Asus A8N-SLI Premium + processor + videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Xzero
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Heey,

Ik had ff een vraagje, ik ga namelijk een nieuw computer kopen (zelf samenstellen) maar ik weet nog niet zoveel van computers af. Ik heb hier een Asus A8N-SLI Premium en wil erbij een AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual-Core kopen met een Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV videokaart, alleen weet ik niet of dit goed met elkaar past/gaat. Zo niet, kunt u me dan iets anders aanraden dat in de buurt hiervan komt?

Mvg,
Xzero

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33
Ik zou de processor iets minder pakken 3800+ venice of zo...x2 hoeft ook nog niet op dit moment maar mag wel...het geld wat je spaart zou ik steken in een asus geforce 7800 GTX
Verder lees ik niets over het geheugen wat je erin wilt doen.....Twinmos is leuk en niet duur.....Geil is goed overclockbaar......Alleen geen Crosshair...kan problemen geven met dat asus moederbord....

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 03-01-2006 04:11 ]

• Xzero
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
wat is er beter aan GTX dan GT, en ik ben van plan om dit computer een tijdje te houden, dus 4200+ vind ik dan wel een goede optie denk ik... Ik weet ook niets van overclocken :P, dus het lijkt me geen goed idee om die geheugen erin te stoppen... Ik dacht aan een Corsair geheugen, ik denk dat je dit bedoelt met Crosshair of niet? Maar als dit problemen geeft dan zoek ik iets dat zeg maar net zo goed is als Corsair... en hier heb ik ookal geen verstand van :p

EDIT:
Deze bedoel ik Corsair 1024MB DDR2 128MX64 XMS2-5400, C4 DDR2, HeatSpread.

[ Voor 9% gewijzigd door Xzero op 03-01-2006 04:20 ]

Verwijderd

Dat moederbrodje werkt niet met ddr2. Gewoon ddr geheugen zoeken.

Verwijderd

Teneerste, de belangrijkste; waarvoor ga je de PC gebruiken ?

Aaangezien je over een 7800 hebt neem ik aan dat je PC voornamelijk voor gamen zal gebruikt worden en als je dan een tijdje vooruit wil en je geen overclocker bent dan zou ik inderdaad een GTX nemen ipv GT omdat deze sneller is (en duurder) en ipv AMD 4200 een X2 3800 nemen. 3800 is prima voor gamen en overige zaken, 4200 is onnodige luxe bij jou (denk ik).

Corsair werkt prima met Asus mobo's. Zelf heb ik ook A8N SLI Premium en Mijn Corsair reepjes (Corsair 1GB x 2 (2GB TWINX2048-3200C2) werken prima.

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:51
Je kunt kijken in de QVL van ASUS, daar staan bijvoorbeeld die corsair2048-3200c2 reepjes ook in.

Voor te gamen zou ik geen dual core nemen, ik heb zelf dat mobo icm een 3700+ en een 7800GT, daar kan ik alle games makkelijk mee draaien.
Als je dus de 3700+ zou nemen heb je genoeg geld over om 2x1GB geheugen te nemen en dat is zeker aan te raden.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Antwoord: past prima bijelkaar.

Verder wil ik daar aan toevoegen dat dergelijke topics niet echt de bedoeling zijn op GoT; je kunt zelf zéér eenvouding achterhalen of iets bijelkaar past of niet, namelijk gewoon de specs en (downloadable) manual van het moederbord doornemen :)

Voor verdere 'Kan ik beter dit of dat nemen?' vragen, zie de search en natuurlijk de PMG FAQ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.