Goedkoop DJ-mixpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 4.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het verhaal is vrij simpel: Ik mag graag met muziek aanklooien, en met software worden dat best leuke CD's voor in de auto. Nu hebben we met oud en nieuw een feestje gegeven en wat leuk speelgoed gehuurd. En wat blijkt... Live bak ik er niets van (joh ;)). Volgend jaar moet dat beter, dus ik zou graag wat voor mezelf hebben om op te oefenen en om een "occasional" feestje in de thuissfeer mee te draaien. En alhoewel ik de vervelende neiging heb om goed spul te willen hebben is de 400E die de gehuurde DJM 300 moet kosten me te gortig.

Ik zoek naar een mengpaneel tot maximaal 150-175 Euro, bij voorkeur iets degelijks (na dit feestje nieuwe vloerbedekking ;)) met niet teveel fratsen en natuurlijk zo min mogelijk vervorming. 2 kanalen, redelijke equalizers (-25Db is prima) is op zich voldoende. Wat wel belangrijk is, is dat beide faders tegelijk met een hand te bedienen zijn. Niet te ver uit elkaar dus.
Wat ik tot nog toe heb kunnen vinden zijn de Behringer DJX 400, een kopie van de Pioneer DJM 300. Is te koop voor iets onder de E100. De bedenkingen: 1. zitten BPM counters op die ik liever inlever voor betere faders. 2. Zit iets van ultra-super-surround op dat imho ook beter ergens anders in gestopt kan worden.
De tweede vondst is de Numark DM1002-MKII voor Ongeveer 125E. Geen BPM counters en surround fratsen (wel kill-switches op de EQ) en daardoor hogere verwachtingswaarde qua geluid danwel duurzaamheid.

Over beide panelen (Ueberhaupt over panelen) zijn weinig reviews te vinden en ook de GoT search bracht weinig soelaas (zeker recent). Wat ik graag zou zien zijn ervaringen met deze betaalbare panelen of alternatieven in dezelfde prijsklasse. Dat er betere tafels zijn van Stanton, Vestax, etc dat weet ik. Maar die kan ik toch niet betalen en zijn een beetje overkill voor mijn situatie (voorlopig is een 100E tafel nog te goed voor wat ik er mee kan ;)).

Regeren is vooruitschuiven

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neem sowieso geen Behringer, die mengpanelen ruisen de tent uit.
Die Numark die je noemt lijkt mij inderdaad nog een van de beste alternatieven. :)

De EX 26 van Gemini, te koop bij DJ Gear voor 148,75 euro, lijkt me ook een mooi alternatief, met zijn optische crossfader. :)

[ Voor 36% gewijzigd door TimMer op 03-01-2006 03:22 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Op new-line is de 3 kanaals gemini UMX-SE te vinden. Dat is de mixer die je zoekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/umxse.jpg
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=18375
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=18517

Het iets oudere en kleinere broertje is de umx-7 (die is 2 kanaals, én heb ik zelf al een tijdje):
Afbeeldingslocatie: http://www.grass-scratch.com/mesas/umx7.jpg.Gemini.jpg
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=18488

Beide prima mixers voor de centen. De UMX-SE is nu 199 nieuw, ook bij new line.

Wise enough to play the fool

• TimMer
  • Niet online
Dacht dat die uitverkocht was. :o
Maar dat is inderdaad de beste optie, ik zou hem wel nieuw kopen. :)

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
wat mss ook een optie is wat ik heb is een dj consonle van hercules.
kunt hem aansluiten op je pc en al je mp3tjes.

• teacher

teacher

Dysgaf!

TimMer schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:07:
Dacht dat die uitverkocht was. :o
Maar dat is inderdaad de beste optie, ik zou hem wel nieuw kopen. :)
Ach.. de faders zijn vrij eenvoudig te vervangen mochten die slijten, en anders een beetje kontakt 60 + 61 ;)

• T-MOB
  • Nu online
Bedankt voor de reacties. Die UMX-SE ziet er inderdaad erg goed uit, bij new-line een review gelezen van iemand die hem voor bijna het dubbele had aangeschaft en er al erg tevreden over was. Over de EX-26 vond ik ook een goede review, maar die werd aangemerkt als scratch / hiphop mixer. Ik weet niet goed wat het verschil is met een "normale" mixer, maar ik was iig niet van plan om te gaan scratchen danwel om hip hop te draaien ;).
De hercules DJ console is niet echt wat ik zoek. Teveel functies in een apparaat, waaronder knoppen voor het bedienen van en geluidsbron (alleen pc?). Die heb ik iig niet nodig, dus liever wat minder functies ten bate van kwaliteit.

Daar de UMX-SE eigenlijk net buiten mijn budget valt (en mss uitverkocht is) heb ik nog even verder gekeken. De Reloop RMX30 kon me daarbij wel bekoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.reloopdj.com/uploads/pics/217050.jpg Heeft ongeveer dezelfde features als de UMX-SE, maar is iets goedkoper (ong. 160E). Daarbij heeft de Reloop imho een iets handigere layout doordat alle knoppen aan de bovenkant van het paneel zitten. Je zou hem dus evt kunnen inbouwen.

De vraag is dan of het verschil tussen de Reloop en de Gemini echt zo groot is dat ik beter wat extra geld kan uitgeven. Daarnaast ben ik wel geinteresseerd in gebruikservaringen mbt de Reloop. Heeft iemand er hier ervaring mee?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Reloop is geen verkeerde mixer en te vergelijken qua build quality met deze mixer, http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/ ding mist alleen de effecten en een paar andere extra'tjes. Op de UMX heeft ie als voordeel het extra kanaal, de fader instellingen en een

UMX is een mixer die wat beter tegen scratch werk kan (betere x fader) maar iets wat beperkter (qua features) en heeft geen user replacable line faders welke de RMX30 wel heeft.

Aan beide mixers zul je je geen breuk vallen en beide mixers zitten technisch gezien netjes in elkaar voor het geld.

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 05-01-2006 02:26 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

TimMer schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 03:16:
Neem sowieso geen Behringer, die mengpanelen ruisen de tent uit.
Dat is dus echt niet waar ! Je master kun je vrijwel bij geen enkele mixer vol open gooien omdat deze boven 3/4 op de master gaat ruisen.

Ook een Pioneer doet dit, ook een Dateq, ook een Denon, zo verder....

IK raad je eerder een DJX700 aan dan andere troep van AmericanDJ en dergelijke. Ik weet uit ervaring dat de dingen niet ruisen op de faders. De effecten heb je niets aan, maar dat is op iedere mixer zo.

Kun je er wat van koop dan een DJM600, een Denon 1500 of een Xone92 :)

Verwijderd

voor de heuze mp3-DJ die "onroad" gaat heeft Numark sinds kort ook een mooi oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/images/upload/1133658840iDJ.jpg

Dit ziet er in ieder geval beter uit dan een DJ met grote LCD-monitoren voor zich ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 00:09 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Jammer dat Pitch Control e.d. niet bestaat..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:46:
voor de heuze mp3-DJ die "onroad" gaat heeft Numark sinds kort ook een mooi oplossing:

[afbeelding]

Dit ziet er in ieder geval beter een DJ met grote LCD-monitoren voor zich ;)
Die grote LCD monitoren zijn wel een stuk beter af te lezen dan die kleine i-pod schermpjes. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:30:
[...]

Dat is dus echt niet waar ! Je master kun je vrijwel bij geen enkele mixer vol open gooien omdat deze boven 3/4 op de master gaat ruisen.

Ook een Pioneer doet dit, ook een Dateq, ook een Denon, zo verder....

IK raad je eerder een DJX700 aan dan andere troep van AmericanDJ en dergelijke. Ik weet uit ervaring dat de dingen niet ruisen op de faders. De effecten heb je niets aan, maar dat is op iedere mixer zo.

Kun je er wat van koop dan een DJM600, een Denon 1500 of een Xone92 :)
Een djx700? Yikes das pas echt een Tehringer mixer waarbij de T echt in plaats van de B geplakt mag worden. Ding ruist als de pest, waardeloze effecten en een ontzettende pokkezooi qua opbouw in de mixer.

De DJX was voor mij 1 van de meest waardeloze producten gereleased in 2005, en ik heb vorig jaar een hele hoop budget mixers in handen gehad.

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:51:
[...]

Een djx700? Yikes das pas echt een Tehringer mixer waarbij de T echt in plaats van de B geplakt mag worden. Ding ruist als de pest, waardeloze effecten en een ontzettende pokkezooi qua opbouw in de mixer.

De DJX was voor mij 1 van de meest waardeloze producten gereleased in 2005, en ik heb vorig jaar een hele hoop budget mixers in handen gehad.
Het ding ruist niet. Er van uitgaande dat de meeste DJ's van die verkeerde wit/rode Tulpkabels gebruiken komt dat de ruis inderdaad niet ten goede, afgelopen weekend nog meegemaakt en gelukkig kunnen fixen op een DURE mixer.

De opbouw van de mixer aan de binnenkant is gewoon processor aangestuurd met één printplaat en niet zoals bij Pioneer met meerdere printplaten en goede electronica ;)

Echter moet je wel toegeven dat de knoppen, potmeters, Vu's van andere budgetmerken vrijwel alijd "ruk" zijn. Ze gaan zwaar, zien er niet uit, geven VU-waarden aan met 4 leds :?

