Ik heb een layout met een logobalk op 100% schermbreedte. Deze is gepositioneerd op top: 0px; en left: 0px;. Daaronder heb ik een menuutje. Deze heeft ook 100% breedte en is absoluut gepositioneerd op top: 50px; en left: 0px;.
Hieronder moet een div box komen die ook op 100% schermbreedte is, maar aan beide zijden een marge van 10px heeft. Ik heb het geprobeerd om de div in een andere div van 100% breedte te zetten, maar dat leverde niets op, want dan moet ik nog steeds zijwaarts scrollen.
Bovenstaande code werkt dus niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik een div over de volle breedte van het scherm kan krijgen op 10 pixels aan beide zijdes na?
Hieronder moet een div box komen die ook op 100% schermbreedte is, maar aan beide zijden een marge van 10px heeft. Ik heb het geprobeerd om de div in een andere div van 100% breedte te zetten, maar dat leverde niets op, want dan moet ik nog steeds zijwaarts scrollen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| #weekholder_div1 { position: absolute; top: 90px; width: 100%; } #weekholder_div2 { margin-left: 10px; margin-right: 10px; border: 1px solid black; } |
Bovenstaande code werkt dus niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik een div over de volle breedte van het scherm kan krijgen op 10 pixels aan beide zijdes na?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.