pagina: 1
Acties:
  • 2.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
Naar aanleiding van de Acer AL2416Ws review kwam ik de hoogte van een leuk stukje software genaamd Acer GridVista.

Nou lijkt mij zo'n programma voor de computer erg handig en heb geprobeerd om een vergelijkend product te vinden. Omdat ik waarschijnlijk niet de juiste zoektermen toepas (grid, split screen, dual) om krijg ik uit google en sourceforge geen resultaten. Mijn vraag is daarom ook is er een vergelijkend product als Acer GridVista voor Windows XP met CRT monitoren?

• Oesie
Niemand?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Wat is dat voor mega vage link? Mag je mij de result aanwijzen die doet wat de TS omschreef.
Acer GridVista aligned alleen de windows netjes naast elkaar, dus ik zie de link met een windowmanager niet echt?

windowmanager != windows managen :+

[ Voor 23% gewijzigd door r0b op 05-01-2006 09:29 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

• Oesie
Nope, het gaat echt om het alignen van je workingspace. Ik heb die acer gridvista geprobeerd maar die werkt helaas maar voor de helft. Hij kan het merendeel van de software niet alignen.. en dan schiet het natuurlijk nog niet op.

Wat ik dus zoek is een progje wat van je scherm als het waren vier of twee schermen maakt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh, sorry, dan had ik je vraag en die Acer site verkeerd begrepen.

Dat programma laat Windows dus denken dat je 2, 3 of 4 schermen hebt, waardoor je programma's zich makkelijker laten positioneren?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48
Nee. Lees de review zou ik zeggen. Het splitst je scherm op in denkbeeldige delen en op het moment dat je met een windows sleept, komt 'ie in zo'n denkbeeldig deel gemaximaliseerd.

Ik heb overigens na lang sprokkelen dat programma van de Acer site gedownload en het werkt ook prima op andere schermen. Als je dus interesse hebt, moet je of even goed zoeken. Ik heb het helaas al weggegooid omdat ik er op m'n (kleine) 17" niet veel aan had.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Oesie
Breepee schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:41:
Ik heb overigens na lang sprokkelen dat programma van de Acer site gedownload en het werkt ook prima op andere schermen. Als je dus interesse hebt, moet je of even goed zoeken. Ik heb het helaas al weggegooid omdat ik er op m'n (kleine) 17" niet veel aan had.
Zie:
Oesie schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:33:
[...]

Ik heb die acer gridvista geprobeerd maar die werkt helaas maar voor de helft. Hij kan het merendeel van de software niet alignen.. en dan schiet het natuurlijk nog niet op.
Bij mij pakt ie dus heel veel vensters niet :(

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik ben zoiets wel tegengekomen alleen de naam kan ik me echt niet meer herinneren. Ik ben het dacht ik hier tegengekomen toen ik zocht op Windows alternatieven voor dat mooie gebeuren in MacOS X wat ze daar Expose noemen. Wellicht even hier op GoT zoeken naar Expose.

Ik weet nog wel dat ik met dat tooltje op het scherm een gebied kon aangeven waarin een applicatie zich dan mocht bevinden. Was wel handig wanneer je bepaalde zaken naast elkaar wil hebben ter vergelijking (een tekst document een een spreadsheet ofzo, of een programma en de tutorial daarvan).

• Oesie
In mijn enthausiasme dacht ik even het juiste programma te hebben gevonden. Helaas kwam ik er na 10 minuten achter dat dat helemaal niet zo is.

Misschien dat anderen nog wel wat aan onderstaand programma hebben. Dus alle tips zijn nog welkom.
ppl schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:42:
Wellicht even hier op GoT zoeken naar Expose.
Op got weinig geluk, maar google is dan je grote vriend. Bedankt voor de tip want ik heb nu het volgende gevonden: Winplosion.

[ Voor 29% gewijzigd door Oesie op 09-01-2006 00:53 ]

• Oesie
Nog één keer een kickje.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Wat is er mis met Winplosion dan :?

• Oesie
r0b schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:04:
Wat is er mis met Winplosion dan :?
Winplosion verkleint en zet alle schermpjes naast elkaar... dan heb je de mogelijkheid om een venster te kiezen waarna die vervolgens on top verschijnt. Het maakt dus niet virtuele beeldschermen aan zoals Acer Gridvista.

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 14:06
niet dat het iets uitmaakt waarschijnlijk, maar acer gridvista werkt gewoon in xp bij mij (geen acer pc). Rechtermuisknop op de balk waar ook je minimaliseer/maximaliseer en sluit knop zitten en je ziet een acer grid vista optie, werkt ook voor bv office2007 waar je de knoppen van gridvista niet standaard ziet. Het werkt perfect hier.

• jelmervdmeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
nog niet getest, maar wel iets vergelijkbaars

http://www.donationcoders.com/jgpaiva/gridmove.html

*edit* Het werkt bij mij vrij goed, geen problemen ondervonden tot nu toe, behalve dat winamp niet naar een ander window wil dan de bovenste hmm soms werkt het wel

[ Voor 46% gewijzigd door jelmervdmeer op 17-07-2008 11:49 ]

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:07
Heb zojuist Gridvista gebruikt, maar het valt me op dat je de vensters niet handmatig kan indelen op pixels.

Het is wel een handig programma, maar voor handmatig werk zou ik hem niet gebruiken.

Ik wil zelf namelijk 3 vensters hebben op mijn breedbeeld met de resolutie van 1920x1200
  1. 1440x1200(hoofdscherm) i.v.m. de standaard 1440x900 resolutie
  2. 480x600 scherm voor msn
  3. 480x600 scherm voor bijvoorbeeld de rekenmachine
Welk programma ondersteunt eigenlijk het virtueel indelen op resolutie?
Pagina: 1