[Ati] Tv out werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Misschien kan iemand me nog helpen. Ik probeer mijn tv out aan de gang te krijgen maar het wil maar niet lukken. Ik heb een Ati 9800 pro met een svideo uitgang. Hierop heb ik een svideo kabel van 15 meter. Vervolgens een SCART-blok met schakelaar (staat op input) en dat SCART-blok zit vervolgens in mijn tv. Deze heb ik op het AV en SVHS kanaal geprobeerd maar dat wil maar niet.

Ik maak gebruik van de laatste drivers. Ik krijg totaal geen beeld, niet eens zwart/wit. Ik heb de grote tvout FAQ gelezen, bij andere gevallen hielp me deze altijd geweldig maar nu wil het maar niet lukken.

Force tv detection zorgt ervoor dat mijn tv in de catalyst software komt maar wanneer ik clone display doe, dan verschijnt er niks op mijn tv.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 20:58
Is de kabel niet te lang? 15 meter lijkt mij erg lang voor een videokabel, maar dat kan ook aan mij liggen.
correct me if i'm wrong

Macbook Pro, 640 WD extern

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

beeld -> eigenschappen -> instellingen -> Geavanceerd -> weergaves

dan ff "TV" aanzetten en zorgen dat bijde op 1 staan

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
ThaHandy schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:35:
beeld -> eigenschappen -> instellingen -> Geavanceerd -> weergaves

dan ff "TV" aanzetten en zorgen dat bijde op 1 staan
Ik geloof niet dat ik begrijp wat je probeert te zeggen. In (Control Panel > Displays > tabblad Settings > Advanced) heb ik alleen General, Adapter, Monitor, Troubleshoot, Color Management en CATALYST control center.

Force TV detection heb ik aanstaan en ik heb het beeld gekloond. Helaas zorgt dit op geen enkele stand op mijn tv voor beeld. De tv zelf laten detecteren heb ik op alle mogelijke manieren (rebooten met tv aan op zender, av-kanaal, svhs kanaal, tv uit, tv ontkoppeld) uitgeprobeerd maar dat werkt dus niet.

Kabel van 15 meter zou moeten werken volgens ervaringen van anderen (zie ook tvout faq). Langer dan 15 zou de kwaliteit niet ten goede komen. Maar anywayz, ik blijk toch zelf gekozen te hebben voor de kabel van 10 meter zie ik net.. 4 pins, svhs naar svhs.

[ Voor 33% gewijzigd door SAiKO op 03-01-2006 01:03 . Reden: toevoeging/correctie ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Open het Catalyst Control Center (CCC). Kies linksboven bij view voor advanced. Ga naar Display Manager. Sleep het TV icoon uit de onderste van de drie boxen naar de Clone box. Kies voor clone with main.

Kies bij Video --> Theater mode hoe je de TV wilt laten afbeelden.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
EricJH schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:00:
Open het Catalyst Control Center (CCC). Kies linksboven bij view voor advanced. Ga naar Display Manager. Sleep het TV icoon uit de onderste van de drie boxen naar de Clone box. Kies voor clone with main.

Kies bij Video --> Theater mode hoe je de TV wilt laten afbeelden.
Die TV krijg ik er dus alleen te staan wanneer in force tv detection doe. Voor de rest is dat ook wat ik gedaan heb. Theater mode heb ik ingesteld op fullscreen maar dat is op dit moment nog niet van belang. Ik heb echt al veel met tvout gewerkt maar deze krijg ik gewoon niet aan de gang.

[ Voor 7% gewijzigd door SAiKO op 03-01-2006 01:06 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
SAiKO schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:05:
[...]

Die TV krijg ik er dus alleen te staan wanneer in force tv detection doe. Voor de rest is dat ook wat ik gedaan heb. Theater mode heb ik ingesteld op fullscreen maar dat is op dit moment nog niet van belang. Ik heb echt al veel met tvout gewerkt maar deze krijg ik gewoon niet aan de gang.
Heb je al geprobeerd bij Display Options de volgende twee dingen in te stellen:
  1. Bij Display detection settings "detect whenever CCC is opened"
  2. Bij Display management options "Force TV detection
Weet je absoluut zeker dat je TV een binnenkomend signaal via de Scart aan kan? Ik heb eens zitten klooien tot ik erachter kwam dat een tv geen SVHS kon ontvangen (gaf enkel zwart/wit beeld).

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
TV detection heb ik aangezet zoals je al in mijn quote kon lezen en mijn tv heeft ook svhs, staat in mijn beginpost.

De oorzaak zat 'm uiteindelijk in een defecte stekker van de svideo-kabel.. sja, die leen ik dus niet meer uit he :)

[ Voor 3% gewijzigd door SAiKO op 05-01-2006 00:23 ]

Pagina: 1