Toon posts:

temp sensor van nivida 6600 inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een Asus EN6600S/TD 256MB
en ik wil graag de temp uitleesen
maar ik heb al gezogt op internet en heb op meerdere sites geleesen dat mijn kaart wel een temp sensor heeft maar dat deze uitgeschakeld is.
en dat deze ingeschakeld kan worden door een bios-flash (heb ik uit deze tekst):

''jawel, elke 6600 heeft een ingebakken temp sensor, alleen is deze standaard door de bios uitgeschakeld. Met een bios-flash kun je hem wel aanzetten.
Er word ook keurig de temps weergeven in het nvidia control panel''

nu is mijn vraag hoe voer ik een bios-flash uit en waar haal ik die weg
*en is het veilig (ik heb het nog nooit gedaan duzz elke uitleg is welkom! :)

• WiseGuy_NL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 07:29
Je kunt normaal gesproken biosupdates van de site van de fabrikant afhalen, maar vaak zijn er ook andere sites die "getweakte" bios updates aanbieden.
Uiteraard is het flashen volledig op eigen risico en ik zou er dus ontzettend mee uitkijken aangezien je binnen een paar seconden je videokaart zo om zeep kan helpen dat hij helemaal niets meer doet (en dan zit er echt geen garantie meer op)

De vraag is dus of je dat risico wilt nemen.

ik kan je niet helpen met links naar sites o.i.d. maar doe eens een google tripje, dan kom je een heel eind denk ik.

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Heb zelf een XFX Geforce 6600GT, en met de std. Nvidia drivers van www.nvidia.com kan ik daarmee gewoon de temperatuur uitlezen. Ik gebruik ook EXPERTool van volgens mij Leadtek om de fan temp. geregeld te laten zijn.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

ik heb het volgende gevonden, maar ik zit met twijfels om het te doen,

link:
http://www.overclock.net/...toring-6600-gt-cards.html

op de 2e pagina van de reacties vroeg er iemand of dit ook werkte op een gewone 6600, en andere persoon bevestigde dit. maar ik twijfel toch wel een beetje hoor...

als het niet lukt met atitool (werkt ook met nvidia) , nvidia drivers, en met rivatuner, wat zijn dan de kansen dat het wel lukt met een bios flash, of heeft dit er niets mee te maken?

zijn er hier mensen op got die hun temp sensor hebben kunnen enabelen op een 6600 non-gt?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-08 15:32
Bios Flashen brengt weer bepaalde risico's met zich mee (zoals garantie verlies :r )

Vind je het echt zo belangrijk om je temp uit de lezen ? :)
Nee ?

Laat m dan lekker zo ;)

Verwijderd

het werkt ook op de 6600 non-gt, k'heb het juist geprobeerd. _/-\o_
Pagina: 1