Hallo,
Ik kom er echt niet uit.
Ik heb een site, waar je dingen kan uploaden en downloaden. Ik heb het downloaden in een header gezet om misbruik te voorkomen. Deze headers worden getriggerd als er op de Downloaden knop geduwed wordt. Dit werkt allemaal. Er komt ook netjes het opslaan venster, hij download netjes, de file staat dan ook met de grote die hij online heeft op de schijf. Nu open ik het bestand en wordt plat gegooit met errors van corruptie van het bestand. Dit is zo bij jpg(opend wel in PS), ptt, wav, wma etc. Behalve bij .zip en .txt bestanden. Die doen het wel.
Dit is mijn script waar de headers instaan:
Wat overige informatie:
Deze code staat in een class die wordt geinclude.
$info['type'] bevat het type, bijvoorbeeld: image/bmp.
$_GET['file'] is de filename.
Wat moet ik doen om de corruptie tegen te gaan?
Ik kom er echt niet uit.
Ik heb een site, waar je dingen kan uploaden en downloaden. Ik heb het downloaden in een header gezet om misbruik te voorkomen. Deze headers worden getriggerd als er op de Downloaden knop geduwed wordt. Dit werkt allemaal. Er komt ook netjes het opslaan venster, hij download netjes, de file staat dan ook met de grote die hij online heeft op de schijf. Nu open ik het bestand en wordt plat gegooit met errors van corruptie van het bestand. Dit is zo bij jpg(opend wel in PS), ptt, wav, wma etc. Behalve bij .zip en .txt bestanden. Die doen het wel.
Dit is mijn script waar de headers instaan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| header(' Content-Description: File Transfer; Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0; Cache-Control: public; Content-Disposition: attachment; filename='.$_GET['file'].'; Content-Type: '.$info['type'].'; Content-Transfer-Encoding: binary; Content-Length: '.$size.'; Pragma: no-cache ; Expires: 0;'); readfile('uploads/'.$_GET['file']); exit; |
Wat overige informatie:
Deze code staat in een class die wordt geinclude.
$info['type'] bevat het type, bijvoorbeeld: image/bmp.
$_GET['file'] is de filename.
Wat moet ik doen om de corruptie tegen te gaan?
[ Voor 9% gewijzigd door Depress op 02-01-2006 22:05 ]