Als je het van de effecten moet hebben ben je een slechte DJ, dus kijk daar aub niet naar.

De DJX700 is verre van de beste mixer, maar je leer tenminste met redelijk goed spul en de beste interface die er is (zie Pioneer, Denon, A&H) mixen. Mixen op een halve centimter is ook ruk....

Beetje jammer dat je een erge ziekte er weer bij moet halen om je punt duidelijk te maken

• R2D2
  • Niet online
De Reloop, UMX e.d zijn velen malen betere mixers dan de DJX en Tering bestaat al een behoorlijke tijd niet meer ;)

En als je een probleem hebt met het desbetreffende woord zou ik bij een modje gaan klagen, mischien dat hun je verder kunnen helpen. ;)

Om maar op een interface af te gaan bij het kopen van een product is wel het meest foute wat je kunt doen. Faders bij de behringers zijn ruk, de effecten zijn waardeloos en het geluid wat er inclusief brom bij veel exemplaren uit komt is niet om over naar huis te schrijven.
Daarnaast lijkt een DJX alleen op een Pioneer en zo lijkt iedere mixer wel op een andere. Uiterlijk zegt vrij weinig over een mixer....

Paar simpele voorbeelden,

- de faders zitten direct op de print gesoldeerd zonder subchassis er tussen wat betekent dat kracht op een fader door gegeven word aan de print met alle gevolgen van dien.

- Signal/Noise ratio is uiterst belabberd

- Faders zijn ontieglijk goedkoop en kraken binnen no time, er zijn namelijk nogal wat RMA gevallen geweest omtrent de faders.

- Effecten zijn compleet onbruikbaar aangezien ze niet BPM gerelateerd zijn en ingesteld zijn op een vst bpm. Een echo zal dus voor geen meter klinken als ie niet overeenkomt met het aantal bpm's op de mixer.

En zo kan ik nog wel een half uur door gaan met fouten in de mixer. Heel veel mensen hebben de mixer gekocht omdat ie op een djm leek en veel mensen zijn daar keihard op terug gekomen. De djx is gewoon een "waardeloos" product als je hem serieus wil gebruiken en je hebt veel meer aan een mixer als de UMX of de RMX.

Ik doe niet voor niets geen zaken met Behringer bij mij op de site ondanks dat ik al regelmatig de vraag van ze heb gehad of ze ook review gear konden leveren. Producten als de DJX wil ik geen tijd in steken, tis namelijk zonde van mijn tijd.

Een beetje onderzoek doen voor je iemand een product aan raadt kan geen kwaad, lees over het algemeen de user reviews van ex gebruikers op de diverse fora en webshops en ik zou bovenstaand verhaal niet eens hoeven tikken aangezien die al meer dan genoeg zeggen over de kwaliteit van de mixer. ;)

De DJX ziet er leuk uit...... en toen hielt het op. Want bij een apparaat met "zo veel" features zou er normaal wel een belletje gaan rinkelen bij mensen. If it sounds to good to be true it usualy is zeggen ze ook wel eens en voor dat geld mag je blij zijn als het apparaat niet in je gezicht ontploft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 05-01-2006 14:40 ]

Verwijderd

Ik kan je maar één ding melden:

Op al die fora's en webshops waar jij het over hebt staan ontzettend veel verhalen over mensen die het gezeur eens zat zijn. Het is een relatief goede mixer voor het geld dat hij kost.

De reloop-variant er van zou ik zelf nooit kopen, spaar dan even door voor een DJM.

Ik raad de TS de mixer nog steeds aan, ben ik helemaal niet zo bang voor. Je weet wat je koopt voor nu nog maar € 150,-

aangezien je op andere fora's ook zo hoog van de toren blaast neem ik je reply's maar even met een pak zout ;) Dat Tering niet meer bestaat doet er niet echt toe, de reactie daar opzich geeft de aard van het beestje al weer. Denk om je reputatie icm je site...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 15:01 ]

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:56:
aangezien je op andere fora's ook zo hoog van de toren blaast neem ik je reply's maar even met een pak zout ;) Dat Tering niet meer bestaat doet er niet echt toe, de reactie daar opzich geeft de aard van het beestje al weer. Denk om je reputatie icm je site...
Dat die site de grootste gear/review site van de benelux is hebben we te danken aan het beetje kennis die zowel ik en de mensen om mij heen in huis hebben. Niet omdat we goedkope budget mixertjes aan raden zonder ook maar enige fatsoenlijke onderbouwing.

Die reputatie zal mij een worst wezen, liever een goed advies en iemand verder helpen en daarbij de nodige mensen tegen de schenen schoppen dan iemand zijn geld in de sloot laten gooien door maar net te doen alsof mijn neus bloed wanneer er een bout product word aangeraden.

En waarom iemand door laten sparen voor een DJM van 900€ (terwijl dat nog niet eens een top mixer is vergeleken met zijn directe concurenten op basis van prijs) terwijl ie om een budget mixer vraagt? De TS weet nog niet eens of ie er echt verder mee gaat en dus is het een beetje flauwekul een DJM aan te raden...... notabene nog een mixer met een lage headroom, veel mindere faders als zijn directe concurenten en een geluidskwaliteit die beneden alle andere mixers in die prijsklasse ligt.

Lees de reacties van de mensen met een beetje gear kennis er maar op na in plaats van de ervaringen van een 16 jarige wiens eerste mixer het is en alles nog geweldig vind.
Daarnaast spreek ik aardig wat retailers en weet ik dus ook hoe hoog het uitval percentage ligt van de DJX en dat is nou niet echt iets waar behringer trots op kan zijn ;)

Neem jij ze maar met een pak zout, de 600 unieke bezoekers die ik per dag op de site heb zitten weten wel beter ;) Mischien zou je de site ook wat vaker moeten bekijken en een beetje info in winnen voor je mensen van een advies voorziet in plaats van zomaar wat in de rondte te roepen op basis van niks.

Als die DJX zo goed is zullen we dan even de meet resultaten erbij pakken en die vergelijken met de RMX40DSP (wat dezelfde mixer is als de RMX30 alleen dan met effecten)? En zullen we daarna beide mixers even open halen en kijken hoe de mixers in elkaar zitten....... ik ben benieuwd of je dan nog durft te beweren dat de DJX de beste keus is.

[ Voor 34% gewijzigd door R2D2 op 05-01-2006 16:48 ]

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
De Reloop, UMX e.d zijn velen malen betere mixers dan de DJX
kost dat??

Koop een mixer die je in de winkel kunt testen en die lekker werkt en niet ruist. Mochten er faders kapot gaan of gaan kraken flikker je er toch een paar fatsoenlijke faders in?. Je bent tweaker of je bent het niet :D

Het is maar net hoe veel geld je wilt besteden en hoe intensief je hem gebruikt.. Als zo'n ding elke vrijdag- en zaterdagnacht de hele nacht zwaar gebruikt wordt in een of ander rokerige tent is dat heel wat anders dan een of twee keer per week een uurtje bij iemand op de slaapkamer. Daarnaast is het een iets minder grote ramp als er iets kapot gaat in dat uurtje op de slaapkamer dan dat het is als zo'n mixer ermee stopt op zaterdagnacht in een volle tent.

Kijk als je het allemaal kunt betalen en je hebt de scheit aan krakende faders.. tuurlijk. zet dan gelijk een Mackie TT24 of Digital X bus neer ofzo 8)

[ Voor 69% gewijzigd door FragDaddy op 05-01-2006 16:53 ]

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:45:
Koop een mixer die je in de winkel kunt testen en die lekker werkt en niet ruist. Mochten er faders kapot gaan of gaan kraken flikker je er toch een paar fatsoenlijke faders in.. Je bent tweaker of je bent het niet :D
Jij snapt het en € 150,- op € 999,- is toch best een verschil als je net begint lijkt me zo.

• R2D2
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:45:
Koop een mixer die je in de winkel kunt testen en die lekker werkt en niet ruist. Mochten er faders kapot gaan of gaan kraken flikker je er toch een paar fatsoenlijke faders in.. Je bent tweaker of je bent het niet :D
Valt vaak nog niet mee bij budget mixers aangezien ze ramvast op een print gesoldeerd zitten en het vaak ook nog een probleem is de juiste fader te verkrijgen.

Gemini gebruikt alpha pro glide faders, prima fader en makkelijk te verkrijgen. Reloop gebruikt iets wat verdacht veel op de pro glide lijkt maar niet 100% identiek is. Fader kost echter 9€ ex btw geloof ik en is binnen 5 minuten vervangen (http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/1/7/ zelfde constructie als de RMX40 namelijk)

• T-MOB
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:56:
Op al die fora's en webshops waar jij het over hebt staan ontzettend veel verhalen over mensen die het gezeur eens zat zijn. Het is een relatief goede mixer voor het geld dat hij kost.
Als ik bij New-Line de user reviews bekijk dan lees ik voornamelijk positieve verhalen van mensen die hem net binnen hebben. Veel mensen die hem langer hebben klagen over problemen met krakende faders en matige geluidskwaliteit. Ook in dit topic zijn er al twee mensen geweest die me af hebben geraden om een Behringer te kopen.
Daarnaast is de DJX-700 een paneel met veel meer features dan waarnaar ik op zoek ben: 5 kanalen, effecten, BPM counters, beat-matching indicator. Het is voor wat ie moet kosten misschien helemaal zo gek nog niet, maar ik denk dat je voor hetzelfde geld een mixer met minder features kunt krijgen die wel beter zijn afgewerkt. En naar zo'n mixer ben ik dus ook op zoek.
De reloop-variant er van zou ik zelf nooit kopen, spaar dan even door voor een DJM.
Even doorsparen voor een DJM? Dat is een mixer van 1000E, een compleet andere klasse dan de RMX40-DSP zou ik zo zeggen. Maar als ik het goed begrijp is er volgens jou iets niet helemaal top met Reloop panelen. Daar ik nu voornamelijk de RMX30 en de UMX-SE (beiden drie kanaals met weinig toeters en bellen) aan het overwegen ben vind ik dat wel interessant. Waarom zou ik beter de Reloop laten staan en de Gemini of een Behringer kopen?

