[XP] Installeren PCI kaarten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik kan een aantal pci kaarten niet installeren:
- Videokaart
- Netwerkkaart
- Geluidskaart

1 PCI kaart wordt wel geinstalleerd:
- Netwerkkaart 2

De exacte foutmelding is:
"De gegevens zijn ongeldig" en dan breekt hij de installatie af.

Ik heb gezocht hier op het forum en je vindt onder andere:
Netwerkkaart niet te installeren
win2000 "gegevens zijn ongeldig"
etc.

Vele hiervan hebben het over een paar dingen:
- installeren van de chipset drivers, dit heb ik gedaan (xp heeft de correct chipset drivers)
- aanpassen van register zodat je de rechten hebt om een pci kaart toe te voegen, dit heb ik ook gedaan

Ik heb nog meer geprobeerd, namelijk het verwijderen van de correct geinstalleerd netwerkkaart en in dat slot m'n videokaart gedaan. Geen succesvol resultaat.
XP is volledig opnieuw geinstalleerd terwijl de kaarten erin zaten. De versie van XP is inclusief SP2.

Extra info: het moederbord is een asus cslu2-c.
Alle drivers die nodig zijn, zijn beschikbaar in windows zelf (o.a. SB PCI live geluidskaart en s3 videokaart).

Ik heb geen idee meer wat ik nog meer kan doen, iemand wel?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 17:42

Jazzper

BB4E^Guerilla

mogen we nog iets meer info?
Welke netwerkkaart, welke videokaart, welke geluidskaart
heb je de pci kaarten in alle sloten geprobeerd (dit ivm sharing)
hebben de kaarten in een vorige installatie wel gedraaid? correct? welke drivers toen?

Het is niet asus cslu2-c maar cusl2-c toch?
Ik zie dat er opioneel een AC'97 chipje op zit (onboard sound). ALS je die hebt, heb je die gedisabled in je bios (op 2plekken) of juist niet?

Heb je naast WinXP's eigen drivers ook de verse gedownloade drivers gebruikt? SB Live heeft bv goede ondersteuning, helemaal als je het juiste productnummer even op de kaart zelf leest.

Deze site heeft bergen info over je mobo: http://cusl2.radified.com

kortom: meer info! :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
cusl2-c dan ;)

maar eehm onboard is de audio uitgeschakeld
ik heb alle pci kaarten in alle sloten geprobeerd te installeren, geen suc6 behalve bij de netwerkkaart die wel lukt (realtek 8139 geloof ik uit het hoofd gezegd).

De NIC die niet lukt is een rt 8029as, standaard kaartje dus.
De andere 2 kaarten zijn genoemd (sb live en s3 virge), de correcte drivers van de meegeleverde cd's en van de website van de fabrikant zijn geprobeerd.
Vorige installatie op win98se was geen probleem (met drivers van win98se en meegeleverde cds), vandaar dat ik nog steeds richting de 'register problemen' zit te denken (security e.d.).

De kaarten werken nog goed (geprobeerd in een ander systeem met winxp).

De site heb ik gezien, maar heb ik weinig aan.

BIOS reset gedaan, geen suc6.