Allemaal nog een gelukkig en gezond 2006 gewenst
(weet dat hoi en doei groeten niet op prijs worden gesteld, maar mag mijn mede GoT'ers vast wel een gelukkig nieuwjaar wensen
)
Het volgende:
Ik probeer d.m.v. XHTML en CSS een kolom indeling te maken (content 2 kolommen, waarbij de content in beide kolommen met elkaar links uitlijnen, net zoals je in een <table> zou hebben.
Ik doe dit als volgt:
Waarbij de volgende CSS
Echter zonder de image op de 2e regel ging het in alle drie de browsers goed, maar bij het plaatsen van een kleine image achter de tekst in de 2e regel, 2e kolom verspringt de regel daarom in FF en Opera. IE6 doet het dan wel goed.
Waarschijnlijk gebruik ik een niet zo nette methode of kan het veel korter/beter.
De image moet netjes met de tekst vertical uitgelijnd zijn op dezelfde hoogte.
Iemand een idee hoe ik deze layout goed krijg in alle 3 de browsers (IE, FF en Opera 8.x)
Het volgende:
Ik probeer d.m.v. XHTML en CSS een kolom indeling te maken (content 2 kolommen, waarbij de content in beide kolommen met elkaar links uitlijnen, net zoals je in een <table> zou hebben.
Ik doe dit als volgt:
HTML:
1
2
3
| <div class="contact_colum">Bankrekening:</div><div class="contact_colum">1234.56.789</div><br /> <div class="contact_colum">KvK:</div><div class="contact_colum">1234567[img]"images/external-link.gif"[/img]</div><br /> <div class="contact_colum">BTW nummer:</div><div class="contact_colum">NL00000000</div><br /> |
Waarbij de volgende CSS
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| body {[...] font-size: 11px; margin: 0px 0px 0px 0px; line-height: 16px;} .contact_colum {float:left; width: 150px;} .external_link {margin-left: 3px;} |
Echter zonder de image op de 2e regel ging het in alle drie de browsers goed, maar bij het plaatsen van een kleine image achter de tekst in de 2e regel, 2e kolom verspringt de regel daarom in FF en Opera. IE6 doet het dan wel goed.
Waarschijnlijk gebruik ik een niet zo nette methode of kan het veel korter/beter.
De image moet netjes met de tekst vertical uitgelijnd zijn op dezelfde hoogte.
Iemand een idee hoe ik deze layout goed krijg in alle 3 de browsers (IE, FF en Opera 8.x)