Wifi detector met LCD display: waar & welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Al enige tijd zit ik met enige interesse te kijken naar Wifi Detectors (of soms ook wel Wifi Seekers genoemd). Het lijkt mij handig om zo een dingetje te hebben, maar 1 ding vind ik er erg vervelend aan: de enigen die ik tegenkom heeft alleen maar een signaalsterkte aanduiding met behulp van een paar led-jes.

Zo kom ik bij de Makro vaak genoeg eentje tegen van Kensington met led signaalsterkte aanduiding. Ook heb ik ooit een andere gezien, echter wete ik niet meer van welk merk dat is. Die met Kensington heeft veel negatieve reviews over zich heen gekregen las ik een oud topic op GoT.

Waar ik eigenlijk naar zoek is een Wifi Detector met een LCD display zodat je kan zien:
- wat het SSID / network name is
- wat de signaalsterkte is
- of het AP open of beveiligd is

Verder moet het mogelijk zijn meerdere AP's op het schermpje te kunnen bekijken. En dan niet per se dat het een groot scherm is, maar meer dat je niet naar een specifieke plek hoeft te richten, dat je dus de hele buurt in 1 keer afscant en direct kunt bekijken.

Ik heb eerst eens rondgezocht op Google en kwam deze merken tegen:

Canary Wireless
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/twstore_1874_1417015

Wireless-G USB Network Adapter with Wi-Fi Finder
Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWUSBF54G_lrg.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130765254498&ssbinary=true

En er schijnt ook nog iets te zijn van Zyxel, maar daar heb ik maar nauwlijks iets over kunnen vinden.

Op GoT kon ik alleen dit oude topic vinden:
WiFi Finder

Het lijkt er op dat dit soort producten voornamelijk in Amerika te verkrijgen is en dat vormt voor mij een groot probleem: ik heb geen creditcard en ik heb geen vertrouwen in verzending van producten uit het vere buitenland zoals Amerika en China.
De Canary vind ik er wel interessant uit zien, maar is in Nederland volgens mij nauwlijks verkrijgbaar en de enige online winkel die ik vind vind ik er nogal onbetrouwbaar uit zien.
De Linksys vind ik net ene functie te veel hebben: die van USB netwerkadapter. Het gaat mij alleen om het kunnen scannen naar netwerken en hun naam moet kunnen aflezen.

Mijn vragen kort en concreet zijn dus:
Zijn er ook andere merken Wifi Detectors met LCD-scherm en bovengenoemde fucties? Zijn dergelijke apparaten ook in Nederland verkrijgbaar? En heel belangrijk natuurlijk als je een ander merk weet: wat zijn hun voor- en nadelen / plussen en minnen?

Ik heb er geen haast mee een Wifi Detector met LCD-scherm te vinden/kopen, ik ben me op dit moment vooral aan het oriënteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 02-01-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:44
Ik heb er ook eentje... Een HP hx4700 PocketPC met WifiFofum erop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik zoek dus duidelijk geen PDA/Palm/Pocket PC of iets in die richting, maar echt een op zich zelf staand apparaatje zoals ik in mijn startpost omschreef.

Overigens kan een PDA met Ministumbler (of blijkbaar WifiFofum) en een Wifi-kaart die Ministumbler wordt ondersteund natuurlijk ook een goed alternatief zijn.Desalniettemin ben ik nog steeds nebnieuwd of de standalone-oplossing waar ik naar zocht ook in Nederland bestaan en zo ja welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik moet toegeven dat ik geen expert ben, maar bij mij op de stand verkopen we ook alleen diegene met ledjes, simpelweg omdat het prijsverschil met een (oud) pdatje gewoon te weinig is. Zeker als je ook naar het functieverschil kijkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Nijn op 04-01-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik geloof dat ik voor de Canary $65,= of €65,= als hoogste prijs heb gezien. De goedkoopste PDA schat ik op €150,= tot €200,=. Het prijsverschil is inderdaad eigenlijk wel miniem ja.
Ik zal nog wel even overwegen om als de tijd rijp is ene geschikte PDA te gaan kopen en gebruiken, maar mijn vragen blijven. :P