Toon posts:

CS2 en RAW EOS 350 hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Krijg dit domweg niet voor elkaar op de Adobe site al de juiste plugin bestanden gedownload en deze in directory Program Files\Common Files|Adobe|Plug-Ins\CS2\File Formats gezet maar ik zie geen mogelijkheid een RAW foto te voorschijn te halen van mijn camera.

Is het beslist nodig om ook buiten de WIA drivers van de Canon CD-Rom iets anders te installeren om het RAW proces werkend te krijgen?

Wie helpt me verder (al heel veel gezocht)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 23:51

Jaymz

Keep on moving !

Zet je CR2's eens met een kaartlezer ergens op je PC en open ze dan. Ik meen me te herinneren dat ik de CR2's ook niet zag als ik m'n 20D direct benaderde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 03-01-2006 11:12 ]

Verwijderd

Ik meende mij te herrineren dat je de file in een andere map moest zetten.
Geloof dat het in "Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats" was.

k moet leren lezen geloof ik :X 8)7 |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:19:
Ik meende mij te herrineren dat je de file in een andere map moest zetten.
Geloof dat het in "Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats" was.
Heb ik dus gedaan (zie eerste post)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Met CS1 moest je een plug-in installeren om raw-files te kunnen lezen; maar met CS2 was dat toch niet meer nodig? ik kan ze in ieder geval zo inlezen.

als je gewoon es je raw-plug-ins verwijderd en dan nog es probeert...?

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2006 11:47 ]

Verwijderd

Nee maar er zijn wel nieuwere versies van Adobe Camera Raw. Maar ik ben het met Jaymz eens, haal een kaartlezer en kopieer de foto's naar je harde schijf. Vanaf daar zou het verder gewoon moeten gaan :)

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat m'n 20D 2 manieren heeft om via USB te verbinden. De een heet 'PTP' en de andere 'Normal'. In een van beide modi zie ik de raw files wel, in de andere niet. Het is bij canon allemaal een beetje knullig geregeld; waarom kan dat ding zich niet laten zien als storage device...

Verwijderd

Wat loopt iedereen toch te mekkeren op die usb-functionaliteit: zo'n cardreader is sneller, makkelijker en kost werkelijk geen drol. :P

Die dingen zijn altijd handig, de tijd die je kwijt bent geweest aan het zoeken naar een oplossing is al meer dan dat je gewoon zo'n ding had besteld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik de foto's wel in de windows verkenner zie staan maar (behalve de RAW foto's) als ik bijvoorbeeld in CS2 de foto wil openen is de drive (de camera zelf dus) niet zichtbaar.

Via de import functie kan ik de foto's wel rechtstreeks in CS2 krijgen behalve de RAW foto's.
Ook via de Digital Photo Professional tool van Canon is de camera zelf onzichtbaar????

Als ik bij XP kijk bij System zie ik bij Beeldapparaten wel de EOS staan.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:31:
Het rare is dat ik de foto's wel in de windows verkenner zie staan maar (behalve de RAW foto's) als ik bijvoorbeeld in CS2 de foto wil openen is de drive (de camera zelf dus) niet zichtbaar.

Via de import functie kan ik de foto's wel rechtstreeks in CS2 krijgen behalve de RAW foto's.
Ook via de Digital Photo Professional tool van Canon is de camera zelf onzichtbaar????

Als ik bij XP kijk bij System zie ik bij Beeldapparaten wel de EOS staan.
Precies wat ik ook had :)

Ergo: Fix een kaartlezer, je foto's komen op een gegeven moment toch op je pc terecht :P :)

Verwijderd

Topicstarter
Krijg de normale jpeg foto's ook wel binnen maar RAW foto's dus niet......

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Heb je de CR2 files al met een kaartlezer op je PC gezet, en deze bestanden (die dus op je PC staan) proberen te openen met Photoshop CS2 ?

Daar geef je namelijk niet echt duideljk uitsluitsel over ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Een kaartlezertje heb je al voor minder dan 20 euro, USB2 en 342-in-1. Me dunkt dat dat werkt en dat je dan ook die foto's op je PC krijgt. Als je ze dan nog niet in PS CS2 openen kunt.. Dan moet je CS2 maar kopen. (Krijg je ondersteuning van Adobe) :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 03-01-2006 13:31 ]

Bericht hierboven

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

Sgoldie

- ondertitel -

ik kreeg de RAW fotos (.cr2) ook niet te zien als ik via de verkenner de "verwisselbare schijf" ging benaderen. Toen heb ik Adobe Elements 4.0 geinstalleerd, en deze heeft een ingebouwde Photo Downloader. Hierin zie je thumbs van de fotos die nog op je EOS staan, vervolgens kan je aanvinken welke je hiervan wil uploaden naar je PC en op welke map. Dit werkt op zich prima, maar volgens mij wel iets langzamer, maarja, dat moet je maar op de koop toenemen...
succes!

edit: ik gebruik trouwens ook CS2 maar daar kan ik de RAW fotos ook niet in openen...daar gebruik ik dus Elements 4.0 voor...ik moet even zoeken naar zon plugin voor cs2 ook..

[ Voor 18% gewijzigd door Sgoldie op 03-01-2006 17:43 ]

UTRECHT

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 21:49
Opgelost inderdaad een cardreader maakt het verschil had ik nooit verwacht.

Bedankt
Pagina: 1