moet je .bin en .cue branden of kan het ook anders

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:17
Ik heb nu een film gedownload en ik krijg dus een bin en een cue bestand. Ik heb begrepen dat dit een copy van een cd is.

Moet ik nu perse die filez op een cd'tje branden of is er ook een programmaatje die zoiets simuleert ofzo.

Ik las in de PCM van februari over het progje Virtual CD 3 van Microtest. Zou ik zoiets niet kunnen gebruiken?

Verwijderd

Met CDRwin de .cue file laden en branden die hap, Je kunt ook gewoon de .bin file uitpakken met WinImage (www.winimage.com)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Binfile kan je ook uitpakken met Binchunker.

Verwijderd

Je hoeft alleen die bin te branden. Die .cue file is een text bestandje met de ayout van de iso.

Om met nero een .cue / .bin iso te branden, lees je eerst dat .cue bestandje in een willekeurige tekstelezer. Vervolgens ga je de .bin branden.

Rob

Verwijderd

Als de iso meerdere tracks bevat moet je wel de .cue file eerst laden want dit in dit bestand staat de indeling van de iso. doe je dit niet dan krijg je alles in een track terug.

Verwijderd

VCD kan je beter NIET uitpakken met WinImage want dan werken ze meestal niet. Doe ff een websearch naar VCDGear daar gaat 't wel goed mee. Is gratis geloof ik.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:17
Thanx, heb hem nu met vcdgear omgezet naar een mpg bestand. Ben erg blij nu :) zit al twee dagen te kloten om die film te zien :'(

Kan iemand me vertellen hoe het zit met de kwaliteit van het mpg bestand dat je dan krijgt? Is dit net zo goed of slechter als dat ik hem op CD zou branden en dan echt als VCD zou gaan bekijken?

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 19:37 schreef pimlie het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de kwaliteit van het mpg bestand dat je dan krijgt? Is dit net zo goed of slechter als dat ik hem op CD zou branden en dan echt als VCD zou gaan bekijken?
Kwaliteit is exact hetzelfde.
Pagina: 1