Kan geen HTTPS pagina's openen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
De titel zegt het al: ik heb hier een computer waarop https sites niet werken. De computer staat achter een router in zo'n SSH flat in Utrecht (Surfnet als ISP dus). Alle andere computers in het huis werken wel gewoon. Dingen als MSN, Hotmail, Rabobank Internet bankieren, BSCW (CMS wat op de Uni in Utrecht gebruikt wordt oa.) en andere websites die gebruik maken van https willen allemaal niet werken. Het laden van deze websites duurt ontzettend lang. Heel af en toe lukt het nog om een pagina te bezoeken, maar vrijwel altijd krijg ik een time-out.

Ik heb de hele computer gescanned met Kaspersky (ook in safe mode), maar geen virus gevonden. Ook Adaware vindt geen spyware. System restore hielp niks, en nu mocht zelfs een herinstallatie van Windows niet baten! Mijn vraag is dus: waar zou het aan kunnen liggen?

edit: Firewall (Zone Alarm) uitzetten helpt ook niet trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 02-01-2006 19:34 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Iemand? ;(

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je het probleem met elke browser?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In welke flat zit je? Als ze daar een soort helpdesk hebben kan je die misschien mailen of zij weten of het een instelling in die router is. Ik heb er op de Warande in ieder geval geen problemen mee; zowel met IE als Firefox kan ik https pagina's openen.
hoe zet je die computer in het netwerk? rechtstreeks op het SSH poortje of via een router/hub/computer in je kamer?
Welke hardware en windows/software staan erop?

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 03-01-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 06:30
Captain N schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:30:
De titel zegt het al: ik heb hier een computer waarop https sites niet werken. De computer staat achter een router in zo'n SSH flat in Utrecht (Surfnet als ISP dus). Alle andere computers in het huis werken wel gewoon. Dingen als MSN, Hotmail, Rabobank Internet bankieren, BSCW (CMS wat op de Uni in Utrecht gebruikt wordt oa.) en andere websites die gebruik maken van https willen allemaal niet werken. Het laden van deze websites duurt ontzettend lang. Heel af en toe lukt het nog om een pagina te bezoeken, maar vrijwel altijd krijg ik een time-out.

Ik heb de hele computer gescanned met Kaspersky (ook in safe mode), maar geen virus gevonden. Ook Adaware vindt geen spyware. System restore hielp niks, en nu mocht zelfs een herinstallatie van Windows niet baten! Mijn vraag is dus: waar zou het aan kunnen liggen?

edit: Firewall (Zone Alarm) uitzetten helpt ook niet trouwens.
Probeer je MTU size eens wat lager te zetten.
De sites die jij noemt werken bij mij ook niet met de standaard mtu size in windows.
Misschien dat ze al het IP verkeer ergens 'tunnelen' of op een andere manier fragmenteren.

Ik tunnel hier ook ip-verkeer en daardoor moet ik de MTU lager zetten dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Het wil niet lukken in zowel Internet Explorer als Firefox. Volgens mij heet het hier Tuindorp (Willem Schuylenburglaan, die flats vlakbij station Overvecht). In de kamer zit een aansluiting voor internet waar de PC direct op aangesloten is. Er draait Windows XP Pro op.

Ik heb inmiddels nog de online scan van Bitdefender en Panda gedraaid, maar die vinden ook niks. Microsoft regclean mocht ook niet baten.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Maar heb je nu al je MTU lager gezet ?
Bijvoorbeeld op 1432 ofzo

Je kan ook pingen met verschillende packetsizes
Ga naar een dosbox (start, run, cmd)
en dan

ping -l 1500 ping.xs4all.nl

en dan diverse packetsizes proberen... als het bijv met 1500 niet lukt maar met 1432 wel dan weet je dat je je mtu moet veranderen.

nogmaals, het zou niet zo moeten zijn op jouw aansluiting maar het kan het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Voor de zekerheid nog maar een keer gestart met een bootdisk, fdisk /mbr gerunt, en Windows er opnieuw op gezet. Direct Kaspersky en ZoneAlarm erop gezet, en na het inpluggen van de netwerkkabel gelijk geupdate. Kunnen beiden niks vinden, dus dat zal het toch niet zijn lijkt me.

