Toon posts:

Bootproblems - 2800+ AMD XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi gastjes,

Inleiding:
Ik dacht van: " vandaag even lekker mijn pc schoon maken ", helaas liep deze dag uit op een dag vol ergernis.

Wat er is gebeurd:
Ik zou het koelelement even losmaken met een "---" schroevendraaier, toen hij bijna los was, schoot de schroevendraaier los en creeërde een deukje in het moederbord ( in een lijntje die naar de processor lijdt ).

Gevolg:
Wanneer ik pc probeer te starten, krijg ik alles netjes in beeld, de postinfo en de bios starten zonder enige problemen. Wanneer ik WindowsXP probeer te starten SLAAT de pc ineens keihard uit ( net voor het laadscherm ) en wil vervolgens niet meer aan.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Ik heb op google/got.tweakahs gezocht maar kon geen enkele verwante resultaten vinden. De een had een probleem dat het beeldscherm uit bleef en de ander krijgt het probleem dat de pc uitslaat nadat je al in windows bent geariveerd.
- Fags gelezen hangen.booten etc

Wat ik morgen ga proberen:
Ik ga alle computerzaken bellen en vragen of ze nog aan een socket A moederbord kunnen komen.
Ik spreek uit ervaring dat deze moederbord lastig zijn te vinden.
Hopelijk ( wanneer er iemand is die 1 over heeft ) kan ik dit moederbord dan even lenen om te bevestigen dat het moederbord daarwerkelijk kapot is.

Pc Specs:
Amd XP 2800+ Barton 512 k
2 x 512 mb Dane Elec pc3200
MSI k7 KT600 FIS2R
Sapphire 9800 XT
Windows XP professional
NEC 3510A DVD brander
Creative Soundblaster LIVE 5.1 Digital

Mijn vraag is:

Wat kan het zijn ?
Het lijk wel beetje op kortsluiting, maar dan zou de pc uberhaupt niet eens willen starten toch?.

Mijn hoop rust nu op jullie schouders,

--edit--
voorheen werkte de computer goed, zonder problemen, dus begin aub niet over: "overclocked?"

Afbeeldingslocatie: http://www.vistawindows.nl/1.JPG

Hewo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 23:52 ]

Verwijderd

Socket A mobos's zijn wel goed vergkrijgbaar hoor.

Lijkt me wel duidelijk dat mobo stuk is aangezien je zegt dat ie voorheen wel goed deed maar meestal krijg je hellemaal geen beeld als je een "spoortje" geraakt hebt :+

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Het kan ook zijn dat de koeler van de CPU niet goed is bevestigd. Na een paar seconden wordt ie dan te heet en dan schakelt het moederbord zichzelf uit....

Probeer nog even de CPU te reseaten en helemaal kaal te laten starten. Misschien dat dat helpt.
Ik moet zeggen dat ik ook wel eens ben uitgeschoten maar ik heb er helemaal geen last ervan gehad. Kan iemand vertellen hoe diep die kanalen zitten?

ps. Socket A mobos zijn best lastig te verkrijgen. Winkels hebben ze in ieder geval niet meer op voorraad. Ik heb een half jaartje geleden een A7N8X-E deluxe gehaald bij Salland Automatisering

[ Voor 23% gewijzigd door kalechinees op 03-01-2006 15:25 ]

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
Wij kunnen ze gewoon nog inkopen hoor :o ik denk dat de meeste bedrijven dat nog wel kunnen maar niemand zet het meer op hun site als je ze beld en vraagt of ze er 1 bestellen lukt het nog wel