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
Reind schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:51:
[...]

Valt vaak nog niet mee bij budget mixers aangezien ze ramvast op een print gesoldeerd zitten en het vaak ook nog een probleem is de juiste fader te verkrijgen.

Gemini gebruikt alpha pro glide faders, prima fader en makkelijk te verkrijgen. Reloop gebruikt iets wat verdacht veel op de pro glide lijkt maar niet 100% identiek is. Fader kost echter 9€ ex btw geloof ik en is binnen 5 minuten vervangen (http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/1/7/ zelfde constructie als de RMX40 namelijk)
kijk. dat je zo'n fader los kunt trekken en even snel kunt vervangen.. das een extreem mooi voorbeeld van een tafel voor een pro. Die wil gewoon op een zaterdagnacht in een pauze met een zaklampje binnen 5 minuten ff zo'n fader kunnen wisselen als het nodig is.. Die heeft ook gewoon een paar faders in de la klaarliggen daarvoor.

Maar als je zo'n ding toch alleen op je slaapkamer gebruikt.. ten eerste krijgt die fader lang niet zo veel op zijn flikker en ten tweede.. goh dan soldeer je ff zo'n fader los. kost je een keer een uurtje.. das voor thuisgebruik toch geen reden om een tafel te kopen die 5x zo duur is.

Voor een pro of semi-pro wel. want dan moet je gewoon van dit soort topspul hebben anders kun je je werk domweg niet doen.. Wat wil je doen als er zo'n fadertje stuk gaat.. de mensen op de dansvloer naar huis sturen??

om een beetje thuis mee te spelen.. nah. allemaal niet nodig (of je moet het geld er voor hebben)

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 05-01-2006 17:00 ]

Have a wheelie good weekend!

• R2D2
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:57:
[...]
om een beetje thuis mee te spelen.. nah. allemaal niet nodig (of je moet het geld er voor hebben)
Reloop RMX30 waar we het over hebben kost pak hem beet 160€..... gewoon betaalbaar dus en voorzien van een nette fader die makkelijk te vervangen is.
Daarnaast is ook niet iedereen even handig met een soldeerbout en mixers op sturen naar een fabrikant voor een reparatie duurt vaak erg lang. Daarnaast zit je nog met de verkrijgbaarheid van een fader zoals ik eerder al aan haalde. Het is namelijk niet zo dat iedere 60mm fader ook in iedere mixer past met 60mm faders.

Voor normaal mix werk, RMX30 of UMX SE - Mix en licht scratchwerk, UMX SE - Scratchwerk, American Audio QD5 (die heeft namelijk een optische x fader en de bijbehorende instellingen).

En bovenstaand is maar een kleine greep uit wat er te halen valt aan goed spul voor het geld.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is dit helemaal niet wat je zoekt, maar voor de zekerheid, misschien is het juist wel wat voor je:

http://europe.hercules.co...3983521ad9689dc9e0d031532

de prijs is ook interessant, nl. zo'n € 190,- :

http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=14183

heb er onlangs een erg lovende review over gelezen en voor de echte Tweaker is dit toch wel een úbergadget O-)

Verwijderd

T-MOB schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:51:
[...]

Als ik bij New-Line de user reviews bekijk dan lees ik voornamelijk positieve verhalen van mensen die hem net binnen hebben. Veel mensen die hem langer hebben klagen over problemen met krakende faders en matige geluidskwaliteit. Ook in dit topic zijn er al twee mensen geweest die me af hebben geraden om een Behringer te kopen.
Daarnaast is de DJX-700 een paneel met veel meer features dan waarnaar ik op zoek ben: 5 kanalen, effecten, BPM counters, beat-matching indicator. Het is voor wat ie moet kosten misschien helemaal zo gek nog niet, maar ik denk dat je voor hetzelfde geld een mixer met minder features kunt krijgen die wel beter zijn afgewerkt. En naar zo'n mixer ben ik dus ook op zoek.
Er zijn ook users daar die hem al een geruime tijd hebben zonder problemen. Een vriend van me heeft hem ook al een 1,5 jaar en dat gaat erg goed. Krijgt ook redelijk op zijn donder dat ding zo nu en dan eens :)
[...]

Even doorsparen voor een DJM? Dat is een mixer van 1000E, een compleet andere klasse dan de RMX40-DSP zou ik zo zeggen. Maar als ik het goed begrijp is er volgens jou iets niet helemaal top met Reloop panelen. Daar ik nu voornamelijk de RMX30 en de UMX-SE (beiden drie kanaals met weinig toeters en bellen) aan het overwegen ben vind ik dat wel interessant. Waarom zou ik beter de Reloop laten staan en de Gemini of een Behringer kopen?
Ik vind reloop gewoon duur voor wat je er voor krijgt. Een reloop draaitafel heeft bijvoorbeeld vaak problemen dat je een vreselijke groundloop krijgt waneer je de tulpjes aanraakt of er bijna al naar wijst. Voor de rest, een prima draaitafel... zelfde verhaal als met een DJX700 dus.

Kijk een probleem kan verholpen worden, net zoals iedereen het over de krakende faders van Behringer heeft (die ik zelf nog niet tegen gekomen ben) en de tulpjes op de Reloop. Aangezien internet een groot medium is van product-aanbod vind je ook snel negativiteit waar geen blad voor de mond genomen wordt (zoek maar eens op Reind en kijk naar het taalgebruik).

Waarom ik niet voor Reloop zou kiezen is de prijs (en toch kwaliteit). Die dingen hangen tussen slecht en goed in qua prijs waarbij de Behringer goedkoper is en je van beide spijt zou kunnen krijgen. De spijt is bij de DJX700 stukken lager (€ 150,- bij Feedback) en hier kun je nog eens lekker mee tekeer gaan waarna je vast een Neo5 wilt hebben of een X1500 en dan ziet dat je die € 150,- het dubbel en dwars waard is geweest en je niet met een apparaat zit van € 400,- die je voor je gevoel met verlies moet verkopen.

Ik vind dat de draaitafels van Reloop erg gelikt zijn maar toch, ik spaar dan liever even door voor een goede tweedehands SL van Technics.

Ik heb zelf 2x CDJ500 omdat ik dat de meest lekkere interface vind en geen poespas nodig heb als wat op de CDJ1000 staat bijvoorbeeld. Als MP3 oplossing zou ik best 2 DENON 1000's er een keer bij willen hebben, de rest is overkill. De meesten zeuren dat een CDJ500 overslaat bij teveel beweging, nou dat doen ze bij mij thuis niet hoor.... Als je ergens staat te draaien op een feest draai je toch meestal met apparatuur van daar... so what :)

Denk hierbij na dat ik heel kritisch ben over het gebruik icm de hoeveelheid van gebruik. Tuurlijk, beter is er altijd maar ga nu maar voor een mixer die redelijk goed is, goedkoop (zoals je graag wil) en die een goede interface heeft die je goed ligt.

Serieus, en koop anders een 2ehands van iemand die hem ook op zijn kamer gebruikt heeft, iets van een DJM500 (hoewel deze ook wel faderproblemen had)

Ik hoop dat je mijn standpunt snapt, je denkt nu als een prof maar zodra die semi-dure mizer er staat en je er toch minder tijd voor hebt baal je er geheid van.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 17:38 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier nog iemand die never nooit meer een DJX700 wil hebben. Betreffende mixer is 11 keer gebruikt is met 4/5 uur per keer. De enige nog werkende fader is de master-fader. Kanaal 2,3,4 missen het linker signaal vanaf 3/4 hoogte. Kanaal 1 doet helemaal niets. De crossfader is vergeten dat hij een crossfader is en doet vanalles behalve crossfaden. Repareren hiervan is niet rendabel.

Dus als je een mixer onder de 250.- wilt hebben zou ik eerder gaan voor UMX of de Reloop hierboven.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
DJX, ughe...
Ik heb zelf een DJX700 (nu nog maar als backup mixer, niet langer dan 2 uur gebruiken...)

Die DJX begon na 2 maanden op te houden... Eerste kanaal viel uit (ofja, links was weg).
Toen begonnen de andere kanalen een voor een te kraken waarna je echt de fader OF boven aan, OF onder aan moet zetten omdat er anders geen geluid uit komt. Ik ga absoluut niet lomp om met apparatuur, dus daar kan het niet aan liggen.
Ding is altijd afgedekt, dus daar kan het ook al niet aan liggen.

