Toon posts:

vage frame rate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een G-Force 6800 deluxe
met de me drivers van nvidia nou had ik altijd 120 fps bij quake 3 (geen timedemo)maar nu haal ik maar 70/80 :( heb me windows alles er al een x opnieuw op gezet en ook de nieuwste via drivers geinstalleerd maar het werkt allmaal niet :'(

iemand een idee ???

systeem verder is :

p3 800E@1008
Asus G-Force 6800
3Com netwerk kaart 10/100
Sb live player
LG DVD Speler 10x
Adaptec SCSI kaart
Plextor 12x10x32 SCSI brander

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Wat bedoel je met "geen timedemo"... hoe weet je dan dat het lager is :?

Hoe hoog staat Com_maxFPS in Q3A??

• siedak
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
weet je zeker dat het allebei op dezelfde reso staat?

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40

Verwijderd

Topicstarter
de fps weet ik door

\cg_showfps 1 in te druken en dan in het level q3dm17 haalde ik waar ik ook heen keek nooit minder dan 100 fps en nu zit ie op 70/80 :(

de resolutie is 100% hetzelfde ik heb ook mijn config op read only staan dus daar kan het niet aan ligen

com_maxfps staat op 300

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 16:46 schreef 66_Sonic_66 het volgende:
ik heb een G-Force 6800 deluxe
met de me drivers van nvidia nou had ik altijd 120 fps bij quake 3 (geen timedemo)maar nu haal ik maar 70/80 :( heb me windows alles er al een x opnieuw op gezet en ook de nieuwste via drivers geinstalleerd maar het werkt allmaal niet :'(
en dit gebeurt ineens? je hebt geen nwe drivers of zo geinstalleerd of q3a ge-update of iets anders gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
nee helemaal nix

ik was q3 aan het spalen en toen sloeg mijn comp vast, nou rebooten dus en toen deed hij dat ... driver alles er dus een x opnieuw opgezet en dan gaat het goed tot dat ik weer reboot en heb ik weer het zelfde

raar verhaal maar het is toch echt zo :?

Verwijderd

Misschien heb je vsync na die driver install aanstaan?

Het kan ook door via drivers komen... heb je die geinstalleerd en het liefst voordat je je videokaart geinstalled hebt? (natturlijk alleen als je een mobo met een via chipset hebt)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voor moederbord heb je? Ik neem aan iets met een via kt133 erop, dan moet je ff via 4in1 drivers (nu 4.25a geloof ik) installeren, dat scheelt vreselijk veel in de performance bij datatransfers over AGP bus.

edit:

hmz vorige reply niet gelezen |:(

Verwijderd

Probeer vsync uit te zetten bij je videkoaart properties.

Verwijderd

Topicstarter
mijn vsync staat uit

die heb ik altijd uitstaan dat scheeld een boel in frames

en mijn mobo is een Asus p3v4x dat is dus met een via chipset

Verwijderd

Topicstarter
mischien nog iemand een idee ???

(hoop, hoop) :'(

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Idd Via AGP driver (zit in 4 in 1) en misschien dat je nu DirectX 8 draait en voorheen DirectX 7. Versie 8 draait niet bij iedereen even vlekkeloos.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai de nieuwste via 4 in 1 driver

daar voor heen ook al dus daar kan het denk ik niet aan ligen, en directX 7 draai ik

ik heb 8 geprobeerd maar dat vond ik nix dus nu is het weer 7 maar probleem is nog niet opgelost :(

Verwijderd

kan zo moeilijk geloven dat zoiets ineens gebeurt, al geloof ik je wel...trouwens is een fps van 70+ niet echt slecht dacht ik zo...al kan je fps nooit hoog genoeg zijn...

ik zou geen oplossingen weten als je alles correct geinstalled hebt, wat dus zo is. het enige wat ik zou doen (wat je dus al gedaan hebt) is alle verschillende driversets proberen...je zal er aan moeten wennen ben ik bang, maar ja voor 70+ fps doen velen een moord :)

Verwijderd

Topicstarter
jah dat is wel zo
nou jah ik moet er maar aan wennen... ;(

zal vanavond eens een ander mobo probeeren mischien dat het zin heeft

probeeren kan altijd :)

thanks all for the replay's !!
Pagina: 1