Toon posts:

Asus 7800 gt tempratuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakes,

Zou iemand van jullie mij de gemiddelde tempratuur van de Asus 7800 GT kunne vertellen onder het gamen.
ik heb al half tweakers afgezocht maar ik kon helaas niks vinde.

Alvast bedankt!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31
Ik heb dezelfde videokaart. Bij mij wordt hij tijdens het gamen ongeveer 40 graden. Maar ik heb de originele koeler vervangen door een zalman vf700 Cu (omdat die andere nogal veel herrie maakte), en de kamertemperatuur hier is maar 9 graden.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

Verwijderd

Topicstarter
ok thx en hoeveel is die bij jou in windows?
bij mij zit die dan rond de 36-37 grade

• RefleXion
Hij geeft nu 31 aan, dat doet hij altijd als de gpu idle is. Ik denk dat ie lagere temperaturen niet meet.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39
Bij mij met standaardkoeler:

Na het opstarten: 31
'Normale temperatuur' (na aantal minuten): 38
Na het gamen: varierend van 42 tot 46

Verwijderd

Topicstarter
Sander H schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:20:
Bij mij met standaardkoeler:

Na het opstarten: 31
'Normale temperatuur' (na aantal minuten): 38
Na het gamen: varierend van 42 tot 46
Ja dat is bij mij precies hetzelfde ik was benieuwt of dit normaal was.
Bedankt voor de reacties! :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:59:
Ja dat is bij mij precies hetzelfde ik was benieuwt of dit normaal was.
Bedankt voor de reacties! :)
Videokaarten kunnen vrij veel hebben hoor. 80°C met de stockkoeler is voor sommige videokaarten vrij normaal. Natuurlijk is die 80°C niet zo wenselijk maar de videokaart kan het wel hebben.

Jouw temperaturen zijn dus volkomen normaal en je moet je nergens zorgen om maken :)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:42
RefleXion schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:44:
Ik heb dezelfde videokaart. Bij mij wordt hij tijdens het gamen ongeveer 40 graden. Maar ik heb de originele koeler vervangen door een zalman vf700 Cu (omdat die andere nogal veel herrie maakte), en de kamertemperatuur hier is maar 9 graden.
Dus jij zit met 9 graden achter je PC? Jas aan / sjaal om? Beetje koud of niet>? ;)

• deuzige
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

Bij mij is ie bij CoD2 ongeveer 41-43 graden. In Windows was 't ietsje minder maar niet zo veel. Ik heb er dat origionele lawaai ding nog opzitten. Ik vraag me alleen af of die van mij wel performed zoals ie zou moeten. Ik kom niet boven de 6500 punten in 3dmark05. Hoe is de score bij jullie?

Spawned from the awesomeness of deuZige!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39
deuzige schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:56:
Bij mij is ie bij CoD2 ongeveer 41-43 graden. In Windows was 't ietsje minder maar niet zo veel. Ik heb er dat origionele lawaai ding nog opzitten. Ik vraag me alleen af of die van mij wel performed zoals ie zou moeten. Ik kom niet boven de 6500 punten in 3dmark05. Hoe is de score bij jullie?
zonder oc 6800 nogwat
na oc 7675

Verwijderd

damn die temps zijn echt lekker laag. mijn x800 knalt soms op 73 graden als ik ingame zit.
idle op 38. ati sponsored magnatron heb ik :D
misschien weer eens tijd voor nieuw kaartje

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:06:
damn die temps zijn echt lekker laag. mijn x800 knalt soms op 73 graden als ik ingame zit.
idle op 38. ati sponsored magnatron heb ik :D
misschien weer eens tijd voor nieuw kaartje
73°C is niet zo heel erg hoor. Maar je kan altijd zorgen voor betere airflow in je computer of een alternatieve koeler installeren. Je moet niet persé een nieuwe kaart kopen omdat hij 73°C wordt.

Ook het stof uitblazen kan wel eens helpen :P

Verwijderd

Topicstarter
deuzige schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:56:
Dat is redelijk normaal ik haal 6773 punten bij 3dmark 05 dus je zit wel in de richting.

Verwijderd

31-32 graden idle 43-47 graden full load (bf2 max/quake max/cod2 max.....)

6900 3dmark05 standaard
7600 3dmark05 standard OC van mij
8250 3dmark05 OC(voorlopige max, niet klaar met testen, proc standaard en standaard koeler)

Verwijderd

RefleXion schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:44:
offtopic
9 graden?! wtf?

• deuzige
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

Hoeveel scheelt het nou in 3d mark vwb processor. Scoor je met een snellere nou ook ,eer in 3dmark? Lijkt me wel.. maar hoeveel eigenlijk? Nooit getest zelf...

Spawned from the awesomeness of deuZige!

• RefleXion
Ja, niet echt ideaal. CV staat uit en zit op het moment dan ook niet echt veel achter mn PC. :P

Pagina: 1