Asus P3B-f 133 mhz fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 13:01
ik heb hier een Asus P3B-f
http://www.hardware.info/...ipset___Slot_1)_Test/22/1
met een Pentium III (Katmai) 550 mhz.

omdat het proccessor verbruik redelijk vaak tegen de 90% zit, was ik aan het rond kijken voor een snellere cpu.

nu kreeg ik een aanbod voor deze cpu:
http://processorfinder.in...&SysBusSpd=ALL&CorSpd=ALL

een p3 733.00 MHz met 133 mhz fsb,

Nu draaid mijn plankje dus op 100 mhz fsb..
ik vraag me af wat er gaat gebeuren.
ik denk dat wanneer ik de 733 cpu ga gebruiken dat dan de fsb terug word gezet naar 100 mhz maar dat hij dan de cpu snelheid ook terug zal zetten (733/133)*100=550mhz

iemand die dit kan bevestigen, ik kan het niet testen, heb de cpu nog niet gehaalt dus..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja klopt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
je CPU zal idd terugklokken naar 100mhz. Winst zal je dus niet halen dan. Je kan proberen over te klokken, maar een overklok van een BX chipset naar 133MHz gaat denk ik niet lukken omdat de rest van je spullen het niet trekken. De BX chipset zelf wel, er zijn zelfs moederborden geweest met een bx, domweg op 133 geklokt, echter indien je overklokt naar 133 gaan je andere bussen ook mee omhoog waardoor bv je geheugen (indien PC100) en je PCI/AGP spullen het niet meer trekken...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk niet dat je de P3B hoger dan 100mhz kan krijgen. iig geen 133mhz.

Ik heb er ooit een celly 1 ghz (10x100mhz) op gedraaid.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Thandor
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Mocht je het in kunnen stellen dan kun je de chipset altijd nog overclocken. Een FSB van 112MHz is vrijwel altijd goed te draaien, je hebt dan weer iets meer snelheid. Hoge FSB's zoals 133MHz kan problematisch worden omdat de rest van de hardware ook lekker mee gaat. (Niet de juiste PCI/AGP Lock bv.)
Dat is dan alleen bij de ASUS P2B-F :?

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 02-01-2006 23:45 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GoVegan
  • Laatst online: 23-05 13:01
oke, bendankt voor de snelle reacties.

ik zie maar af van deze koop en zoek verder naar een cpu die 100 mhz fsb draai..

als iemand nog wat heeft liggen, let me know :)

Verwijderd

heb vroeger een asus p3b-f gehad. Heerlijk bordje om mee te spelen. Ik heb er heel veel verschillende cpu op gehad en kan je zeggen dat je er makkelijk een 733 op kan draaien die dan gewoon op 133 kan lopen. (gewoon in de bios instellen). Zelf heb ik hem lang op 150 mhz laten lopen zonder enig probleem.

succes ermee

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GoVegan schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:34:
oke, bendankt voor de snelle reacties.

ik zie maar af van deze koop en zoek verder naar een cpu die 100 mhz fsb draai..

als iemand nog wat heeft liggen, let me know :)
133FSB kan gewoon hoor, dus zou die CPU gewoon nemen.
De Asus P3BF heeft namelijk een optie om 4:1 divider te pakken (in de bios is dat 133/33Mhz). Hiermee kun je gewoon 133FSB cpus gebruiken. zelf draai ik met een P3 600/133 op een Asus P3BF en dat gaat gewoon prima.
Je hebt het bord al, dus duik eens in de bios en kijk gewoon eens naar welke frequenties je daar kunt selecteren. Je zult zien dat je daar gewoon 133 kan selecteren :)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 21:20

wowi

U kunt hier ook met een slot converter werken en dan maximaal 1400 mhz op je bord zetten
die op 100 mhz werkt
zie
http://www.abgcomputers.n...et_+_Celeron_1300_MHz.php

Dan moet je wel even het laatste asusbios flashen, er is ook een aangepast bios voor zelfs
zodat zelfs de 1,5 volt juist gezien wordt via het bios.
http://rom.by/bios/Asus/P3B-F/P3BF_Noa.rar
hier staat dat bios werkt perfect met zo'n adapter en je snelheid gaat er flink op vooruit, xp draait er dan prima op.

[ Voor 40% gewijzigd door wowi op 02-01-2006 23:46 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Terw_Dan schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:38:
[...]

133FSB kan gewoon hoor, dus zou die CPU gewoon nemen.
De Asus P3BF heeft namelijk een optie om 4:1 divider te pakken (in de bios is dat 133/33Mhz). Hiermee kun je gewoon 133FSB cpus gebruiken. zelf draai ik met een P3 600/133 op een Asus P3BF en dat gaat gewoon prima.
Je hebt het bord al, dus duik eens in de bios en kijk gewoon eens naar welke frequenties je daar kunt selecteren. Je zult zien dat je daar gewoon 133 kan selecteren :)
en ik maar zeggen dat er juist GEEN divider 133/33 is, ik heb zelf zo'n plank gehad maar die had dat dus niet zover ik weet. Is dat pas vanaf een bepaalde bios versie geintroduceerd ofzo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rataplan_ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:27:
[...]

en ik maar zeggen dat er juist GEEN divider 133/33 is, ik heb zelf zo'n plank gehad maar die had dat dus niet zover ik weet. Is dat pas vanaf een bepaalde bios versie geintroduceerd ofzo?
Nope, iedere P3B-F had de 133/33 divider. Wat het niet had was een 1/2 AGP divider (simpelweg niet ondersteund door de i440BX), dus zit je wel op 83MHz met je AGP poort. Maar dat is zelden een onoverkomelijk probleem (je OCt daarmee niet je VGA, die heeft een eigen clockgen).

Hele reden dat je een (destijds ranzig dure) P3B-F zou kopen is om op 133MHz te draaien. Vanaf de B-stepping van de i440BX (die al in de P2B-F gebruikt werd) kon de chipset probleemloos op 133MHz werken. Leuke bijkomstigheid is dat de i440BX op 133MHz de snelste Slot 1/So370 chipset was, sneller dan zijn Intel opvolgers i815 en i820 en even snel als de ranzig dure i840, veel sneller dan de latere Via chipsets. Alleen de zelden geziene SiS 635(T) en ALi AladdinPro5T (beide met DDR support) konden op vergelijkbaar niveau komen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:47:
[...]
.......Hele reden dat je een (destijds ranzig dure) P3B-F zou kopen is om op 133MHz te draaien. .....
En je kan dubbel zoveel geheugen op kwijt als een 815i, nl 1 GB
Pagina: 1