[iDVD] Verticale plaatjes Verticaal weergeven in een diashow

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Beste Apple gebruikers,

Deze zomer heb ik mezelf een prachtig kado gegeven: een Apple iBook. Wat een een apparaat. Ik blijf nieuwe dingen ontdekken. Zo pas ook iDVD. Toen heb ik er wat meegespeeld maar nu wil ik het gebruiken voor de vakantie foto's die ik pas heb gemaakt.

Ik heb een mooi menutje en daaronder de diavoorstellingen ( ik heb er meerdere zodat ik per onderdeel een groepje foto's kan plaatsen.
Nou heb ik een probleem: foto's die ik verticaal heb geschoten zie je overal in OSX ook netjes verticaal. Alleen iDVD ramt alles lekker horizontaal. Dus ook mijn verticaal geschoten foto's!

Ik heb gezocht op GOT maar ik kon niet eens een onderwerp vinden over iDVD. ik heb gezocht op de woorden:
iDVD en iDVD plaatjes niet goed.
Helaas gaven beiden geen oplossing.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je niet gewoon kan rotaten in iDVD, zou je de afbeelding kunnen openen in psd, hem op de juiste manier draaien, en dan save for web opslaan zodat hij de settings die in een foto worden weggeschreven niet meesaved.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
hoe draai ik plaatjes in iDVD? ik heb al geprobeerd met de menutjes boven en met ctrl click maar dan zie ik het er nergens bij staan.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lammmetak schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:40:
hoe draai ik plaatjes in iDVD? ik heb al geprobeerd met de menutjes boven en met ctrl click maar dan zie ik het er nergens bij staan.
Het kan ook niet. Wat ik ook geprobeerd heb is rotaten in iPhoto, en dan die library gebruiken voor het importeren van de foto's. Maar op de een of andere manier werkt dit niet. Hij neemt de info niet mee ofzo. Ik denk dat handmatig rotaten de enige oplossing is.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ok dank je wel voor de informatie. Ik snap ook nu hoe osx precies weet wanneer ze horizontaal en verticaal zijn. Dank je kaassouffle voor de link naar die informatie en natuurlijk matiasjansen voor het snel reageren:)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als ik hier op in mag springen. Ik heb het zelfde probleem alleen kom ik er niet uit. Hoe moet ik het bestand opslaan en hoe doe ik dat?

Al mijn foto's staan in mijn iPhoto library en vanuit daar wil ze op een dia dvd zetten.

Bedankt.
Pagina: 1