Daarna komt het grootste boutpunt van de DJX (vind ik dan). Gebruik hem langer dan 4 uur en je zult merken dat het output geluid ineens (in een paar seconden tijd) een goede 6 tot 9 db naar beneden valt (je houd gewoon echt niets meer over). Gebruik je hem daarna nog een half uur, dan gaat ie steeds meer kraken, totdat je alleen maar: KRR KRR KRR KRR overhoudt.

Even voelen aan de onderkant doet het ergste al vermoeden: oververhit...
Ik draai nooit in het rood en heb geen lomp zware koptelefoon (qua vermogen).

Na die avond heb ik dat ding uit elkaar geschroefd waarna ik dat ding echt direct in de hoek heb geflikkerd. WAT EEN ZOOI. Een printplaat (die NIET processor is aangestuurd, trek het processor printje er maar eens uit, het enige wat niets meer doet zijn je effecten...). Een voeding die je nog niet eens aan je gameboy toevertrouwd, om of de versterkertrappen nog maar te zwijgen (en koeling uiteraard).

Typisch gevalletje: too good to be true...

Verwijderd

OverSoft schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:09:
DJX, ughe...
Ik heb zelf een DJX700 (nu nog maar als backup mixer, niet langer dan 2 uur gebruiken...)

...

Daarna komt het grootste boutpunt van de DJX (vind ik dan). Gebruik hem langer dan 4 uur en je zult merken dat het output geluid ineens (in een paar seconden tijd) een goede 6 tot 9 db naar beneden valt (je houd gewoon echt niets meer over). Gebruik je hem daarna nog een half uur, dan gaat ie steeds meer kraken, totdat je alleen maar: KRR KRR KRR KRR overhoudt.
Nou zelfs na 2 weken continue aan geen problemen gezien :)

Ik denk dat er hier en daar productiefouten in zitten omdat ze met grote getalen gemaakt worden (is goedkoper)....ach al dat spul komt uit China en Japan.... Reloop en UMX ook.... zo niet uit dezelfde fabriek ;)

Overigens zien al die mixers van Reloop en UMX er naar mijn mening vreselijk uit.... zet de VU in een halve maan want dan denken ze dat de mixer er mooier uit ziet. Licht metaal gespoten knoppen, geeft het gevoel van een Vestax..

Kom op... Budget is budget... blijft het ook :)

Het is dat ze niet bij Conrad verkocht worden de UMX en Reloop anders was het per defenitie al rommel (zo denken de mensen nu eenmaal).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 18:19 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Een hoop geblaat hier waar de TS ondertussen niet meer mee geholpen wordt....

ontopic:

voor jouw budget en gebruik zou ik gewoon een gebruikt mengpaneeltje halen; niet alles wat gebruikt is, is totaal afgeragd; mijn umx is ondertussen flink gebruikt, maar heeft alleen wat vette vingers hier en daar.

Als je de reloop inbouwd, kom je wel in de knoop met headphone / mic aansluitingen; daar zal je dan een verloopje voor moeten maken.

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 05-01-2006 18:53 ]

Verwijderd

Ja die UMX-SE en UMX-7 lijken me heerlijke mixers.

Ik heb zelf een 3 jaar oude Gemini PS-626i geloof ik en die is nu helemaal afgeragd.

In het verleden heb ik overigens ook een Behringer VMX-300 gehad en twee vrienden van me hebben er ook één en ze werken na een jaar nog steeds perfect!

Wat vind je van dit Behringer mengpaneel Reind?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:16:

Ik heb zelf een 3 jaar oude Gemini PS-626i geloof ik en die is nu helemaal afgeragd.
Ik dacht dat deze ook bekend stonden om hun krakende faders :?

• TimMer
  • Niet online
Aan TS: als je iemand kunt vertrouwen dan is het Reind wel, die heeft jaren ervaring met gear, zowel de binnenkant als de buitenkant ervan, en weet dus ondertussen wel wat er te koop is.

Bepaalde prutsers hier die je Behringer aansmeren moet je gewoon niet naar luisteren, die gasten zijn of beginners of wannabe's die nooit verder zijn gekomen dan hun slaapkamer.

Verwijderd

TimMer schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:51:
Bepaalde prutsers hier die je Behringer aansmeren moet je gewoon niet naar luisteren, die gasten zijn of beginners of wannabe's die nooit verder zijn gekomen dan hun slaapkamer.
Of mensen die gewoon lol hebben en niet hopen dat ze Tiësto denken te worden >:) Overigens, wat zou er mis zijn aan een slaapkamer ? Ben jij zo'n opschepper dan ? Zo lang je maar lol hebt :)

edit:

Zoals eerder... ook die mensen hebben best wel ervaring of in het verleden gehad en hechten er nu weinig waarde meer aan als ze maar lol hebben. Reind is god gelukkig niet, Mr Dré van new-line is ook een goed persoon om info in te winnen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 23:38 ]

• T-MOB
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:31:
Er zijn ook users daar die hem al een geruime tijd hebben zonder problemen. Een vriend van me heeft hem ook al een 1,5 jaar en dat gaat erg goed. Krijgt ook redelijk op zijn donder dat ding zo nu en dan eens :)
Natuurlijk zijn er ook mensen waarbij het wel goed bevalt, die ervaringen lees je elders op internet ook wel. Maar als ik zo vrij mag zijn om jouw mening even zwaar te wegen als die van anderen op internet dan blijft er onder de streep over dat het geen bijster goed product is, of op zijn minst omstreden. Met die informatie in de achterzak doe ik niet zo gerustgesteld een aankoop.
Waarom ik niet voor Reloop zou kiezen is de prijs (en toch kwaliteit). Die dingen hangen tussen slecht en goed in qua prijs waarbij de Behringer goedkoper is en je van beide spijt zou kunnen krijgen. De spijt is bij de DJX700 stukken lager (€ 150,- bij Feedback) en hier kun je nog eens lekker mee tekeer gaan waarna je vast een Neo5 wilt hebben of een X1500 en dan ziet dat je die € 150,- het dubbel en dwars waard is geweest en je niet met een apparaat zit van € 400,- die je voor je gevoel met verlies moet verkopen.
Het Reloop paneel dat ik op het oog heb kost om en nabij de 160E. De spijt zou dus in centen ongeveer hetzelfde zijn. De 400 euro die je noemt zijn voor het paneel dat qua features vergelijkbaar is met de DJX700. De reden dat reinD naar die review linkte is dat het lagere model weliswaar wat fratsen mist, maar wel dezelfde bouw heeft.
Denk hierbij na dat ik heel kritisch ben over het gebruik icm de hoeveelheid van gebruik. Tuurlijk, beter is er altijd maar ga nu maar voor een mixer die redelijk goed is, goedkoop (zoals je graag wil) en die een goede interface heeft die je goed ligt.
Ik snap dat je ook moet nadenken over hoe je het apparaat gaat gebruiken - ik ga ook niet in een Ferrari naar mijn werk. Maar daar hoort wat mij betreft ook bij dat je moet nadenken over de functionaliteit die je nodig hebt. 3 kanalen, EQ en cue/prelisten mogelijkheid zijn voor mij voorlopig zat. Alles daarboven is leuk meegenomen, maar het belangrijkste is dat die zaken zo goed mogelijk voor elkaar zijn (binnen het budget). Dat betekent lever drie goede faders dan vijf discutabele, liever een degelijk geconstrueerd apparaat dan een effectenmodule en liever een betere sn-ratio dan een BPM-counter. Voor wat ik op internet kan uitvinden is dat dus op alle fronten liever de Reloop dan de Behringer.
Ik hoop dat je mijn standpunt snapt, je denkt nu als een prof maar zodra die semi-dure mizer er staat en je er toch minder tijd voor hebt baal je er geheid van.
Ik snap je standpunt zeker wel (ook al denk ik niet als prof ;)), als je tenminste bedoelt dat het niet verstandig is om gelijk honderden euro's in een mengpaneel te stoppen terwijl je net begint. En als je bedoelt dat de DJX niet de absolute bagger is waarvoor hij wordt uitgemaakt. Ik geloof best dat het een aardig ding is, met voor het geld behoorlijk wat features. En ook al is de kans dat ik een DJX ga bestellen bijzonder klein, ik waardeer je inbreng in het topic zeker. Zonder discussie immers geen argumenten...

edit:
Houden we het wel gezellig?

Verwijderd

Nou dan begrijpen wij elkaar :) Ik wilde je mening over "goedkoop" graag weten, je zoekt je volgens mij rot ;)

DJX700 is verre van geweldig zoals ik al eerder vertelde, maarja... alsje meer dan 2/3 kanalen wil... sja... keuzes zijn moeilijk !

Maar je moet maar eens rustig rond kijken verder, ik denk dat je er binnen een week/ twee weken wel uit bent.

Ik geef je groot gelijk wanneer je dan iets voor een 2/3 kanaals Reloop gaat kijken... de pijn is dan zeker niet zo groot (als die er na alle reviews nog zou zijn) :)

Succes met het zoeken verder !!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 23:45 ]

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:26:
[...]
Reind is god gelukkig niet, Mr Dré van new-line is ook een goed persoon om info in te winnen
Gut Gut ik vind dat je wel erg zielig reageerd. Ten eerste ben ik god inderdaad niet en ik zou ook niet graag in zijn schoenen willen staan. Daarnaast zou je moeten weten dat Dre van new-line 1 van de personen is waarvan ik ontzettend veel geleerd heb en die ik nog regelmatig spreek (en dus heel veel achtergrond info van krijg). Ik durf je ook op een briefje te geven dat hij je een soortgelijk antwoord zal geven over de Behringer, door een tip o.a hem ben ik de mixer eens uit elkaar gaan klauwen.

