Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Siemens Gigaset USB adapter 108 gaat UIT

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben heb ik IPB (InternetPlusBellen) en heb de Experia box PLUS een Siemens Gigaset USB adapter 108. Lijkt prima te gaan, echter na een redelijk korte termijn is de verbinding verbroken (dat trapje is leeg ipv groen). Vind ik vreemd, omdat als ik online ben en iets 'doe' dan zijn alle trapjes groen en heb ik een prima verbinding.
Dit is dus uitermate vervelend als je een download gestart hebt... :'(

Als ik de USB stekker eruit trek en daarna (21...22...23) erweer in steek, komt de verbinding weer tot stand.

Is er misschien ergens een of andere instelling om de boel aktief te houden ?

Alvast bedankt voor jullie reakties, ;)

Lucien

Verwijderd

Hier precies hetzelfde.. Gebeurt inderdaad wel vaker dat de verbinding in 1 keer weg is. Na het er opnieuw insteken van de usb-aansluiting maakt ie weer contact. Is het probleem bij KPN bekend ?

Verwijderd

Lees even in deze forums bij powermanagment XP en USB powersaving, heb nog niet gehad dat ie uitvalt, sinds energie beheer voor de USB root (hoofd ) hub uit staat.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ook als ik energiebeheer voor alle USB root (hoofd ) hubs uitzet. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook de power save mode van de Siemens adapter uit te zetten, maar wederom zonder resultaat...
Meestal duurt het even, maar na een tijd wordt de verbinding dan toch weer verbroken. Ik krijg bij apparaatbeheer foutcode 10 te zien, hetgeen ermee te maken heeft dat de drivers niet goed geinstalleerd zouden zijn. Opnieuw inpluggen van de USB zorgt ervoor, dat de verbinding er weer is.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

Het kan zo zijn dat er bij het tabblad Verificatie van Eigenschappen van draadloze netwerk verbinding de IEEE 802.1X verficatie hebt ingeschakeld. Hierdoor kan je een tijdje online zijn totdat XP beseft dat er iets niet klopt en de verbinding verbreekt. Schakel deze optie uit en het probleem moet zijn opgelost

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 18:17 ]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 13:10
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:54:
Ik heb hetzelfde probleem, ook als ik energiebeheer voor alle USB root (hoofd ) hubs uitzet. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook de power save mode van de Siemens adapter uit te zetten, maar wederom zonder resultaat...
Meestal duurt het even, maar na een tijd wordt de verbinding dan toch weer verbroken. Ik krijg bij apparaatbeheer foutcode 10 te zien, hetgeen ermee te maken heeft dat de drivers niet goed geinstalleerd zouden zijn. Opnieuw inpluggen van de USB zorgt ervoor, dat de verbinding er weer is.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
deinstalleren en opnieuw installeren

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Pagina: 1