Toon posts:

Acer of samsung

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraagje..
ik ben aan het twijfelen tussen een acer AL1951As en een Samsung 930BF
of zijn er andere schermen.??
Dt scherm moet vooral dienen voor games en dvd's..
Mijn budget is +/- 350€
ik heb nu een hansol H950 25ms en dat is veeeeel te veel ghosting..
ik heb gezien dat de helderheid van die acer beter is dan die samsung.. maar op die samsung is wel beter qua ghosting..

Wat zou ik doen?
of zou ik beter een 17" kopen om dan meer uit de specificaties te kunnen halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 19:31 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Als je even de specs van de schermen zoekt op google word je denk ik wel wat wijzer. Ook reviews van deze schermen helpen heel erg in je beslissing :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is de samsung op dit moment zo'n beetje de beste koop als je wilt gamen.
Ik heb em zelf ook en met spellen zoals cs:s, doom3, en cod2 geen enkele ghosting te bekennen.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 02-01-2006 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
en de kleuren..
in de surveys staan daar wat negatieve reacties over..

• PilatuS
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de 930BF een geweldig scherm, vind met de kleuren niets mis, zit er nu ook na te kijken en vind em fijner dan mijn oude CRT 19".

Het beste lijkt mij als je naar een winkel gaat om zelf eens te kijken welke je fijner vindt.

Verwijderd

Topicstarter
das het probleem als ik die samsung bestel dan moet ik hem kopen die acer heeft mijn broer in 17"
en die zieter lekker uit..
maar ja..
die samsung dus..

• PilatuS
  • Niet online
Is er niet ergens in de buurt een winkel die beide schermen verkoopt :?

Het kan best zijn dat jij de acer mooier vind dan de samsung, je kan 1 van de 2 later altijd nog online bestellen.

Puur naar ms kijkend zou je gewoon voor de samsung moeten gaan aangezien die 4ms is en de acer 8.

Verwijderd

Topicstarter
nop..
mja ik denk toch van die acer te kopen..
gezien die surveys..
heeft niemand een filmpje van een game die hij aan het draaien is ofzo?

• RS_Jelle
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-04 14:27
Nog een nadeel van de Acer: hij heeft een erg glimmend scherm (steeds meer fabrikanten doen dit, bij Acer noemt dit de CrystalBrite technologie). Dit zorgt voor de erg goede kleuren, maar zorg ervoor dat je geen zon hebt recht op je scherm of je mag je zonnebril opzetten :Y)

Kijk eens in de productsurveys van de Acer en de Samsung. Van de Samsung zijn er foto's, die zien er erg goed uit (contrast/ghosting/.., t.o.v. het oude scherm ernaast). Van de Acer vind ik niet meteen foto's ofzo.
Merk op dat men last had van ghosting op de Acer doordat het geen overdrive is. Het is niet heel erg, maar als je vooral gaat gamen, dan lijkt die Samsung me toch beter :9

Verwijderd

Ja, dat van die glimmende laag is me ook opgevallen.

Het levert een wat mooier beeld op, vind ik. Maar... een van de voordelen van TFT vond ik juist dat ze geen spiegeling vertoonden... Dat voordeel zijn we dus nu kwijt :?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:00:
nop..
mja ik denk toch van die acer te kopen..
gezien die surveys..
heeft niemand een filmpje van een game die hij aan het draaien is ofzo?
wat wil je zien dan?
je moet ze dan naast elkaar zetten en dan tegelijk testen met hetzelfde beeld

PSN: djmurcielago

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Interessant topic, vooral omdat ik zit te twijfelen tussen de 17 inch varianten van deze schermen. Wat betreft de Samsung hoor ik veel negatieve verhalen over backlight leakage. De Acer heeft een film voor het scherm wat de kleuren beter maakt maar ook voor irritante weerspiegelingen kan zorgen. Echt goede reviews voor de Acer heb ik nog niet gevonden overigens (17 inch variant).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:10
Ik heb zelf 2x de 930BF (1 op elke pc), en de schermen zijn echt geniaal :).. Contrast meteen naar beneden schroeven, dat is dus veel te hoog ;)..