Verder heb ik jou tip gevolgd. Het pingen van dat adres met 1500 resulteert in een time-out. 1432 lukt wel. Nu heb ik in het register 1432 als MTU waarde toegevoegd zoals op deze website: http://www.winguides.com/registry/display.php/280/. Maar ook dit mag niet baten. ;(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 13:40
Waarom heb je 't niet na de herinstall geprobeerd ZONDER kaspersky en zone alarm? Kan zijn dat een van die twee de storende factor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Wanneer ik beiden uitschakel (dus echt helemaal afsluit, en ze ook niet op non-actief in de tray blijven staan) werkt het ook allemaal niet.

Overigens waren de problemen er ook al voordat ik ZoneAlarm en Kaspersky erop had gezet. De problemen waren er ook ineens. De ene dag werkte het nog prima, de dag erna doet de boel het niet meer. Terwijl in de kamer hiernaast alles prima werkt. :?

[ Voor 48% gewijzigd door Captain N op 04-01-2006 00:10 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97653

Zou raar zijn maar mischien is port 443 geblokeert via die port word https verkeer afgehandelt.
En een andere browser zoals: firefox pf opera onder andere uitproberen kan ook geen kwaad.
Anders via een proxy proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
De foutcode die MSN Messenger geeft is trouwens 80048820. Pingen naar bscw.cs.uu.nl lukt bij mij hier nu bijvoorbeeld ook niet, terwijl pingen naar gathering.tweakers.net wel werkt.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Captain N schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:27:
Pingen naar bscw.cs.uu.nl lukt bij mij hier nu bijvoorbeeld ook niet,..
Dat lukt hier ook niet, terwijl ik wel gewoon op BSCW kan inloggen. En hier lukt het ook niet, dus dat ligt niet aan jou.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44
Het uitschakelen van virusscanners heeft in sommige gevallen totaal geen nut. Ik denk dat er lokaal iets geblokkeerd wordt en het dus softwarematig iets is op je computer. Aangezien de buurman via dezelfde router zit (?) en wel alles kan benaderen.

Je zou eventueel de computer even onder de arm kunnen nemen om het uit te testen of m.b.v. een laptop even aan beide netwerkkabels te gaan hangen.

Zoals je ping ook al aangeeft kan het ook een MTU grootte probleem zijn. Een herstart geprobeerd na de registerwijziging?

Ik zou voor de zekerheid toch alle "beveiliging software" (adware, virusscanner, en verdere anti-virus en spyware tools even verwijderen. Even herstarten en dan nog eens kijken of het functioneerd.

Just 2 b sure... Je hebt tenslotte toch al niets te verliezen... :9
blackd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:32:
[...]

Dat lukt hier ook niet, terwijl ik wel gewoon op BSCW kan inloggen. En hier lukt het ook niet, dus dat ligt niet aan jou.
Is dat adres uberhaupt wel te pingen?

[ Voor 19% gewijzigd door _reboot_ op 04-01-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Hm... ok, dat dan niet. Maar het inloggen lukt hier ook niet. Heel af en toe kom ik op de pagina met de link waarna het inlogscherm verschijnt, maar verder dan dat komt 'ie iig nooit.

edit: Virusscanner en Firewalls ge-uninstalled, maar ook dat levert niks op. :?

[ Voor 22% gewijzigd door Captain N op 04-01-2006 00:46 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 11:05
Staan koekjes aan?

Greetz Big-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Jups. Het is me echt een groot raadsel wat er nu in vredesnaam aan de hand kan zijn. Aan de PC zou het toch niet moeten liggen lijkt het zo. Een hele nieuwe Windows installatie, niks erop... en het werkt niet. Terwijl het het in het verleden toch echt prima deed.

Maar het lijkt ook niet te liggen aan de router of de provider, want alle andere computers in huis werken wel normaal.

