Toon posts:

benaderen speedstream 5400 achter WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerder een topic gehad over het instellen van mijn extren bureaublad nu hebben ze mij geadviseerd om het adsl modem te forwarden naar mijn linksys WRT54G maar ik kan mijn speedstream modem niet benaderen bij het default ip adres 192.168.254.254 geen reactie en bij 10.0.0.38 ook niet

weet iemand hoe ik het doe.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
volgens mij kan je een modem niet benaderen die aangesloten zit op de WAN-port van je WRT54G

router in de zelfde range als je modem en/of je pc in de zelfde range heeft ook geen zin

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 08:39

sphere

Debian abuser

The Conman schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:18:
volgens mij kan je een modem niet benaderen die aangesloten zit op de WAN-port van je WRT54G

router in de zelfde range als je modem en/of je pc in de zelfde range heeft ook geen zin
Mijn Motorola SB5120 kan ik anders prima bereiken vanaf mijn LAN, terwijl die toch echt aan de WAN poort hangt van mijn WRT54GS. :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

The Third Man

The Third Jellyfish

Het beste is om de WRT54GS als AP te gaan gebruiken aangezien de speedstream ook al een router is. De speedstream koppel je nu ff direct aan je pc om te zien welke ip-reeks die gebruikt, dan maak je weer verbinding met de WRT54GS en stel je daar als LAN IP een IP in dezelfde reeks in (x.x.x.54 is makkelijk om te onthouden). Vervolgens stop je de Speedstream in een LAN-poort van de WRT54GS en kan je hem nu direct bereiken en daar portforwarding instellen.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met het niet bereiken van mijn router heb ik tijdelijk even opgelost met een rechtstreekste kabel dus dat kan eerst zowel maar ik hoor en lees hier veel dingen die mijn kennis een beetje te buiten gaan maar voor de goede order ik moet 2 dingen weten en kom er in mijn documentatie niet helemaal uit.

1. voor het forwarden van de speedstream is het nodig de wrt54g in te stellen met een static IP vraag is hoe doe ik dat zonder mijn internet instellingen en wlan te verliezen

2. gebruik ik dat vaste ip adres dan om mijn speedstream te forwarden??

ik hoop dat jullie in jullie antwoorden rekening kunnen houden met mijn nog beperkte kennis (groeit wel snel zo)

martinus

Verwijderd

Je kan in de WAN-instellingen in je WRT54g in plaats van Dynamic (DHCP) kiezen dat je een Static IP Address in wil voeren. Doe dat dan (kijk eerst even in de statuspagina van je WRT54g welk IP-adres hij automatisch verkrijgt van je modem en stel datzelfde IP-adres gewoon statisch in) en vervolgens kun je in je modem de benodigde poort(en) naar dát IP-adres forwarden.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

The Third Man

The Third Jellyfish

@JSS: waarom überhaupt de WAN-poort gebruiken? De WAN-poort is gekoppeld aan de routerfunctionaliteit van de WRT54GS terwijl TS slechts de WRT54GS als AP hoeft te gebruiken (immers de speedstream route al).

@martinuswsw:
Stel je stelt de Speedstream zo in dat hij het ip-adres 10.0.0.138 heeft. Je eigen pc geef je ook een 10.0.0.x adres, bijvoorbeeld 10.0.0.200. Dan stel je bij de WRT54GS dat zijn WAN-interface een Static adres heeft van bijvoorbeeld 192.168.1.54 (die reeks wordt niet gebruikt en de WAN-poort ook niet), en de LAN-interface een adres van 10.0.0.54. Nu stop je de Speedstream in een LAN-poort op de WRT54GS. Dan stel je op de Speedstream in dat hij de binnenkomende poorten voor Remote Desktop (als je de ingebouwde Windows XP Remote Desktop gebruikt hoef je alleen TCP poort 3389 door te sturen) doorstuurt naar jouw pc-adres, dus in mijn voorbeeld 10.0.0.200. Dan ben je helemaal klaar!

Verwijderd

Topicstarter
allemaal heel erg bedankt voor de hulp, ik heb het inderdaad voorelkaar gekregen door de WRt54G een static ip te geven en de speedstream te forwarden naar de wrt54g en het werkt prima
Pagina: 1