Toon posts:

[XP] Home of Pro versie gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er zijn al meerdere topics over, maar deze dateren al van ruim 4 jaar geleden.
Heb ook al gegooled, maar kan er niet echt specifieks op mijn vraag vinden.

Ik heb een bedrijf waar een administratiecomputer en een werkplaatscomputer staat. Deze twee computers draaien beide momenteel XP Professional, maar dan illegaal.

Omdat de eigenaar alles legaal wil hebben ben ik nu aan het onderzoeken of het ook mogelijk is om de home versie daar te draaien. Deze is namelijk aanzienlijk goedkoper als de Pro versie.

Op de administratie computer staat alleen de map gedeeld waar de administratie database instaat, want deze moet ook benaderbaar zijn vanaf de werkplaats computer. Op de werkplaats computer staat de map Mijn Documenten gedeeld en deze moet benaderbaar zijn op de administratie computer.

Dit lukt dus allemaal prima met de Pro versie, maar werkt dit ook met de home versie? Er hoeven trouwens geen specifieke rechten op de share worden gegeven. Everyone mag gewoon vol toegang hebben.

Ik zou dus graag willen weten of ik ook de Home versie hiervoor kan gebruiken.

Verwijderd

Altijd de pro versie gebruiken in een bedrijf als je later een netwerk wil opzetten dan loop je altijd tegen het probleem aan dat Home niet in een domein kan.

[edit]
En met de Home versie kun je natuurlijk ook mapjes delen.

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar in dit bedrijf wordt geen domein opgezet. Daar is het te klein voor en dit zal ook niet uitgroeien tot een bedrijf.

Dus gewoon de HOME versie?

Verwijderd

Moet je zelf weten :) Ik zou het iig afraden.

Verwijderd

geen domein ---> home

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
EDIT: Verschillen tussen Home en Pro

[ Voor 88% gewijzigd door Edmund op 03-01-2006 13:34 ]

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Als ik het zo lees kan je het prima stellen met de Home versie. Dus als er geen servers worden ingericht de komende tijd zou ik die maar kiezen.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Er staat ook een link naar de vergelijking van Microsoft in de Windows Operating Systems - FAQ. Als het enige wat die administratie computer doet, het serveren van die DB door een share is, dan is XP Home in princiepe voldoende. Er is alleen 1 grote maar. Onder XP Home is niet goed in te stellen wie wat mag in verschillende mappen. Dit kan wel onder XP Pro. Ik heb het dan niet over de share rechten, maar ook op filesystem gebied. Qua veiligheid is XP Pro beter te finetunen dan XP Home. Als je de boel alleen maar wil delen en veiligheid je dus niet bijzonder veel uitmaakt, dan voldoet XP Home prima. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1