Ik vind het dus heel grappig dat je me hier probeerd af te zeiken en net aan het doen bent of ik een grandioze pot uit mijn nek sta te lullen terwijl je zelf niet eens de kennis in huis hebt om een goed apparaat aan te raden en zomaar klakkeloos wat in de rondte roept om vervolgens tegen mijn schenen aan te schoppen als blijkt dat je het totaal bij het verkeerde eind hebt.

Als ik info geef probeer ik juiste info te geven, moet ik het gokken dan geef ik het niet en mocht je een groffe fout kunnen ontdekken op mijn website waar ik compleet de plank mis sla, een fout kunnen ontdekken op een forum waar ik uit mijn nek loop te zwetsen dan zie ik hem graag voorbij komen. Veel plezier met zoeken..... ik ben bang dat je heel wat jaren terug zal moeten gaan.

Ga dus niet doen alsof ik mezelf een god vind, ga niet tegen mijn schenen aan schoppen als je zelf de kennis schijnbaar niet in huis hebt en houd je afgunst lekker voor je in plaats van een topic als dit te verzieken met je kletspraat waar niemand iets mee op schiet.

Ik probeer iemand de goede richting op te sturen naar eer en geweten, ik zie dagelijks zowel budget als high end dj gear door mijn handen glijden en dat beetje kennis is er door de jaren heen echt wel gekomen. De site aboutdj is niet voor jan *** een groot succes, ik heb niet voor jan *** support van alle fabrikanten en gelukkigt heb ik een hele brede kring gear kenners om me heen die wel weten waar ze over praten.

• R2D2
  • Niet online
In het verleden heb ik overigens ook een Behringer VMX-300 gehad en twee vrienden van me hebben er ook één en ze werken na een jaar nog steeds perfect!

Die lijkt intern verdacht veel op de Gemini's (zou me niets verbazen als die bij dezelfde grootgrutter uit china vandaan kwam).

VMX300 en de DX1000 zijn de enige mixers waarvan ik zeg.... mwah voor het geld heb je geen klagen.

Echter legt de VMX het af tegen de UMX SE en Reloop. Echter de UMX is krap een jaar heeeeeeeel gunstig geprijst en de RMX is een nieuwkomer. Voor een jaar terug waren het dus de leuke instappers.

[ Voor 36% gewijzigd door R2D2 op 06-01-2006 00:39 ]

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Nou, ik zal RutgerM maar eventjes negeren, want uiteindelijk weet bijna iedereen die een beetje verstand heeft van dj-gear dat de DJX700 allesbehalve een goed mengpaneel is. Maar de Reloop die de TS op het oog heeft is een zeer nette mixer voor het geld. 3 kanaaltjes, het geluid wat eruit komt klinkt netjes, en de mixer heeft ook nog eens een stevige constructie en alles.

De Gemini UMX SE is voor de 199,- zou ik opzich eerder aanraden, maar als je toch alleen gaat hobby'en is de Reloop meer dan genoeg.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• T-MOB
  • Nu online
Swandertj schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:39:
De Gemini UMX SE is voor de 199,- zou ik opzich eerder aanraden, maar als je toch alleen gaat hobby'en is de Reloop meer dan genoeg.
Kun je (of ReinD) ook aangeven waarom de Gemini beter zou zijn. Zoals ik het nu zou het de Reloop worden vanwege 1. de layout (alle knoppen bovenop) en 2. replacable line faders. Niet dat ik van plan was faders te mollen, maar de huisfeestjes zijn nog wel eens eeuuh... lomp.

• Swandertj
T-MOB schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:50:
[...]

Kun je (of ReinD) ook aangeven waarom de Gemini beter zou zijn. Zoals ik het nu zou het de Reloop worden vanwege 1. de layout (alle knoppen bovenop) en 2. replacable line faders. Niet dat ik van plan was faders te mollen, maar de huisfeestjes zijn nog wel eens eeuuh... lomp.
Nou, de UMX SE ziet er ten eerste gewoon heel oerdegelijk en sterk uit, en dat ist ie ook. Ook zit er in de UMX SE wat betere faders (weet het niet zeker though, maar het zal waarschijnlijkj wel zo zijn ;)) die langer mee kunnen gaan. Ook is het geluid wat uit de UMX SE komt ietsjes beter dan uit de Reloop.

Maar zoals ik al zei, de Reloop is voor hobby'en meer dan goed genoeg.

Maar wat wel een voordeel is, hoogstwaarschijnlijk zal de UMX SE over een aantal jaartjes het nog steeds goed doen op de 2e hands markt, veel beter als de Reloop

De Gemini UMX serie heeft al bewezen gewoon degelijk te zijn. Een vriend van mij heeft een tijdje de UMX-7 gehad die erg fijn en lekker draaide. Nu is ie overgestapt op de UMX SE, en z'n 3 jaar oude UMX-7 doet het gewoon nog perfect.

Als je de 199,- euro ervoor over hebt, heb je aan de UMX SE nog jaren plezier. (en das niet zeker met de Reloop, maar hoogstwaarschijnlijk heeft deze ook gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding)

edit: de faders van de UMX SE zijn verder ook gewoon te vervangen, dus het is niet zo dat alleen de Reloop dit zou hebben
En nou ga ik slapen, ben al aardig moe :O

[ Voor 7% gewijzigd door Swandertj op 06-01-2006 01:05 ]

Verwijderd

Je negeert maar wat je wil, ik weet inderdaad dat Dré hetzelfde de DJX700 over denkt als Reind, maar dat wil niet zeggen dat het geen alternatief had kunnen zijn.

Maar het gaat hier niet meer om alternatieven voor de TS te vinden, nee het gaat erom wie het makkelijkste wie kan afkatten door te roepen dat iets rommel is.

DX1000, leuk, niet voor de TS, teveel kanalen waar hij toch niets mee doet, te zwaar, zo verder.

Ik raad de TS maar eens goed te kijken wat hem goed ligt als hij over de UMX of een Reloop denkt. Dit komt inderdaad waarschijnlijk uit dezelfde fabriek, dus tja...

Het leuke is dat iedereen elkaar nu over de UMX en Reloop tegen loopt te spreken heb ik het idee. De een vindt het hobby, de ander perfect. Ik heb niet gezegd dat de Behringer perfect is, maar wie kan mij vertellen dat de rest van dat China spul het wel is ?

Tevens heeft de een het over mensen die nog nooit hun slaapkamer uit gekomen zijn met hun mixer en daar het kwaliteitsinzicht aan referen, de ander roept hobbywerk voor een Reloop en vindt een UMX goed (goed voor wat ?)

Simpel, koop een mixer die je aan staat en vragen ze je ergens op een feest, partycentrum... zorgen ze meestal toch wel voor de sound dus kunnen ze jou nooit de schuld geven.

Even serieus... volgens mij weet niemand meer waar de TS het voor wil gebruiken en of hij uberhaubt echt wel op feesten wil gaan draaien.

Kom op mensen, de TS koopt zijn eerste mengpaneel (zijn er al kaarten te bestellen dan ;)).

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:19:
Je negeert maar wat je wil, ik weet inderdaad dat Dré hetzelfde de DJX700 over denkt als Reind, maar dat wil niet zeggen dat het geen alternatief zou kunnen zijn.
Je bent jezelf ineens in allerlei bochten aan het lullen om je gezwets goed te praten? Nu is het weer net alsof de DJX geen alternatief had kunnen zijn. Eerst was ie goed, toen was ie niet perfect en nu zeg je ineens dat het best een alternatief had kunnen zijn..... ik vraag me hard af of je de mixer ooit wel eens in handen hebt gehad want ik begin nu wel heeeeeeeeel hard te twijfelen aan de kennis die je in huis hebt en ik denk dat die twijfel meer gerechtvaardigd is dan de twijfel van jou aan mijn kennis?
Maar het gaat hier niet meer om alternativen voor de TS te vinden, nee het gaat erom wie het makkelijkste wie kan afkatten door te roepen dat iets rommel is.
De DJX is rommel punt klaar einde discussie. Als we hem op een rij zetten met alle concurenten uit de prijsklasse zal de DJX alleen scoren op zijn looks, verder is het gewoon een prduct wat je niemand kan en mag aanraden naar mijn mening. Niet zolang je naar kennis, eer en geweten handeld tenminste.

