Toon posts:

Viper II overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk deze kaart over te klokken? En zo ja, tot hoe ver ongeveer aangezien er geen koeler op zit.

En wat is eigenlijk de bottleneck bij deze mooie kaart: het geheugen of de core. En op wat voor snelheden draaien het geheugen en de core?

Verwijderd

als je hem gaat o/c zou ik er wel een fan op zetten :)

gewoon van een oude comp. of je koopt er 1

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Ozzi

??

Met s3 tweak kan je hem OCen ik kan hem maximaal op: mem 175 core 155 :) (ik heb SEC mem)

geen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een Rev A Viper 2 met 6ns Hyunday chippies, en zoals je in de signature kunt zien, gaat ie hoog. moet nog ff naar de corespeed kijken, want dat kan echt niet zo.

BTW: Mijn K6/3-400 @ 450 is de bottleneck, niet de Viper 2, in lage res haal ik geen frame meer dan met mijn Savage4

Verwijderd

Topicstarter
Een fan? Bedoel je een koeler?

Maar loopt-ie standaard dan op 150 core en 166 geheugen? En Ozzie en JGC, hebben jullie er dan een fan/koeler op zitten?

• _JGC_
standaard is 125/143, Diamond (en S3) hebben gekozen om het geheugen heel erg ruim te kiezen.

Als fan heb ik gewoon een klein fannetje van een 486 (nou ja, heb een tijdje geleden een andere gekocht van hetzelfde formaat). Met die fan kreeg ik mijn Savage4 ook van 110 naar 143.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is nou de voornaamste bottleneck op de kaart zelf: het geheugen of de core?

Ik heb nu mem op 153.2 en core op 130.3 zonder fan, is dit zo wel welletjes of kan ik nog hoger? En wat is een fan eigenlijk precies? Hetzelfde als een koeler?

En moet je je computer ook opnieuw opstarten voordat de nieuwe instellingen in werking treden?

En Ozzi, gebruik jij ook een fan/koeler of heb jij deze instelling zonder behaald?

Edit: tiepvoutjuh

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Ozzi

??

ik heb er een klein fannetje op zitten

geen

• _JGC_
Ik kan niet uitzoeken wat de bottleneck is, omdat dat nu mijn CPU/geheugen is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik nog wat verder gaan zonder fan? En wat is eigenlijk het verschil tussen een fan en een koeler?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
mijn viper2 draait nu op 180.4 & me memory op 160.4mhz

• _JGC_
Benchmarkscores gaan zowel bij het verhogen van de corespeed als bij de memoryspeed omhoog, Overclocken van de core geeft meer snelheidswinst dan het overclocken van het geheugen. Dus lijkt me de corespeed een bottleneck.

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 21:29 schreef Baba het volgende:
Maar kan ik nog wat verder gaan zonder fan? En wat is eigenlijk het verschil tussen een fan en een koeler?
in goed Vlaams heet dat een ventilateurke, en zo'n ventilateurke doet door zijn luchtstroom dat metalen koelblokje warmte verliezen.

Dit wist ik, ben ik nu een tweaker? ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
jahoor, noemen ze in belgie een helicopter echt een "wentelwieke?" :)

Verwijderd

Topicstarter
Maareh Mister-X, die door jou genoemde snelheden zijn toch wel met fan?

En moet je nou resetten of niet voordat de nieuwe settings daadwerkelijk in werking treden?

• _JGC_
Overclocken met S3Tweak werkt direct. Ik kan nu net zo goed mijn fan er weer afslopen, want 150 haalt ie dus net niet meer. Heatsink is steenkoud. Is volgens mij die dikke kwak wittte rommel die Diamond er tussen heeft gesmeerd die het probleem veroorzaakt. Dus nu maar 145MHz ipv 150MHz. Naja, toch tevreden: meer dan 2x zo snel als mijn Savage4.
Pagina: 1