[XP] File Explorer is 'traag'

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Goed.. Nieuwe install van 1 week oud. alle software weer installed en weer vrolijk aan de arbeit.

Eerst norton internet security 2006 erop gezet (want dan ben je zo veilig...). Ik was niet tevreden dus uninstall gedaan. Geen probleem. Alles werkt weer naar behoren.

Behalve m'n file explorer dus. IE en firefox en alle andere programma's doen het prima, maar explorer.exe is niet echt 'responsive' meer.

Bijvoorbeeld: -http.conf openen (file van nog geen 100kb) is aanklikken, 6 seconden wachten, en voila, documentje wordt mooi in notepad geopend.

ander voorbeeld. In download staan 3 bestandjes van bij elkaar 1 mb. alle 3 selecteren en dan ctrl C levert een wachttijd op van een paar seconden en vervolgens mag ik weer verder met werken en pasten waar ik maar wil.

Het kopieren zelf gaat op de normale 'snelle' snelheid.

Nou heb ik vandaag GoT en Google gehad en ook zelf het register nog even ingedoken, maar ik kan weinig vinden. De meeste problemen die ik op google tegen kom zijn gerelateerd aan SP1 installaties en op GoT kon ik ook niet iets vinden wat op mijn probleem lijkt.

Alle referenties naar norton zijn verdwenen uit het registery dus ben nu een beetje ten einde raad. Heb geen zin om weer een full install te doen, maar zo blijven werken gaat heel snel vervelen. (En is slecht voor m'n hart :P )

Iemand misschien een tipje pour moi?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

heb je ook alle verwijzingen naar symantec weggehaald?

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Met systeemherstel een herstelpunt terugzetten die je hebt gemaakt nadat de boel was geïnstalleerd? :D

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Proxy schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 03:24:
Met systeemherstel een herstelpunt terugzetten die je hebt gemaakt nadat de boel was geïnstalleerd? :D
Die zet ik dus altijd uit... :X

Alle symantec dingen er ook uitgesloopt. Oh well.. Format c: is zo erg nog niet ;)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
niemand nog wat tips? (Voordat ik weer een format ga uitvoeren)...

Verwijderd

Probeer eens:

Start=>uitvoeren=> sfc /scannow => enter

SFC gaat nu alle beveiligde windows bestanden checken en de eventueel corrupte cq. veranderde bestanden terugzetten naar het orgineel ;)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Even een kick van mij:

ik vond het onderstaande op Expert-exchange.com
Title: It takes a long time to open any File on my local machine if network connection is enabled.
asked by chinawal on 08/01/2005 01:22PM PDT
View Solution

When Network Connection is Enabled:
It takes a long time to open any File on my local machine (even 1KB .txt file) when I double click it.
My PC does not have any viruses/worms.

When I double-click on file, say 1.txt (with 1KB size) in explorer, it takes me 2 minutes to open the file.
When I run notepad/msword from start-->programs-->..., it opens the application within second.
When I open the same 1.txt file from notepad/msword, it opens that file within a blink of an eye.

When I right-click on any file, it takes almost 2 minutes to appear the menubar. When I open the same file directly from the respective application, it opens quickly).
Original question: http://www.experts-exchange.com/Networking/Q_21419569.html

I got the following temporary fix for this problem.

When I disable all the Network Connections/card:
I can open files easily by double-clicking them. My problem gets solved temporarily. But, I do not want to keep my network disabled while I am working. I need a permanent solution for this problem.

Please help me.
En ik heb dus zelf precies hetzelfde.

Iemand die mij een verlossend antwoord kan geven zonder te betalen voor dat irritant experts exchange?

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
*kicker de kick*

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:54
megamuch schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:46:
Even een kick van mij:

ik vond het onderstaande op Expert-exchange.com

[...]

En ik heb dus zelf precies hetzelfde.

Iemand die mij een verlossend antwoord kan geven zonder te betalen voor dat irritant experts exchange?
Betalen :? De antwoorden staan gewoon onderaan de pagina (onder het reclameblok). Heb er niet echt aandachtig naar gekeken, maar het lijkt erop dat er best wat nuttige tips tussen kunnen staan.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
sewer schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:23:
[...]

Betalen :? De antwoorden staan gewoon onderaan de pagina (onder het reclameblok). Heb er niet echt aandachtig naar gekeken, maar het lijkt erop dat er best wat nuttige tips tussen kunnen staan.
De meeste tips gaan over spy ware en het verwijderen van temp files.
Ik vermoed dat er ergens een dll tussen zit die niet meer lekker is, maar echt makelijk opzoeken van de fout is er niet bij. De etherreal capture uitvoeren zal ik morgen eens doen (het is m'n werk pc).

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Even een shop omhoog.

Ik ben alweer wat verder. Zodra ik "client for Microsoft Networks" verwijder bij m'n NIC dan is het weer super snel. Ik vermoed dus dat de error in 1 van de bijbehorende DLL's zit.

Grote vraag, hoe zorg ik dat ik de originele DLL's van winXP weer op m'n PC terecht komen? En dan alleen de DLL's van Client for Microsoft Networks. (Start=>uitvoeren=> sfc /scannow => enter <-- overigens gedaan, maar geen resultaat).

Iemand die de juiste zoekterm wil delen met moi?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het hoeft niet per se gekoppeld te zijn aan die DLL's eigenlijk - op het moment dat je dat weghaalt gaan UNC paths (dus \\Server\ShareName) bijvoorbeeld veel sneller returnen (omdat het op een veel hoger niveau al niet ondersteund wordt) dan vroeger... :)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Zo, na een half jaar toch de oplossing (Ik had geen zin in een nieuwe install :P )

Oplossing was regmon eens goed te bestuderen.

Daar kwam ik ineens een call tegen naar flashfxp.exe. Waarom die aangeroepen werd als ik een simpele file wilde openen, geen idee, maar na het verwijderen van de de key

HKCR\applications\flashfxp.exe\dunno\whatevah

gaat het weer als een zonnetje :)

.. nu maar ff een nieuwe install doen ;)

Pagina: 1