Daarnaast begin je zelf te roepen dat ik mezelf een god vind, en is de mening van een ander over een mixer die hem wel goed kan onderbouwen ineens onzin en blazen we hoog van de toren..... in dat geval vind ik de uitspraak wie de bal kaatst kan hem terug verwachten redelijk op zijn plek. Een aangezien ik in mijn jonge vitale jaren op voetbal heb gezeten en nog iedere week netjes 100km fiets kan ik snoeihard terug schieten :+
DX1000, leuk, niet voor de TS, teveel kanalen waar hij toch niets mee doet, te zwaar, zo verder.
Lees je wel? Want dat was namelijk een antwoord op een totaal andere vraag. Men vroeg namelijk wat ik vond van de VMX300, antwoord was dat de VMX geen slecht apparaat is en samen met de DX1000 wel te pruimen is.
Ik raad de TS maar eens goed te kijken wat hem goed ligt als hij over de UMX of een Reloop denkt. Dit komt inderdaad waarschijnlijk uit dezelfde fabriek, dus tja...
UMX en Reloop zijn intern hele andere mixers. Beide mixers zijn echter goed. En de fabriek waar Denon gemaakt word komen ook BST oem bakjes van de band af rollen. Denon heeft prima spul, over een BST wil ik nog niet eens pissen ;)

Fabriek zegt dus niet alles. Daarnaast heeft Reloop verschillende fabrieken waar gear in elkaar word geknutseld en gesoldeerd.
Het leuke is dat iedereen elkaar nu over de UMX en Reloop tegen loopt te spreken heb ik het idee. De een vindt het hobby, de ander perfect. Ik heb niet gezegd dat de Behringer perfect is, maar wie kan mij vertellen dat de rest van dat China spul het wel is ?
IK :+

Je hebt wel degelijk het idee naar voren gebracht dat de DJX een prima mixer is en dat is ie niet, helemaal niet vergeleken bij de rest van de alternatieven die hier genoemd zijn.
Daarnaast komt al het spul uit china, noem mij 1 fabrikant die niet in een aziatisch land produceerd, zelfs dateq heeft er een deel van zijn productie liggen. Of het nou uit China komt, uit Taiwan of Oezbekistan..... who cares het gaat er om wat er in zit, hoe het er in zit en wat het uiteindelijk kost. Daarna onder de streep de voor en nadelen tegen de prijs afwegen en je bent klaar.
Tevens heeft de een het over mensen die nog nooit hun slaapkamer uit gekomen zijn met hun mixer en daar het kwaliteitsinzicht aan referen, de ander roept hobbywerk voor een Reloop en vindt een UMX goed (goed voor wat ?)
Een mixer is een mixer. En uiteindelijk hebben ze allermaal hetzelfde doel en of dat nu hobby werk is of niet, iedereen wil een zo goed mogelijk product voor zo min mogelijk geld. Of je nu hobby of pro bent maakt dan vrij weinig uit.

Daarnaast hebben we het nergens over pro werkzaamheden en zijn de punten waarop de mixers presteren door mij genoemd. Ik moet de eerste club nog tegen komen waar een UMX of Reloop staat, de vraag was een hobby mixer en daar is een antwoord op gegeven.
Simpel, koop een mixer die je aan staat en vragen ze je ergens op een feest, partycentrum... zorgen ze meestal toch wel voor de sound dus kunnen ze jou nooit de schuld geven.
Dan gaan we dus vaak al niet eens meer kijken naar kwaliteit maar naar kwantiteit en daar gaat het vaak fout. Iedereen wil namelijk een goed product en niet een product met veel features waarvan de helft onbruikbaar is en waarvan je blij mag zijn als het apparaat het een jaar uit houd. Als de TS zo maar wat zou moeten gaan kopen wat hij leuk vond zou een advies vragen ook zinloos zijn.

Daarnaast heeft de topic starter aangegeven dat ie een beginner is en een beetje aan wil kloten. In dat geval mag je er dus vanuit gaan dat de beginnende dj niet iedere dag met zijn mixer op pad hoeft en geen dure A&H nodig heeft, om een beetje aan te kloten en de eerste tijd mee door te komen (en dan bedoel ik een jaar of 3) is een goede instapper dus meer dan voldoende, het moest tenslotte goedkoop en goed zijn en niet goedkoop en blij wezen dat het apparaat niet in je gezicht ontploft.
Even serieus.... volgens mij weet niemand meer waar de TS het voor wil gebruiken en of hij uberhaubt echt wel op feesten wil gaan draaien.
Toch wel..... lees de openings post dan voor je uberhaupt iets post en stop eens met dat kontendraaien om je reet nog enigssinds te redden want je spreekt jezelf steeds meer tegen.

Ik zal je een handje helpen, een quote uit de openings post,
En wat blijkt... Live bak ik er niets van (joh ;)). Volgend jaar moet dat beter, dus ik zou graag wat voor mezelf hebben om op te oefenen en om een "occasional" feestje in de thuissfeer mee te draaien. En alhoewel ik de vervelende neiging heb om goed spul te willen hebben is de 400E die de gehuurde DJM 300 moet kosten me te gortig.

Ik zoek naar een mengpaneel tot maximaal 150-175 Euro, bij voorkeur iets degelijks (na dit feestje nieuwe vloerbedekking ;)) met niet teveel fratsen en natuurlijk zo min mogelijk vervorming. 2 kanalen, redelijke equalizers (-25Db is prima) is op zich voldoende.
Ik had willen zeggen,
spoiler:
if you fuck with the best, you.......
maar dat zou inderdaad hoog van de toren blazen zijn want dat ben ik zeer zeker niet en je staat naar mijn mening al aardig voor paal op dit moment. Voor mij dus verder niet meer nodig om tegen zere scheentjes te schoppen.

Ik vind het echter wel een zeer vervelend iets dat je mij uit maakt voor 1 of andere god, arrogante lul hannes (dat is dan mijn vertaling van hoog van de toren af blazen) en net doet alsof ik zomaar klakkeloos wat roep terwijl je weet dat ik de oprichter/eigenaar ben van de grootste onafhankelijke dj gear site en dat ook nog eens op een compleet vrijwillige basis doe om mensen te helpen. Denk je nou echt dat ik de support van alle fabrikanten zou krijgen als ik niet zou weten waar over ik het heb en dat ik door HUN benaderd zou worden om reviews over hun producten te schrijven? Mischien dat je je daar wel heel erg in hebt vergist, persoonlijk vind ik dat geen nette en vooral geen slimme vergissing maar ach is dat niet de definitie van een vergissing ;)

Mischien volgende keer even verdiepen in het onderwerp voor je tegen de schenen schopt van iemand die het heel mischien wel eens beter zou kunnen weten want het is toch lullig als je ineens te kakken word gezet. Doe ik ook tegenwoordig en scheelt een hele hoop "daar ga je op je snufferd" gevalletjes

Overigens nog 1 correctie, de UMX heeft wel replacable faders. Je kunt er voor kiezen de complete print + fader te vervangen die weer aan de main print vast zit (duur en lekker gemakkelijk). Of je kiest voor een losse fader en soldeerd die zelf even op de oude print (iets lastiger maar wel lekker cheap en het is stoerder om te zeggen dat je het zelf gedaan hebt ;) ). Zo zie je maar weer, ik zie ook wel eens iets over het hoofd..... met al die gear vandaag de dag hier in huis word het soms vrij moeilijk iets te onthouden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door R2D2 op 06-01-2006 02:20 ]

• T-MOB
  • Nu online
Swandertj schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:00:
[...]
Nou, de UMX SE ziet er ten eerste gewoon heel oerdegelijk en sterk uit, en dat ist ie ook. Ook zit er in de UMX SE wat betere faders (weet het niet zeker though, maar het zal waarschijnlijkj wel zo zijn ;)) die langer mee kunnen gaan. Ook is het geluid wat uit de UMX SE komt ietsjes beter dan uit de Reloop.
...
Aha, dat maakt de keuze dan niet makkelijker...
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:19:Maar het gaat hier niet meer om alternativen voor de TS te vinden, nee het gaat erom wie het makkelijkste wie kan afkatten door te roepen dat iets rommel is.
Ga daar dan niet op in...
Da's niet helemaal eerlijk, die heeft ie er ingeëdit omdat hij dat ook een aardig paneel van Behringer vond.
Zo simpel vind ik het dus niet. In vergelijking met tv's, cd-spelers en andere consumenten-electronica zijn er bar weinig mensen die een mengpaneel (willen) hebben. Het vinden van mensen die weten wat goed spul is of het zelf in een winkel uitproberen van apparatuur is veel lastiger. Zeker wanneer je iets zoekt binnen een relatief beperkt budget. Voor <200E doe je nu eenmaal wat eerder een miskoop dan voor >1000E.
Kom op mensen, de TS koopt zijn eerste mengpaneel (zijn er al kaarten te bestellen dan ;)).
Voor Datec XTC of DJM600 mag je best een keer komen luisteren hoor :+

• R2D2
  • Niet online
bogaards schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:16:
heb er onlangs een erg lovende review over gelezen en voor de echte Tweaker is dit toch wel een úbergadget O-)
Welke site ;)

(volgens mij was ik namelijk de eerste en tot nu toe ook de enige maar dat kan in de afgelopen 2 weken al wel weer veranderd zijn)

Verwijderd

Reind schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:47:
[...]

Je bent jezelf ineens in allerlei bochten aan het lullen om je gezwets goed te praten?
Nee, ik geef gewoon mijn idee tov het geld dat de TS uit wil geven, plezier dat hij wil hebben en wat voor interface + features hij wil.

Dat jij nu ineens een DX aan gaat halen omdat je het een redelijk goede mixer vind voor het geld snapt denk ik niemand hier meer:
Reind schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:36:

Ik doe niet voor niets geen zaken met Behringer bij mij op de site ondanks dat ik al regelmatig de vraag van ze heb gehad of ze ook review gear konden leveren. Producten als de DJX wil ik geen tijd in steken, tis namelijk zonde van mijn tijd.
Duidelijk, je meningen zijn echt wel goed (wat dat betreft lees je niet goed) maar je hebt jammer genoeg moeite wat ideeën en dergelijke aan te horen, al zou iemand alleen maar een idee aan willen dragen.

