Toon posts:

Videocapture & editing programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment Pinnacle Studio 10 Plus. Dit werkt, maar met gigantisch veel problemen en is niet goed stabiel te krijgen. Ik verspil de meeste tijd aan het steeds maar opnieuw capturen van 1,5 uur film.

Ook heb ik een programma van Ulead geprobeerd, dit vond ik absoluut niet gebruiksvriendelijk.

Heeft iemand een goed programma zoals Pinnacle Studio 10 Plus, maar dan beter?

Mijn systeem zou voldoende moeten zijn voor dergelijke taken:

AMD Athlon XP 2500+ Barton
Abit AN7
2x 512MB 400 Mhz Corsair C2PT
Radeon 9800 Pro 128mb
Hauppauge WinTV PCI-FM
WD1200JB HDD
Maxtor 40G HDD voor het beeldmateriaal (wordt vervangen door andere, grotere schijf).

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 21:08
Adobe Premiere Pro. Vind ik zelf toch echt wel een van de beste programma's. Vooral de combinatie met photoshop vind ik persoonlijk ideaal!

For rent

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53
Premiere Pro is inderdaaf een prima programma, dat gebruik ik ook altijd, alleen erg gebruiks vriendelijk is het niet (in het begin dan). :)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat het een giga-rib-uit-mn-lijf-prijs heeft.

Wat bedoel je met niet gebruiksvriendelijke in het begin? Kun je uitleggen op wat voor manier?

• Sjoewe
Het is (semi-) professionele software. Je kan van alles instellen etc. Tja hoe leg je dat goed uit, kijk op de site naar de interface.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:05
Je kan eventueel versie 9.0 gebruiken van pinnacle studio. Met de patch naar v9.4
Dit werkt bij een stuk beter dan de nieuwe versie 10, dat is echt een drama. Heb ook 10 geprobeerd maar ik werd er gek van dus ben lekker terug naar versie 9 gegaan.

Verwijderd

Premiere Pro in combinatie met After Effects en Encore. Het is aan het begin wel moeilijk maar er staat wel een uitgebreide help functie tegen over.

• Sjoewe
Hij hoeft alleen maar te capturen en een beetje te snijden, dan zijn post-prod programma's als After FX en Encore wel een beetje overkill :')

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Als alleen capturen problemen geeft, zou je kunnen overwegen daarvoor iets anders te gebruiken. Om te bewerken kun je dan wel bij Studio blijven, als je dat lekker vindt werken.

Suggesties zijn scenalyzer en dvio. Dat laatste is ook erg geschikt om na te gaan of je hardware correct werkt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Voldoet toevallig moviemake (2.x) van Microrsoft niet? Kan het simple knip en snij werk goed aan en is retestabiel (en "gratis"mij XP) .Nadeel is dat het geen mpeg (dvd) ondersteund, maar dan kun je altijd nog het formaat op DV-AVI houden en er een echt mpeg encode programma achteraan draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 03-01-2006 12:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen capturen, maar ook het bewerken ervan zodat er een leuke vakantiefilm ontstaat.
Ik heb gisteravond nog eenmaal Pinnacle opnieuw geinstalleerd en vannacht laten capturen.

Dat is nu wel goed gegaan. Gelijk alles opgeslagen. Ik merk wel wat er gebeurt tijdens de rest van het bewerken. Heb al eerder meegemaakt dat ik t opsla (pinnacle maakt er dacht ik een .stx file van), ik op t kruisje rechtsboven druk en dan ineens alles weg is...

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Inmiddels hebben we 2 Hi8 bandjes gedigitaliseerd en dusdanig bewerkt met overgangen, muziek, effecten dat het op 1 DVD past EN die werkt op onze Harman Kardon cinema set.

Het begin was lastig maar werkt nu prima gek genoeg :7
Pagina: 1