Toon posts:

[HDD] Formatteren zonder dat het terug te halen is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zometeen mijn HDD verkopen. Een maxtor 200 GB Diamond max 10 SATA. Hij klooide wat met m'n mobo en dus heb ik een Seagate gekocht die het nu lekker doet.

Nu heb ik een vraag, hoe kan ik de schijf zo formatteren dat er echt niks meer terug te halen valt. Niet dat ik degene aan wie ik hem verkoop niet vertrouw, maar je leest wel vaker dat ze met bepaalde progjes gewoon vanalles kunnen terug halen, en ik wil niet dat iedereen alles kan zien.

Zijn daar bepaalde progjes voor waarmee je echt echt alles eraf kan halen zonder dat het terug te halen is?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 14:29

Ravefiend

Carpe diem!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:31

Dato DUO synth voor twee

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
wdclear.exe van westerndigital schrijft de hele schijf vol met 0 en is een lowlevelformatter.

Max

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 21:11
ff een offtopic vraagje:

Ik las in een andere topic dat als je een (lowlevel) format doet
je garantie verlopen is. Klopt dit?
Ik heb een WD Raptor 74gb.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

Woohooo

Smilie, James Smilie

superpolm schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:12:
ff een offtopic vraagje:

Ja, volgens mij was bij low level format de kans groot dat je hdd ook zijn indeling verliest en daardoor kapot gaat oid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

superpolm schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:12:
ff een offtopic vraagje:

Als je een lowlevelformat doet is idd je garantie verlopen (gezien het oneigenlijk gebruik is van een disk) maar ook omdat je schijf het niet echt zal overleven (lowlevel format is redelijk dodelijk voor huidige IDE schijven). Daarbij is het volgens mij niet eens mogelijk om het op een S-ATA disk te doen.
maxmaxmax schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:49:
wdclear.exe van westerndigital schrijft de hele schijf vol met 0 en is een lowlevelformatter.
nee, het is geen lowlevelformatter, het is een zerofilltooltje. Het idee is hetzelfde als dat je vroeger met een lowlevelformat had (de schijf is volledig leeg) maar het is toch wel degelijk iets anders dan de lowlevelformat die je vanuit de bios start en zo een hdd leeggooit.

zerofilltooltjes zijn niet schadelijk, ze beginnen gewoon bij het begin van de schijf nullen neer te gooien en gaan zo lekker verder.
Pagina: 1