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:19:
[...]
Nee, ik geef gewoon mijn idee tov het geld dat de TS uit wil geven, plezier dat hij wil hebben en wat voor interface + features hij wil.
Man lees nou wat je zelf schrijft. Je roept eerst dat de DJX geen ruisbak is terwijl ie dat wel is, je krijgt er bij veel exemplaren zelfs een brommetje gratis bij. Daarna roep je dat de mixer zo slecht niet is en het een betere keuze blijft dan de ander genoemde mixers.
Dat jij nu ineens een DX aan gaat halen omdat je het een redelijk goede mixer vind voor het geld snapt denk ik niemand hier meer:
Lezen!!!!!!!
Duidelijk, je meningen zijn echt wel goed (wat dat betreft lees je niet goed) maar je hebt jammer genoeg moeite wat ideeën en dergelijke aan te horen, al zou iemand alleen maar een idee aan willen dragen.
Nee ik baseer de info die ik verschaf op feiten en niet op uit de lucht gegrepen uitspraken zoals jij en ja als je het hoge woord wil horen..... ik heb geen zin in de mening van iemand die pretendeerd iets te weten en notabene iemand die het plezier nog moet gaan beleven aan zijn hobbie met een kluitje het riet in te sturen.

Ik geef graag een goed advies naar eer en geweten en dat oeverloze gepraat van ik luister niet, sta niet open voor de meningen van anderen e.d...... nee inderdaad als ik op feiten kan onderbouwen dat jij er naast zit, de mensen die er wel verstand van hebben het daar mee eens zijn hoef ik niet te horen dat jij het wel een goed idee vind om iemand een Behringer aan te bevelen want die aanbeveling is namelijk iets waar je de TS geen plezier mee doet.....
Als ik mijn soms te grote muil lekker dicht zou houden hadden veel meer mensen destijds de fout gemaakt een DJX te kopen...... ik kan met opgeheven hoofd van de toren af blazen dat ik in ieder geval een paar mensen van een teleurstelling heb weten te weerhouden.

In plaats van loze verwijten te maken naar mijn persoon zou een "hey pik je hebt eigenlijk gelijk, ik zat niet helemaal goed... sorry voor het feit dat ik zomaar wat roep en jou lamme vingers bezorg om mij wat duidelijk te maken" meer op zijn plaats zijn.

Verwijderd

Reind schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:32:
[...]

Man lees nou wat je zelf schrijft. Je roept eerst dat de DJX geen ruisbak is terwijl ie dat wel is, je krijgt er bij veel exemplaren zelfs een brommetje gratis bij. Daarna roep je dat de mixer zo slecht niet is en het een betere keuze blijft dan de ander genoemde mixers.
Brommer :? Ik ben geen reloop-fan, nee dat kan toch ?
[...]

Lezen!!!!!!!
Deed ik toch, ik quote je nog. Hoe kun je nou je mening geven over iets wat je niet gereviewd hebt en al helemaal niet wil.... ;) (ja en nu ga je roepen dat ik die mixers ook niet open geschroefd hebt, inkoppertje :))
[...]

Nee ik baseer de info die ik verschaf op feiten en niet op uit de lucht gegrepen uitspraken zoals jij en ja als je het hoge woord wil horen..... ik heb geen zin in de mening van iemand die pretendeerd iets te weten en notabene iemand die het plezier nog moet gaan beleven aan zijn hobbie met een kluitje het riet in te sturen.
Iedereen ervaart plezier anders, jij maakt er wel een hele complexe boel van als je het mij vraagt, een ander denkt daar wellicht anders over.
Ik geef graag een goed advies naar eer en geweten en dat oeverloze gepraat van ik luister niet, sta niet open voor de meningen van anderen e.d...... nee inderdaad als ik op feiten kan onderbouwen dat jij er naast zit, de mensen die er wel verstand van hebben het daar mee eens zijn hoef ik niet te horen dat jij het wel een goed idee vind om iemand een Behringer aan te bevelen want die aanbeveling is namelijk iets waar je de TS geen plezier mee doet.....
Als ik mijn soms te grote muil lekker dicht zou houden hadden veel meer mensen destijds de fout gemaakt een DJX te kopen...... ik kan met opgeheven hoofd van de toren af blazen dat ik in ieder geval een paar mensen van een teleurstelling heb weten te weerhouden.
Goed advies is altijd op zijn plaats, echter weet je pas wat de koper er van vindt wanneer hij een mixer gekocht heeft. Er blijken dus mensen te zijn die helemaal geen ruis-problemen hebben ben een DJX700, daar heb ik het dus over. Ik doel hierbij ook erg op de zogenaamde "pro's" die wel even een DJM voor een knaak dachten te kopen, ja die hoor je het eerst !
In plaats van loze verwijten te maken naar mijn persoon zou een "hey pik je hebt eigenlijk gelijk, ik zat niet helemaal goed... sorry voor het feit dat ik zomaar wat roep en jou lamme vingers bezorg om mij wat duidelijk te maken" meer op zijn plaats zijn.
Ja God, Papa, Allah....

Kom op Reind, je wil gewoon gelijk hebben... bij deze... hehe eindelijk.... leuk dat er toch bij newline mensen waren die de DJX wel fijn vonden. (en legio andere "troep" volgens jou.)

Ik zal niet snel in een Opel rijden, maar vandaag las ik toch dat ze 35 jaar op nummer 1 gestaan hebben... Punt ? Het zegt niet dat je geen LOL in een Opel kunt hebben als ik er niet graag in zou willen rijden, andere mensen blijken dat wel te hebben.

Zo zie je maar... plezier is er in alle vormen en maten.

edit:

En nu weer on topic lijkt me ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 02:53 ]

• OverSoft
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:50:
[...]
... leuk dat er toch bij newline mensen waren die de DJX wel fijn vonden ...
Ik moet hier toch nog een laatste opmerking over maken.
Alle reviews van mensen die em wel goed vonden op new-line, waren van mensen die hem net hadden.
Klopt, als ze het doen, doen ze het goed.
Jammer genoeg dat ze allemaal binnen 2 maanden kapot gaan (en i know, want ik heb 3x een NIEUWE gekregen en die zijn ALLEN kapot gegaan, BINNEN 2 maanden...)

Verwijderd

OverSoft schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 03:14:
[...]

Ik moet hier toch nog een laatste opmerking over maken.
Alle reviews van mensen die em wel goed vonden op new-line, waren van mensen die hem net hadden.
Klopt, als ze het doen, doen ze het goed.
Jammer genoeg dat ze allemaal binnen 2 maanden kapot gaan (en i know, want ik heb 3x een NIEUWE gekregen en die zijn ALLEN kapot gegaan, BINNEN 2 maanden...)
Blijkbaar ben jij dus een van de personen die een misser heeft en dat is inderdaad jammer. Ik ken ook personen die dat niet hadden, maar dan ook absoluut niet na ruim een jaar, ook niet zonder afdekken.

Ik kan het ook niet veranderen, dus vandaar mijn mening :)

Heb je voor de TS wel een goed alternatief dat je zelf (neem ik aan) ook weer in die prijsklasse gezocht hebt ?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij deze even een rustige post tussen alle kritieken door :)

Speciaal voor Reind (en natuurlijk de TS): de site met de lovende review van de Hercules DJ mix console:

http://www.guru3d.com/article/sound/100/

• OverSoft
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 03:17:
[...]

Blijkbaar ben jij dus een van de personen die een misser heeft en dat is inderdaad jammer. Ik ken ook personen die dat niet hadden, maar dan ook absoluut niet na ruim een jaar, ook niet zonder afdekken.

Ik kan het ook niet veranderen, dus vandaar mijn mening :)

Heb je voor de TS wel een goed alternatief dat je zelf (neem ik aan) ook weer in die prijsklasse gezocht hebt ?
Nee, ik draai zelf nu op een Dateq Apollo, en dat is buiten zijn prijsklasse en veel te veel kanalen voor hem :P

Ik heb zelf al een aantal keren op de American Audio Q-D6 gedraaid.
Erg net paneeltje voor een erg nette prijs (ook niet voor niets Dre's choice).
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14266

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:50:
[...]
Deed ik toch, ik quote je nog. Hoe kun je nou je mening geven over iets wat je niet gereviewd hebt en al helemaal niet wil.... ;) (ja en nu ga je roepen dat ik die mixers ook niet open geschroefd hebt, inkoppertje :))
Man ga toch buiten spelen, die mixers heb ik allemaal in handen gehad. Ik heb zelfs iemand geholpen met het cleanen van de faders bij de DJX en er 2 nieuwe potmeters in zitten solderen aangezien dat ding compleet aan stront was na een half jaar. Die mixer heeft open en bloot voor mijn neus gelegen.

Behringer doe ik niets mee op de site omdat ik van mening ben dat ze weinig interessants te bieden hebben.

