[Nero] 'Kan TRF niet verbinden'; wat betekent dit? *

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 15:54
Ik wil met Nero een cdtje branden (ik heb het echter ook al een keer met een dvd meegemaakt) om m'n DVD recorder van nieuwe firmware te voorzien. Dit moet volgens een bepaalde opbouw van de CD en dat heb ik dus ingesteld in Nero zodat het zou moeten werken. Ik kan echter geen cd branden, want zodra dat ie zou moeten beginnen geeft ie de error: KAN TRF NIET VERBINDEN. Ik gebruik Nero 7 Premium met een Philips DVDR1640 dvd recorder. Met bijv. Winiso kan ik niet alles instellen zoals ik dat wil en om nou meteen nog een brandprogramma te installeren vind ik ook te veel werk allemaal.
Het is ook niet bij alles wat ik brand, want nu ben ik gewoon wat dvd's aan het branden en dat gaat vanzelf :) Alleen dat cdtje lukt me gewoon niet :(

Heeft er iemand enig id hoe deze fout ontstaat en hoe deze is op te lossen??

Thanks!!

[ Voor 11% gewijzigd door rob1985 op 02-01-2006 19:11 ]

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 19:59
ik heb hier dus dezelfde fout. ik ga eerst nog eens ff wat verder zoeken.

btw dit topic lijkt er ook op. mischien dat we nu alles over deze fout hier posten (wel zo hanidg ook al is ie van 2001) Nero zegt: Sorry, can't connect TRF

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/8084/tweaker9dn.jpg

deze fouten krijg ik.

het probleem:

nou ik probeer een cd-rom (rerwitable of hoe je het ook schrijft) probeer een een muziek cd te branden echter dan krijg ik de fout hierboven.

wel kan ik met diezelfde cd-rom RW een gewone data cd branden zonder dat nero zeurt.

specs:

windows xp SP 2
nero 7.054
dvd brander/cd brander/en alleslezer (ik weet niet precies wat, volgensmij een onbekend merk)
amd 3500+
asus a8n-sli deluxe
2 x 512 ddr 3200 ram

probleemveroorzakers:

ik heb op google gezocht en iedereen had het over DVDshrink (is brandprogramma dacht ik) echter dat programma heb ik er geneens opstaan.
ook heeft het iets met versienummers te maken zoals ik op google lees. maarja ik heb geen serial meer van nero 6.
Nero Burning 7.xxx doet het niet mischien iets in windows? :S
en van die FAQ van nero kan ook niks vinden natuurlijk http://www.nero.com/nero7/eng/faq_search.php

[ Voor 89% gewijzigd door kami124 op 12-03-2006 20:00 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb je bericht uit het andere topic verwijderd; crossposten is nergens voor nodig :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kami124
Spider.007 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 13:18:
Ik heb je bericht uit het andere topic verwijderd; crossposten is nergens voor nodig :)
ja dankje.

kwas nog niet wakker :P

• kami124
kick??

btw: kan het iets te maken hebben met dat kabeltje tussen je moederbord(geluid onboard dusja) en je dvd/cd-brander???

[ Voor 10% gewijzigd door kami124 op 19-03-2006 17:56 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

kami124 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:55:
[...]

btw: kan het iets te maken hebben met dat kabeltje tussen je moederbord(geluid onboard dusja) en je dvd/cd-brander???
Lijkt me vrij sterk; voor zover ik weet wordt die kabel alleen gebruikt zodra je de speler een audio-cd laat afspelen. Het geluid wordt dan gedecodeerd door de speler; en doorgestuurd naar je audio-kaart :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kami124
Spider.007 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Lijkt me vrij sterk; voor zover ik weet wordt die kabel alleen gebruikt zodra je de speler een audio-cd laat afspelen. Het geluid wordt dan gedecodeerd door de speler; en doorgestuurd naar je audio-kaart :)
ahaa was dat zijn functie. maarja voor de rest heb ik toch alles aan m'n cd/dvd brander aangesloten (voeding plus dat ding van moederbord dacht IDE ofzo).

edit: ik ga zo maar eens heeeeeeeeeel veel software van m'n pc gooien en kijken of het er iets mee te maken heeft. (alleen moet ik weer zo lang zoeken als het daar mee te maken heeft)

[rml][ XP] Netwerkproblemen kom niet in mijn gedeelde mappen*[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door kami124 op 19-03-2006 20:02 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

This error message (trf) seems to be popping up more and more since nero's recent update to version 6. Here's what others have tried:
Can you go back to the previous version? Or try this disable burn with Nero in shrink. Just save it to your hard drive. Then open Nero after shrink is done and burn from there.
Geprobeerd? Ik pas ook de topictitel nog even aan :)

'Kan TRF niet verbinden' > [Nero] 'Kan TRF niet verbinden'; wat betekent dit? *

---

• kami124
Spider.007 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:20:
[...]
Geprobeerd? Ik pas ook de topictitel nog even aan :)

'Kan TRF niet verbinden' > [Nero] 'Kan TRF niet verbinden'; wat betekent dit? *
uuhm ja ik heb momenteel nero 7 premium. En anders moet ik 6 er ook nog bij kopen. Maar ik zal idd ff kijken of ik er op een "legale" manier terug aan kan komen :P.

Oohja vroeger had ik hier nero 6 wel opstaan. toen pc geformateerd en toen nero 7 erop gedaan. Dus zover ik weet had ik het met nero 6 niet nee.

• kami124
ik heb een oudere nero versie geprobeerd namelijk. 6.6013. http://www.oldversion.com/program.php?n=nero

Deze versie deed het wel. (hij gaf echter wel heel wat fouten aan waarschijnlijk omdat ik nero 7 er niet met 1 van z'n tools eraf heb gegooid http://www.nero.com/nero7/eng/Clean_Tools.html maar gewoon in configuratiescherm > software).

Maarja hier is mijn probleem niet mee opgelost want ik wil eignelijk liever gewoon nero 7 blijven gebruiken.

Maarja niemand hier weet zeker een antwoord?

[ Voor 6% gewijzigd door kami124 op 21-03-2006 20:24 ]

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:14

Nimrod

King in the land of Shinar

ik had hetzelfde probleem, na aanpassing van installatie tot enkel burning rom. blijkbaar moet je de fast-cd-plugin (onderaan lijst) ook aanvinken. werkte bij mij.

meer info:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=104720

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Pagina: 1