[gentoo] package versie vastzetten

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben mijn server aan het updaten, en loop tegen een nogal irritant probleem aan.
Op de server draait MySQL met een aantal databases. Op zich geen probleem, alleen wil portage MySQL nu updaten. Dat houdt in dat ik van versie 4.0.25-r2 naar 4.1.14 ga, en mijn databases opnieuw moet opbouwen.
Nu is het mogelijk om in portage.keywords een versie vast te zetten door daar
code:
1
=dev-db/mysql-4.0.25-r2
in te zetten, maar dit wordt compleet genegeerd door portage...

Wat doe ik fout???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

als je het eens in package.mask zet ;)

portage.keywords bestaat niet ; moet package.keywords zijn... hiermee kun je trouwens UNmasken.
The package.mask file

When you don't want Portage to take a certain package or a specific version of a package into account you can mask it yourself by adding an appropriate line to /etc/portage/package.mask.

[ Voor 47% gewijzigd door Boudewijn op 03-01-2006 00:59 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Ze hebben een hele mooie upgrade guide voor MySQL 4.1.x:
http://www.gentoo.org/doc/en/mysql-upgrading.xml

Waarom upgrade je niet gewoon?

Bovendien, dit is iets wat je simpel zelf had kunnen vinden, Gentoo heeft zo'n beetje de uitgebreidste documentatie die er is, na 5 seconden klikken in het handbook:
http://www.gentoo.org/doc...l?part=3&chap=3#doc_chap3

Letterlijk jouw probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 02:47 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik had via gentoo-wiki.org al wat gevonden (die is vaak uitgebreider dan de gentoo site zelf), maar dat wou niet lukken. Ik wist dat het kon, ik kon alleen niet meer terug vinden hoe.

Upgraden was tot niet lang geleden bijzonder moeilijk bij MySQL, maar er blijkt een handleiding op de gentoo site te staan die ik al aan het opvolgen ben. Ik loop alleen nog vast op revdep-rebuild. Die geeft op een gegeven moment een fout die ik eerst nog moet oplossen (en dat gaat niet zo snel met een Celeron 333).

@boudewijn
moet idd package zijn, is een typo

[ Voor 41% gewijzigd door deepbass909 op 03-01-2006 13:24 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:23:
Ik loop alleen nog vast op revdep-rebuild. Die geeft op een gegeven moment een fout die ik eerst nog moet oplossen (en dat gaat niet zo snel met een Celeron 333).
Wat voor fout?