Ga geen dingen suggereren waarvan je helemaal niets weet want daar kan ik ontzettend pisnijdig om worden. Ik weet namelijk wel degelijk hoe de mixers er van binnen uit zien, daar hoeven ze niet speciaal voor op mijnj site te staan. Ik help namelijk zo af en toe nog wel eens iemand met het fixen van een probleempje en waar heb je de meeste problemen..... budget mixers, welke kom je dus het meeste tegen....juist budget mixers en dus zittten daar ook wel eens behringers tussen.
Ga dus geen dingen roepen waarvan je iets denkt te weten maar niets van weet, ik heb er namelijk een hekel aan als mensen maar dingen voor mij gaan invullen.
Goed advies is altijd op zijn plaats, echter weet je pas wat de koper er van vindt wanneer hij een mixer gekocht heeft. Er blijken dus mensen te zijn die helemaal geen ruis-problemen hebben ben een DJX700, daar heb ik het dus over. Ik doel hierbij ook erg op de zogenaamde "pro's" die wel even een DJM voor een knaak dachten te kopen, ja die hoor je het eerst !
Nu maak je het jezelf weer moeilijker....... uit de ervaring blijkt dat de DJX het af legt tegen alle andere mixers in zijn prijsklase en dat een groot aantal mixers mankementen vertoond. Houd toch is op met jezelf overal proberen uit te lullen want je maakt er een nog grotere puinzooi van.
Ja God, Papa, Allah....
Mooi en nu gaat er een mail richting een mod want ik ben dat kinderachtige gedoe van je spuugzat. Je zit grandioos verkeerd ventje en dat weet je best. In eerste instantie pretendeer je alles te weten en vervolgens ga je zo hard op je snufferd en spreek je jezelf constant tegen.
Kom op Reind, je wil gewoon gelijk hebben... bij deze... hehe eindelijk.... leuk dat er toch bij newline mensen waren die de DJX wel fijn vonden. (en legio andere "troep" volgens jou.)
Tuurlijk zijn er mensen die hem fijn vinden..... tot de ellende begint en die ervaringen op de lange termijn zou je toch ook gelezen moeten hebben.

Als ik gelijk heb zal ik het krijgen ook, helemaal als er van die figuren zoals jou dingen staan te schreeuwen die niet kloppen.

Ik had je graag tot aan je sloffen af willen branden met je oeverloze gezwets maar ik laat het maar aan een modje over. Ik ben dat ge-eikel van je namelijk al lang zat. Toch vreemd ook dat er nog niemand in deze post is geweest die het met je eens is en goh ik lees meerdere slechte reacties over de DJX.......mischien dat er een lampje gaat branden?

• R2D2
  • Niet online
bogaards schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:08:
Bij deze even een rustige post tussen alle kritieken door :)

Speciaal voor Reind (en natuurlijk de TS): de site met de lovende review van de Hercules DJ mix console:

http://www.guru3d.com/article/sound/100/
Owwwwww die kende ik al ;)

Ik dacht even dat je iemand had gevonden met een review van de MKII versie die er ondertussen al even is. De MKI gaat er straks namelijk uit.

• Swandertj
Maar om het verhaal eventjes gewoon samen te vatten: Koop gewoon geen DJX700 als je jezelf problemen wil besparen. Ze komen vaak met een brom op een van de kanalen, de faders gaan snel kraken (heb meerdere exemplaren gezien met krakende faders) en de effecten zijn ook nog eens kut. Waarom zou je dan een mixer kopen als je voor hetzelfde geld een veel betere en betrouwbaardere mixer kunt krijgen? Ik zou het wel weten iig.

Maar om de TS te helpen, geef ik een lijsje met wat ik zou kiezen als ik dat budget had:
1. Gemini UMX SE (toch de beste voor de minste knaken, in feite gewoon een koopje)
2. Reloop RMX-30
3. American Audio QD-6 (ook een mooi alternatief, is de vervanger van de oude Gemini PS626i)
4. JB-Systems MX4 MKII (4 kanaaltjes, Alpha-faders en all)

Aan jouw de keuze, maar ik zou die 40 euro extra voor de UMX SE er zeker voor over hebben.

Succes met zoeken iig :Y)

• OverSoft
Swandertj schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:03:

3. American Audio QD-6 (ook een mooi alternatief, is de vervanger van de oude Gemini PS626i)
Niet helemaal :P
Ti's een goed alternatief voor de PS626i (hij doet in principe gewoon hetzelfde), maar het is niet de vervanger :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

OMG...

* teacher scheurt zijn kleren en weent voor de toekomst..

Hoe kan je een topic vergallen als je teveel last hebt van je hormoontjes zeg....

edit:

Ik heet dan wel geen Reind, maar ik weet, tot op zekere hoogte dan (je hebt altijd baas boven baas ;) ) waar ik over praat.

De vmx300 is een leuk instapding, maar meer ook niet. Het is ook een erg goedkoop mixertje, en dat merk je zodra je hem openschroeft... Volgens mij is dit bedoeld voor een jaartje slaapkamergebruik en daarna weggooien/upgraden...

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 06-01-2006 20:43 ]

• T-MOB
  • Nu online
Mensen, bedankt voor het advies. Uiteindelijk gaat het voor toch de Reloop worden. Ten eerste omdat beide panelen voor het geld goed uit de bus komen: beide panelen zijn ruim voldoende als instapper. De UMX-SE wordt daarbij iets beter aanbevolen dan de RMX-30. De prijs is echter ook iets hoger en ook al zijn dat maar een paar tientjes, procentueel gezien is het toch 20-25%. Wanneer beide mixers ruim voldoende zijn denk ik niet dat ik die 20%-25% in gebruiksplezier zal terugverdienen. Mocht ik echt enthousiast raken dan komt er met anderhalf jaar wel een profi mixer...
Daarnaast lijkt me de layout van de Reloop aangenamer. Pfl/Cue bediening van bovenaf lijkt me gewoon fijner omdat je kunt zien hoe de boel staat en omdat het mogelijkheid biedt tot inbouwen. Of dat echt prettiger is kan ik wegens gebrek aan ervaring niet zeggen. Als ie er staat zal ik wel ervaringen posten.

Qua inbreng wil ik toch wel iedereen bedanken. Ook al is de discussie behoorlijk rauw geweest. ReinD bedankt voor de technische insteek, ik denk wel dat het je zou sieren als je de discussie op het technische vlak zou houden. Volgens mij weet je genoeg van de gear om het niet op de man/merk te hoeven spelen.
RutgerM ook bedankt. Je suggestie mag dan niet in goede aarde zijn gevallen, ik ga er van uit dat je het goed bedoelt. Daarnaast zijn er in de oorlog in elk geval een aantal argumenten naar boven gehaald waarom alternatieven voor de DJX700 beter zouden bevallen...
De rest ook bedankt, natuurlijk.

En nu weer allemaal lief doen tegen elkaar :|

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik denk dat je aan de Reloop een prima ding zal hebben voorlopig. Ik vind het "knap" dat je je aan een gesteld budget kan houden ;)

btw, wat bedoel je met "pfl/cue bediening van bovenaf" ? Dat heeft elke mixer nl. En ook voor de Reloop zal je een verloopje moeten maken voor je hoofdtelefoon als je hem inbouwt. De aansluiting zit nl aan de voorkant.

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 07-01-2006 11:39 ]

• T-MOB
  • Nu online
teacher schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:36:btw, wat bedoel je met "pfl/cue bediening van bovenaf" ? Dat heeft elke mixer nl. En ook voor de Reloop zal je een verloopje moeten maken voor je hoofdtelefoon als je hem inbouwt. De aansluiting zit nl aan de voorkant.
Ik bedoel dat de knoppen om te faden tussen master en cue, en de volume-controle voor de koptelefoon aan de bovenkant zitte ipv de voorkant. Een plaatje zegt denk ik meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://erik.kabel.utwente.nl/got/mixers/

Voor die knoppen maak je wat lastiger een verloopje dan voor je koptelefoon-aansluiting.

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:26:
[...]

Of mensen die gewoon lol hebben en niet hopen dat ze Tiësto denken te worden >:) Overigens, wat zou er mis zijn aan een slaapkamer ? Ben jij zo'n opschepper dan ? Zo lang je maar lol hebt :)
We hadden het over DJ's en niet over Tiësto toch?
Er is niets mis met slaapkamer DJ's, maar over het algemeen hebben die niet erg veel ervaring met verschillende soorten gear. Al helemaal niet met de duurdere soorten gear.

En nee, ik ben geen opschepper, maar ik heb wel redelijk wat ervaring met gear.
Zoals eerder... ook die mensen hebben best wel ervaring of in het verleden gehad en hechten er nu weinig waarde meer aan als ze maar lol hebben. Reind is god gelukkig niet, Mr Dré van new-line is ook een goed persoon om info in te winnen
God heeft hier weinig mee te maken denk ik, meer een kwestie van verstand hebben van. Iets wat jij duidelijk niet hebt en Reind wel.

• teacher

teacher

Dysgaf!

T-MOB schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:41:
[...]

Ik bedoel dat de knoppen om te faden tussen master en cue, en de volume-controle voor de koptelefoon aan de bovenkant zitte ipv de voorkant. Een plaatje zegt denk ik meer dan woorden:

[afbeelding]

Voor die knoppen maak je wat lastiger een verloopje dan voor je koptelefoon-aansluiting.
Ooh.. op die fiets!
Ik snap het nu al 8)7

Overigens, de UMX-7 heeft ze idd gewoon op de bovenkant..

Pagina: 1