Toon posts:

Data overzetten van 3410 naar K750i mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds afgelopen zaterdag de gelukkige bezitter van de sony ericsson K750i. Een behoorlijk verschil t.o.v. mijn vorige foon, de Nokia 3410. Ik zit nu echter met een probleem:

Op het telefoongeheugen (tenminste, ik neem aan dat ze niet op de sim staan) v/d 3410 staan sms berichten die ik heel graag wil bewaren. Het liefste op mijn nieuwe telefoon. Ik zou echter niet weten hoe ik deze berichten kan overzetten, aangezien de 3410 voor zover ik weet niet geschikt is voor data uitwisseling met de pc (er zit zelfs geen infrarood op :'( ).

Ik kan natuurlijk die smsjes aan mijzelf sturen of vragen of diegenen die ze oorspronkelijk gestuurd hebben ze nog een x willen sturen, maar dat doe ik liever niet. Ik zoek eigenlijk naar een betere oplossing.

Iemand enig idee? Als ik zoek op google op 'Nokia 3410 data exchange' kan ik niets vinden, en op GoT zelf ook niet..

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Nou, volgens mij heeft een 3410 geen mogelijkheden om met een PC te verbinden. Blijven over de volgende opties:
- SMSjes overtikken;
- SMSjes doorsturen;
- SMSjes via SIM-kaart kopiëren.

Ik zou beginnen met de laatste te proberen, volgens mij worden SMSjes in oudere telefoons wél op de SIM-kaart opgeslagen. Mocht dat niet lukken, zou ik gewoon even tikken, SMSje is toch maximaal 160 tekens, en om hoeveel SMSjes gaat het nu?

Verwijderd

Topicstarter
ZeilDude schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:45:
Ik zou beginnen met de laatste te proberen, volgens mij worden SMSjes in oudere telefoons wél op de SIM-kaart opgeslagen. Mocht dat niet lukken, zou ik gewoon even tikken, SMSje is toch maximaal 160 tekens, en om hoeveel SMSjes gaat het nu?
Hmm, enig idee hoe ik het snelst na kan kijken of ze op het telefoongeheugen staan of op de sim? Ik denk de sim wisselen met een andere sim en dan kijken of ze er nog in staan, of niet?

Tsja, overtikken kan idd ook. Hooguit dat ik dan niet kan zien wie ze verstuurt hebben (mijn eigen nr. staat er dan denk ik bij?). Of ik moet de naam van diegene in het bericht zetten. Het gaat om ong. 25 smsjes.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:06:
[...]

Hmm, enig idee hoe ik het snelst na kan kijken of ze op het telefoongeheugen staan of op de sim? Ik denk de sim wisselen met een andere sim en dan kijken of ze er nog in staan, of niet?
Ik denk dat jij het goed denkt ja. :)
Tsja, overtikken kan idd ook. Hooguit dat ik dan niet kan zien wie ze verstuurt hebben (mijn eigen nr. staat er dan denk ik bij?). Of ik moet de naam van diegene in het bericht zetten. Het gaat om ong. 25 smsjes.
25 SMSjes, als dat alles is en bovenstaande niet lukt, lijkt me een kleine moeite, he?

Btw, voor SE is er leuke software, kijk maar eens naar FMA.