Je bent jezelf ineens in allerlei bochten aan het lullen om je gezwets goed te praten? Nu is het weer net alsof de DJX geen alternatief had kunnen zijn. Eerst was ie goed, toen was ie niet perfect en nu zeg je ineens dat het best een alternatief had kunnen zijn..... ik vraag me hard af of je de mixer ooit wel eens in handen hebt gehad want ik begin nu wel heeeeeeeeel hard te twijfelen aan de kennis die je in huis hebt en ik denk dat die twijfel meer gerechtvaardigd is dan de twijfel van jou aan mijn kennis?
Maar het gaat hier niet meer om alternativen voor de TS te vinden, nee het gaat erom wie het makkelijkste wie kan afkatten door te roepen dat iets rommel is.
De DJX is rommel
punt klaar einde discussie. Als we hem op een rij zetten met alle concurenten uit de prijsklasse zal de DJX alleen scoren op zijn looks, verder is het gewoon een prduct wat je niemand kan en mag aanraden naar mijn mening. Niet zolang je naar kennis, eer en geweten handeld tenminste.
Daarnaast begin je zelf te roepen dat ik mezelf een god vind, en is de mening van een ander over een mixer die hem wel goed kan onderbouwen ineens onzin en blazen we hoog van de toren..... in dat geval vind ik de uitspraak
wie de bal kaatst kan hem terug verwachten redelijk op zijn plek. Een aangezien ik in mijn jonge vitale jaren op voetbal heb gezeten en nog iedere week netjes 100km fiets kan ik snoeihard terug schieten

DX1000, leuk, niet voor de TS, teveel kanalen waar hij toch niets mee doet, te zwaar, zo verder.
Lees je wel? Want dat was namelijk een antwoord op een totaal andere vraag. Men vroeg namelijk wat ik vond van de VMX300, antwoord was dat de VMX geen slecht apparaat is en samen met de DX1000 wel te pruimen is.
Ik raad de TS maar eens goed te kijken wat hem goed ligt als hij over de UMX of een Reloop denkt. Dit komt inderdaad waarschijnlijk uit dezelfde fabriek, dus tja...
UMX en Reloop zijn intern hele andere mixers. Beide mixers zijn echter goed. En de fabriek waar Denon gemaakt word komen ook BST oem bakjes van de band af rollen. Denon heeft prima spul, over een BST wil ik nog niet eens pissen
Fabriek zegt dus niet alles. Daarnaast heeft Reloop verschillende fabrieken waar gear in elkaar word geknutseld en gesoldeerd.
Het leuke is dat iedereen elkaar nu over de UMX en Reloop tegen loopt te spreken heb ik het idee. De een vindt het hobby, de ander perfect. Ik heb niet gezegd dat de Behringer perfect is, maar wie kan mij vertellen dat de rest van dat China spul het wel is ?
IK
Je hebt wel degelijk het idee naar voren gebracht dat de DJX een prima mixer is en dat is ie niet, helemaal niet vergeleken bij de rest van de alternatieven die hier genoemd zijn.
Daarnaast komt al het spul uit china, noem mij 1 fabrikant die niet in een aziatisch land produceerd, zelfs dateq heeft er een deel van zijn productie liggen. Of het nou uit China komt, uit Taiwan of Oezbekistan..... who cares het gaat er om wat er in zit, hoe het er in zit en wat het uiteindelijk kost. Daarna onder de streep de voor en nadelen tegen de prijs afwegen en je bent klaar.
Tevens heeft de een het over mensen die nog nooit hun slaapkamer uit gekomen zijn met hun mixer en daar het kwaliteitsinzicht aan referen, de ander roept hobbywerk voor een Reloop en vindt een UMX goed (goed voor wat ?)
Een mixer is een mixer. En uiteindelijk hebben ze allermaal hetzelfde doel en of dat nu hobby werk is of niet, iedereen wil een zo goed mogelijk product voor zo min mogelijk geld. Of je nu hobby of pro bent maakt dan vrij weinig uit.
Daarnaast hebben we het nergens over pro werkzaamheden en zijn de punten waarop de mixers presteren door mij genoemd. Ik moet de eerste club nog tegen komen waar een UMX of Reloop staat, de vraag was een hobby mixer en daar is een antwoord op gegeven.
Simpel, koop een mixer die je aan staat en vragen ze je ergens op een feest, partycentrum... zorgen ze meestal toch wel voor de sound dus kunnen ze jou nooit de schuld geven.
Dan gaan we dus vaak al niet eens meer kijken naar kwaliteit maar naar kwantiteit en daar gaat het vaak fout. Iedereen wil namelijk een goed product en niet een product met veel features waarvan de helft onbruikbaar is en waarvan je blij mag zijn als het apparaat het een jaar uit houd. Als de TS zo maar wat zou moeten gaan kopen wat hij leuk vond zou een advies vragen ook zinloos zijn.
Daarnaast heeft de topic starter aangegeven dat ie een beginner is en een beetje aan wil kloten. In dat geval mag je er dus vanuit gaan dat de beginnende dj niet iedere dag met zijn mixer op pad hoeft en geen dure A&H nodig heeft, om een beetje aan te kloten en de eerste tijd mee door te komen (en dan bedoel ik een jaar of 3) is een goede instapper dus meer dan voldoende, het moest tenslotte goedkoop en goed zijn en niet goedkoop en blij wezen dat het apparaat niet in je gezicht ontploft.
Even serieus.... volgens mij weet niemand meer waar de TS het voor wil gebruiken en of hij uberhaubt echt wel op feesten wil gaan draaien.
Toch wel..... lees de openings post dan voor je uberhaupt iets post en stop eens met dat kontendraaien om je reet nog enigssinds te redden want je spreekt jezelf steeds meer tegen.
Ik zal je een handje helpen, een quote uit de openings post,En wat blijkt... Live bak ik er niets van (joh

