Sound Forge foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 19:45
Ben een beetje aan het prutsen gegaan met Sony Sound Forge 8.0. Heb nu het probleem dat als ik opnemen selecteer ik de volgende foutmelding krijg:

The playback device Creative Sound Blaster PCI128 does not exist.

Snap er niks van. Het slaat op m´n geluidskaart, dat is duidelijk maar die zit er toch echt wel in. Iemand een idee wat er fout gaat?

Ben opzoek gegaan in de Preferences naar de Creative Sound Blaster PCI128 en heb hem gevonden op het tabblad Audio. Hij staat hier ingesteld als Default Playback Device. Kan daar niks anders kiezen...

Kom er net achter dat ik met de Windows geluids-recorder wel kan opnemen.... :|

[ Voor 8% gewijzigd door Niek_ op 03-01-2006 11:18 ]

• Niek_
Heb net Total Recorder geprobeerd maar ook die neemt niks op. Rare is dat ik de muziek perfect over de speakers hoor, windows recorder wel opneemnt maar dat ik nul, noppes, nada, niks kan opnemen met Sound Forge en Total Recorder...(dacht dat Total Recorder alles opnam?).

Kreeg zelfs even het idee dat de lijn -in doorgekoppeld zou zijn naar de line-out... 8)7
Maar dat is natuurlijk niet zo aangezien windows-recorder wel werkt.
|:(

• Niek_
Heb als laatste optie Sound Forge eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd....wat denk je....het werkt. Kan opnemen wat ik wil.

Heb nu nog 1 probleem. Het opname level is te hoog. De opname klink erg slecht en je kan in de track zien dat hij bijna overal maximaal gevuld is (wat natuurlijk niet moet). Ben dus opzoek gegaan naar de optie om het opnemlevel te regelen (zachter te zetten). Op de een of andere manier zie ik dit nergens staan. Heb de help van Sound Forge al geraadpleegd amar daar hebben ze het over het normalizeren van het geluid na het openemen. Dit is geen optie omdat het dan al te erg vervormd is en ik de vervorming er met normalizeren niet meer eruit krijg.

Ben dus opzoek naar een manier om het opname level lager te zetten. Op m´n DAT-recorder kan de line-out in ieder geval niet lager gezet worden. Moet dus echt op de computer gebeuren...iemand ervaring hiermee?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

ik heb een vergelijkbaar probleem met de ingebouwde geluidskaart op m'n nforce2 mobo. zelfs als ik de geluidsbron op z'n allerzachtst zet dan komt hij nog overstuurd binnen in SF. volgens mij ligt dit gewoon keihard aan de brakke kwaliteit van de kaart zelf en niet zozeer aan SF.

nu heb ik er nog een geluidskaart in zitten, een Audiophile 2496 die ik alleen voor muziek maken gebruik. Als ik dus iets wil samplen van een film ofzo dan zet ik Powerdvd wel ff op de Audiophile, en gebruik ik die kaart ook in SF om van op te nemen. problem solved.

Het is raadzaam om voor audiobewerking een betere kaart aan te schaffen dan een willekeurig model van Creative. zo duur zijn die semi-professionele kaarten tegenwoordig ook niet meer.

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Niek_ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:26:
Heb als laatste optie Sound Forge eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd....wat denk je....het werkt. Kan opnemen wat ik wil.

Heb nu nog 1 probleem. Het opname level is te hoog. De opname klink erg slecht en je kan in de track zien dat hij bijna overal maximaal gevuld is (wat natuurlijk niet moet). Ben dus opzoek gegaan naar de optie om het opnemlevel te regelen (zachter te zetten). Op de een of andere manier zie ik dit nergens staan. Heb de help van Sound Forge al geraadpleegd amar daar hebben ze het over het normalizeren van het geluid na het openemen. Dit is geen optie omdat het dan al te erg vervormd is en ik de vervorming er met normalizeren niet meer eruit krijg.

Ben dus opzoek naar een manier om het opname level lager te zetten. Op m´n DAT-recorder kan de line-out in ieder geval niet lager gezet worden. Moet dus echt op de computer gebeuren...iemand ervaring hiermee?
Je hebt toch wel bij de opname regelingen van windows gekeken hè?
Bij die kaart moet ik het line in schuifje op ongeveer de helft zetten.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Niek_
Was het zat om nog langer te klooien. Heb inderdaad ook lopen prutsen met het windows-lin-in schuifje maar dat mocht ook niks baten.

Ben nu alles vanaf de DAT-recorder op audio-cd´s aan het branden en die vervolgens aan het rippen met media player. Beetje omslachtig maar goed, heb ze dan wel op de computer...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 21:40
Je hebt toch wel de line-in volumeschuif die onder "recording" zit aanpast en niet die van "playback"?

Een plaatje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://web.skype.com/gfx/neutral/help/tutorials/sound/propersound2.gif

• Niek_
Nee, dat had ik ook ontdekt. Maar goed, na een avond lang prutsen staat alles op de computer. Heb nu alleen nog 2 wma files die ik aan elkaar moet plakken maar dat zal wel op de een of andere manier lukken.
Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1