Toon posts:

[WLAN] Planet time + draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het 'probleem':

Planet time is een adsl abonnement waarbij je betaald per 'tikken'. Om die reden kan er bij het planet time abonnement met de bijbehorende "maak/verbreek verbinding" software niet zomaar draadloos ge-internet worden, omdat er teveel mensen zijn die hun draadloze verbinding niet beveiligen.
Nu heb ik dit netwerkje -bij familie- aangesloten, en d.m.v. wep beveiligd. Het gaat om een netwerk: speedtouch (bijgeleverd)modem, een Linksys 54g router en een laptop met Win XP Home SP2.
Nu weet ik dat het via een omweg wel mogelijk is om met de software van planet tóch draadloos te internetten, alleen heb ik de truc nog niet in de gaten. Ik weet het, Planet raadt het niet aan(het mág natuurlijk wel), maar het netwerk is beveiligd en om die reden durf ik het wel aan om mijn familie draadloos te laten internetten met een 'tikabonnement'.
De speedtouch is natuurlijk niet geconfigureerd worden op 'always connected'. Waarschijnlijk moet ik het zoeken in de software van Planet, het is te omzeilen, maar wie heeft dit misschien eerder voor handen gehad en dit opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Na 47 uur geef ik een klein, nederig schopje :) Ik heb dus ook contact gehad met Planet en ook gezegd dat ik de informatie op planet.nl misleidend vind. Er staat geschreven dat er geen draadloos netwerk bij dit abonnement aanbevolen wordt, maar niet dat het niet mogelijk is. Waardoor je vervolgens 2 opties over houdt: overstappen naar een hoger abonnement :) .... Of een kabel trekken, maar daarvoor heb je geen wifi apparatuur aangeschaft.

In de software van Planet kun je vrijwel alleen het ip-adres van de modem wijzigen trouwens. Nog steeds geen bekend verhaal voor iemand of iemand die misschien een oplossing denkt te hebben?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit kan denk ik maar op 1 manier: Geen draadloze router gebruiken, maar een draadloos accespoint. Nu wordt je speedtouch gescheiden van de pc omdat er een router tussen zit. Schakel dus die router/DHCP functie van die linksys uit en gebruik hem als een simpele accespoint. Die speedtouch is al een router, dus dat kan ook met meerdere pc's

situatie nu:

80.X.Y.Z <speedtouch router> 10.0.0.X <sitecom router> 192.168.1.X <PC>

Dat moet worden:

80.X.Y.Z <speedtouch router> 10.0.0.X <acces point> 10.0.0.X <PC>

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 04-01-2006 18:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er is nog wel een andere manier om deze verbinding draadloos te gebruiken. Je logt steeds handmatig in op de webinterface van de speedtouch en zet dan de verbinding op. Het geheel is natuurlijk op eigen risico en de kans dat je een keer vergeet om de verbinding te verbreken en dus een dikke rekening krijgt is best aanwezig.