* Captain N snapt er echt helemaal niks van... :?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
Andere pc op jouw port in de router/switch hangen en kijken wat er gebeurt?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Captain N schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:46:
Voor de zekerheid nog maar een keer gestart met een bootdisk, fdisk /mbr gerunt, en Windows er opnieuw op gezet. Direct Kaspersky en ZoneAlarm erop gezet, en na het inpluggen van de netwerkkabel gelijk geupdate. Kunnen beiden niks vinden, dus dat zal het toch niet zijn lijkt me.

Verder heb ik jou tip gevolgd. Het pingen van dat adres met 1500 resulteert in een time-out. 1432 lukt wel. Nu heb ik in het register 1432 als MTU waarde toegevoegd zoals op deze website: http://www.winguides.com/registry/display.php/280/. Maar ook dit mag niet baten. ;(
Klinkt toch alsof dit het is. weet je zeker dat de mtu change doorgevoerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Als ik nu opnieuw naar de Registry Editor ga zie ik dat er in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{30AB2DE4-269C-4656-8C24-F0DDADBD3230} een REG_DWORD met als naam MTU en als value 1432. Hier stond al een MTU in met als waarde 1500, dus die heb ik aangepast. Ook heb ik het geprobeerd toe te voegen in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\, maar dat mocht ook niet baten.

Ik wilde even een plaatje uploaden, maar dat lukt ook niet op bijvoorbeeld imageshack.us. Ook FTP werkt niet.

edit: Ik heb het met het progje TweakMASTER geprobeerd. Die geeft na een test aan dat de MTU op 1432 zou moeten staan. Heb ik dus nu ook via het progje ingesteld, en na een reboot geeft die ook keurig aan dat 'ie op 1432 staat. Zo zie ik het ook in het register staan. Maar nog steeds geen resultaat. ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Captain N op 04-01-2006 10:35 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Captain N schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:27:
Als ik nu opnieuw naar de Registry Editor ga zie ik dat er in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{30AB2DE4-269C-4656-8C24-F0DDADBD3230} een REG_DWORD met als naam MTU en als value 1432. Hier stond al een MTU in met als waarde 1500, dus die heb ik aangepast. Ook heb ik het geprobeerd toe te voegen in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\, maar dat mocht ook niet baten.

Ik wilde even een plaatje uploaden, maar dat lukt ook niet op bijvoorbeeld imageshack.us. Ook FTP werkt niet.

edit: Ik heb het met het progje TweakMASTER geprobeerd. Die geeft na een test aan dat de MTU op 1432 zou moeten staan. Heb ik dus nu ook via het progje ingesteld, en na een reboot geeft die ook keurig aan dat 'ie op 1432 staat. Zo zie ik het ook in het register staan. Maar nog steeds geen resultaat. ;(
Jammer, ik had goede hoop.
Maar je zou dus nu nog met een andere PC op die aansluiting het kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja, er woont iemand in huis met een laptop, maar die is er momenteel niet. Ik zal weer posten zodra ik het met die laptop geprobeerd heb. Bedankt voor de hulp iig tot dusver! :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 10:18
ik kan je iig vertellen dat poort 443 niet geblokt wordt... ben zelf abuse-groep van IBB dus vandaar dat ik dit weet... lijkt mij een firewall probleem maar je zegt dat dit ook zo is als de firewall uitstaat... Mail even naar de helpdesk op TWC: helpdesk@twc.sshunet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_reboot_ schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:37:
Is dat adres uberhaupt wel te pingen?
Waarschijnlijk niet.

De enige oorzaak van dit probleem wat ik nog kan verzinnen is dat je tijd op de pc verkeerd staat. Maar dat zou niet helemaal kloppen met alle symptomen, maar het is te proberen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Dat kwam ik tegen inderdaad als ik naar de foutcode van MSN zocht. Deze staat echter correct. Zowel de tijd als de datum.

@Paultje3181: Heeft die helpdesk ook een telefoonnummer? Mail kijken en verzenden vanaf die computer lukt namelijk niet :+

[ Voor 35% gewijzigd door Captain N op 05-01-2006 10:48 ]

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1