Heerlijke schermen :).. Strak design.. Lekker stevig.. :)

ow ja.. de backlight leakage is inderdaad aanwezig, maar absoluut NIET storend...

[ Voor 18% gewijzigd door SyS_ErroR op 02-01-2006 20:24 ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Bij de mediamarkt (breda) staan ze (als ik het goed heb) allebei uitgestald (de samsung zeker). Rij eens naar de dichtsbijzijnde mediamarkt en neem even een kijkje.

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:23:
Ik heb zelf 2x de 930BF (1 op elke pc), en de schermen zijn echt geniaal :).. Contrast meteen naar beneden schroeven, dat is dus veel te hoog ;)..

ow ja.. de backlight leakage is inderdaad aanwezig, maar absoluut NIET storend...
heb je een foto of een filmpje van je scherm?

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:31:
Bij de mediamarkt (breda) staan ze (als ik het goed heb) allebei uitgestald (de samsung zeker). Rij eens naar de dichtsbijzijnde mediamarkt en neem even een kijkje.
Mediamarkt.. das een probleem ik woon in westvlaanderen.. en daar is geen en gent ligt me iets te ver om gewoon naar een scherm te gaan kijken..

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 02:55
SyS_ErroR schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:23:

Een vriend van mij heeft dezelfde 2 schermen naast elkaar staan. Ik heb er zelf een aantal uren achter mogen gamen en ik moet zeggen de 930BF is echt een fantastisch scherm. Als je veel gamed zou ik zeker voor de samsung gaan aangezien die 4ms heeft en de acer 8. En als je de samsung goed insteld, qua contrast en helderheid e.d. dan geeft die ook een zeer goed beeld. Ik zou iig voor de samsung gaan.

Verwijderd

Topicstarter
dus jullie zijn unaniem voor de samsung..
Ok die begin ik ferm te overwegen..
Weet iemand een winkel waar je dit scherm kan krijgen in de regio Waregem/Kortrijk

Verwijderd

Topicstarter
btw.. Dit scherm zal toch mijn graka (ATI X850XT PE) tot zijn recht laten komen?

• RS_Jelle
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-04 14:27
Wil je misschien een nog sneller scherm? :+
Kijk eens rond, Google enzo. In de Pricewatch staan er geen Belgische shops voor dat scherm, maar kijk eens op de sites van Forcom en Tones. Die hebben bodemprijzen en kopen via internet is veilig en waarschijnlijk nog goedkoper (zelfs met de verzendingskosten erbij) dan bij de grote winkels die merksystemen verkopen.

Bij Forcom kost hij € 429.02 (wat duur). Bij Tones staat hij op € 378,90. Bij Tones bedragen de leverkosten ervoor € 15. Voor Forcom vind ik ze niet meteen.
De prijzen in Nederland zijn uiteraard goedkoper (zie Pricewatch). In België zal dat van Tones erg laag zijn, want wat ze soms in zaken met merkpc's vragen wil je soms niet weten :r

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben niet echt 100% voor de Samsung en denk dat ik voor de Acer ga. De reden hiervoor is de vele meldingen die ik hoor (en zelf ook meemaak) van backlight leakage op de Samsung schermen. Dit varieert van een beetje tot echt gigantisch, in alle gevallen irritant imho. Het is natuurlijk wel wat je zelf belangrijk vind. De reden dat je hier veel Samsung hoort roepen is ook omdat veel mensen hier het samsung scherm hebben en de Acer iets onbekender is. Ik heb beide schermen inmiddels naast elkaar gezien. De Acer heeft echt veel mooiere kleuren door die film ervoor. Nadeel is zoals eerder aangegeven de spiegelwerking.

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 02-01-2006 23:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
En komt die ghosting voor bij de acer?
8ms..
het is dus wel voor games en films ( en muziek)..
Dus jij denkt aan de acer..
mijn broer heeft hier ook de acer staan (in 17" (8ms)) en die glans stoort niet echt..
Zijn hier geen ramen die invallend licht geven..
Btw kan iemand een pic tonen van die backlight van samsung?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 20:36 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het lijkt er niet op dat je zelf echt moeite doet om de vragen die je stelt te beantwoorden, ga je ajb eerst even zelf in de schermen verdiepen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.