). Volgend jaar moet dat beter, dus ik zou graag wat voor mezelf hebben
om op te oefenen en om een "occasional" feestje in de thuissfeer mee te draaien. En alhoewel ik de vervelende neiging heb om goed spul te willen hebben is de
400E die de gehuurde DJM 300 moet kosten me te gortig.
Ik zoek naar een mengpaneel tot
maximaal 150-175 Euro, bij voorkeur iets degelijks (na dit feestje nieuwe vloerbedekking

) met niet teveel fratsen en natuurlijk zo
min mogelijk vervorming. 2 kanalen, redelijke equalizers (-25Db is prima) is op zich voldoende.
Ik had willen zeggen,
spoiler:if you fuck with the best, you.......
maar dat zou inderdaad hoog van de toren blazen zijn want dat ben ik zeer zeker niet en je staat naar mijn mening al aardig voor paal op dit moment. Voor mij dus verder niet meer nodig om tegen zere scheentjes te schoppen.
Ik vind het echter wel een zeer vervelend iets dat je mij uit maakt voor 1 of andere god, arrogante lul hannes (dat is dan mijn vertaling van hoog van de toren af blazen) en net doet alsof ik zomaar klakkeloos wat roep terwijl je weet dat ik de oprichter/eigenaar ben van de grootste onafhankelijke dj gear site en dat ook nog eens op een compleet vrijwillige basis doe om mensen te helpen. Denk je nou echt dat ik de support van alle fabrikanten zou krijgen als ik niet zou weten waar over ik het heb en dat ik door HUN benaderd zou worden om reviews over hun producten te schrijven? Mischien dat je je daar wel heel erg in hebt vergist, persoonlijk vind ik dat geen nette en vooral geen slimme vergissing maar ach is dat niet de definitie van een vergissing
Mischien volgende keer even verdiepen in het onderwerp voor je tegen de schenen schopt van iemand die het heel mischien wel eens beter zou kunnen weten want het is toch lullig als je ineens te kakken word gezet. Doe ik ook tegenwoordig en scheelt een hele hoop "daar ga je op je snufferd" gevalletjes
Overigens nog 1 correctie, de UMX heeft wel replacable faders. Je kunt er voor kiezen de complete print + fader te vervangen die weer aan de main print vast zit (duur en lekker gemakkelijk). Of je kiest voor een losse fader en soldeerd die zelf even op de oude print (iets lastiger maar wel lekker cheap en het is stoerder om te zeggen dat je het zelf gedaan hebt

). Zo zie je maar weer, ik zie ook wel eens iets over het hoofd..... met al die gear vandaag de dag hier in huis word het soms vrij moeilijk iets te onthouden
[
Voor 28% gewijzigd door
R2D2 op 06-01-2006 02:20
]