Mijn bios start niet

Pagina: 1
Acties:

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
Een goede avond,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb een media center een paar weken geleden aangeschaft. Lekker lopen knoeien met een een aantal kaarten, vooral met het wireless netwerk. resultaat. Netwerk verbinding is bijna niet meer mogelijk, en dus dacht ik aan een formatje met de restore cd.

Bij het media center zaten maar liefst 2 cd-tjes, dus ik ééntje in het systeem gelegt... ow vergeten de boot van cd staat niet aan...

Even naar de bios... en toen begon het probleem.

Druk op DEL om de bio te starten...
Ik druk op DEL... de melding verschijnt dat het setupscherm gestart wordt... het scherm wort zwart... ik wacht en wacht maar er verzijnt niets...

Ok dan de handleiding erbij. Hierin staat dat je na het starten (ik neem aan, dus na de DEL) ctrl - F1 moet indrukken als je de bios voor de eerste maal start.
Harder drukken helpt niet, maar ik krijg geen bios op mijn scherm.

Het gaat om een GA-8I915G-MF moederbord (Gigabyte) met intel 915G express Chipset.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor de support.

mvg Michael

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je dus alleen ctrl +F1 drukken, denk dat dit dan voldoende is.
Bij sommige bios is het namelijk inderdaad ctrl + f1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 23:56 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:55:
Waarschijnlijk moet je dus alleen ctrl +F1 drukken, denk dat dit dan voldoende is.
Bij sommige bios is het namelijk inderdaad ctrl + f1
Idd, ook kunnen andere toetsen voorkomen, het is lang niet altijd DEL, maar ctrl + f1 staat in je handleiding, dus probeer die ff.

Lukt het niet, kun je ook nog ff je bios resetten, mss is er iets fout gegaan ofzo.
ajmwegman schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:56:
Hierin staat dat je na het starten (ik neem aan, dus na de DEL) ctrl - F1 moet indrukken als je de bios voor de eerste maal start.
Starten = aan knop indrukken :)
Wat staat er over om in je bios te komen? Ook ctrl + f1, of wel DEL?
Heeft dat ooit wel eens geholpen dan? :P

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

WingsOfFury schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 06:13:
[...]

Idd, ook kunnen andere toetsen voorkomen, het is lang niet altijd DEL, maar ctrl + f1 staat in je handleiding, dus probeer die ff.

Lukt het niet, kun je ook nog ff je bios resetten, mss is er iets fout gegaan ofzo.

[...]

Starten = aan knop indrukken :)
Wat staat er over om in je bios te komen? Ook ctrl + f1, of wel DEL?

[...]
Heeft dat ooit wel eens geholpen dan? :P
TS heeft een analoog toetsenbord denk ik. Overigens gewoon ff de cmos clearen. Welke combinatie het ook is hij mag natuurlijk nooit hangen

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 03-01-2006 07:47 ]