Ik ben al heel lang totaal niet meer met pc's bezig en lig al heeel wat achter wat dat betreft. Ik heb wel al 2 jaar me andere PC en nu me laptop waar ik voornamelijk nog op werk en game. Maar nu wil ik toch een RAID opstelling gaan maken op me PC. Hoe moet dit in godsnaam. Heb al door de FAQ heengelezen maar al die begrippen etc. ik kom er niet meer wijs uit op de dag van vandaag.
PC:
RAIDcontroller: die weet ik
Serial ATA RAID driver floppy -->Promise PDC20378 Versie: 1.00.0.10
MOBO: Het was een Asus maar ik weet bij god niet meer welke
Heb momenteel 2 schijven erop. 1 ATA133 (80gig 7200 rpm 2mb cache) met me OS en een SATA (120gig 7200 rpm 2mb cache) gewoon als opslag.
Eerst kreeg ik de OS er niet op en zeiden ze me van dat bedrijf waar ik hem custom had laten maken dat die RAID controller erop moest. Nou ok dan kerel zo gezegd zo gedaan. Alles erop. Verder geen interesse gehad naar RAID, maar nu toch zeker wel aangezien ik nog 2 schijven heb liggen die ik wil gebruiken.
Hoe krijg ik het voor elkaar
Wil geen dataverlies natuurlijk. En vergeet niet dat ik er bijna 0 verstand van heb he jonges
GreetZzZz Tom
PC:
RAIDcontroller: die weet ik
MOBO: Het was een Asus maar ik weet bij god niet meer welke
Heb momenteel 2 schijven erop. 1 ATA133 (80gig 7200 rpm 2mb cache) met me OS en een SATA (120gig 7200 rpm 2mb cache) gewoon als opslag.
Eerst kreeg ik de OS er niet op en zeiden ze me van dat bedrijf waar ik hem custom had laten maken dat die RAID controller erop moest. Nou ok dan kerel zo gezegd zo gedaan. Alles erop. Verder geen interesse gehad naar RAID, maar nu toch zeker wel aangezien ik nog 2 schijven heb liggen die ik wil gebruiken.
Hoe krijg ik het voor elkaar
GreetZzZz Tom
GreetZzZz Wasmachine