[Router] Laptop en PC direct laten verbinden naar router

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Topicstarter
Hoi, ik heb een PC thuis die aangesloten zit met een router (zonder bekabeling etc) daarnaast heb ik ook een laptop (notebook) die zit ook via zo'n USB-aansluiting-ding aangesloten met de router (zonder bekabeling)

dit bedoel ik met de USB aansluiting-ding

Afbeeldingslocatie: http://www.netcessories.ca/images/p_NP1679.jpg
(links boven)

Maar door dat USB aansluiting-ding is het soms lastig om met de laptop te werken, want het steekt uit aan het achterkant etc. Mijn vraag is of ik ook zonder dat USB aansluiting-ding gewoon kan internetten en rechstreeks via de router verbind. Kan dat? en hoe moet het. ( ik weet niet veel van routers maar als jullie mij het vertellen dan kan ik er wel opkomen)

Ik heb hier een schets gemaakt, van hoe ik het wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/1/116110476.jpg
http://x11.putfile.com/1/116110476.jpg

Je ziet dta de PC direct is aangesloten naar de router, zo wil ik de laptop ook hebben (die heeft een NIC) maar momenteel zit de laptop VIA een usb-aansluiting-ding aangesloten naar de router en dat wil ik niet.

Hoe moet ik het doen? please in stappen vertellen en duidelijk en specifiek zijn. :) danku ik hoop dat dit duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38
Volgens mij is dat rechterdingetje gewoon een cradle. Je zou dan de usb stick ook zo in de laptop kunnen prikken...kwestie van proberen. Of wil je helemaal zonder usb werken, dan kan ik namelijk niet helemaal opmaken uit je verhaal. Je zou dan kunnen kijken of je laptop een ingebouwde wifi netwerkkaart heeft of je kijkt naar een PCMCIA kaart, die steekt al iets minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
UTP (netwerk) kabeltje in laptop en andere kant kabeltje in router.

Klaar.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:19:
UTP (netwerk) kabeltje in laptop en andere kant kabeltje in router.

Klaar.
ja maar ik wou juist zonder kabeltje :p

Btw, dit is mijn laptop

http://laptopmag.com/Review/HP-Pavilion-ze4900.htm

Indien het mogelijk is zonder bekabeling en USB aansluiting-ding, kunnen jullie me dan vertellen wat ik moet doen? om te internetten zonder deze 2 maar rechstreeks via de router te verbinden

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 74065 op 03-01-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Btw, nog net 1 probleem tegengekomen en vond het zonde om een nieuw topic voor te openen.

Mijn PC die aangesloten zit met de router (zonder bekabeling etc) heef teen snelheid van ongeveer 60 kb/s en mijn laptop die aan mijn router is aangesloten (met da usb-aansluiting-ding) heeft een snelheid van ongeveer 180kb/s. Hoe kan dat? aan wat kan het liggen. Het is geen ouwe PC en ook geen ouwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:28

K-Jay

Klaas Jan

Volgens die site heeft je laptop ingebouwd wifi, dus gewoon die netwerkkaart gebruiken.
Als je je PC aansluit met een UTP-kabel, heb je dan ook die lage snelheid?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K-Jay schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:08:
Volgens die site heeft je laptop ingebouwd wifi, dus gewoon die netwerkkaart gebruiken.
Als je je PC aansluit met een UTP-kabel, heb je dan ook die lage snelheid?
ja ook lage snelheid. Dus mijn laptop heeft wifi. Hoe moet ik hem dan laten verbinden met de router ZONDER dat usbaansluiting-ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Anoniem: 74065 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:38:
[...]

ja ook lage snelheid. Dus mijn laptop heeft wifi. Hoe moet ik hem dan laten verbinden met de router ZONDER dat usbaansluiting-ding?
Is je wifi kaart enabled? (kijk in je device manager!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
]-[Skinlab]-[ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:11:
[...]

Is je wifi kaart enabled? (kijk in je device manager!)
jah hij is enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Nou dan zou je gewoon via het icoontje van je draadloze netwerkverbinding (usb ding ontkoppelen) naar beschikbare draadloze netwerken kunnen zoeken!
Pagina: 1