Toon posts:

6600 GT aansluiten op je LCD TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Radeon 9700 pro in mijn systeem hangen, deze sluit ik aan op mijn LCD tv via de ATI HDTV adapter, een adapter die je DVI-I omzet naar component.

Afbeeldingslocatie: http://www.htcbuilders.com/images/ati_hdtv_adapter_dvi.jpg

Op deze manier kan ik HDTV films kijken op mijn LCD tv op een resolutie van 1280x720. Nu wil ik eigenlijk een Geforce 6600 GT aanschaffen, maar volgens Ati werkt deze HDTV adapter alleen op Ati kaarten. Als er geen mogelijkheid is om met de 6600 GT deze resolutie op mijn HDTV te creëren dan koop ik 'm niet.

Nu is het zo dat je bij aanschaf van de 6600 GT een kabel erbij krijgt met aan de ene kant s-video en aan de andere kant de component ingang.

Is het mogelijk om op die manier een LCD tv aan te sluiten op je computer? En is dit dan ook in goede kwaliteit (1280x720)?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Component lukt je inderdaad met die gforce niet.

Heeft je lcd tv geen dvi aansluiting? Dat is toch wel handigste manier om de boel aan te sluiten.
s-video en component kan ook, maar dat geeft geen geweldige kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:36:
Component lukt je inderdaad met die gforce niet.

Heeft je lcd tv geen dvi aansluiting? Dat is toch wel handigste manier om de boel aan te sluiten.
s-video en component kan ook, maar dat geeft geen geweldige kwaliteit.
Nee, wel een HDMI maar dat werkt niet, ik heb nu een 15 meter lange component kabel van de woonkamer naar de zolder lopend, deze ga ik niet vervangen. De kwaliteit is nu ook gewoon goed, maarja eigenlijk zou ik dan weer een radeon moeten kopen als ik op HDTV resoluties films wil blijven kijken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

hdmi is volgens mij backwards compatible met dvi.
Dus dat zou moeten werken, maar ik heb er geen ervaringen mee echter.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:27
Misschien lees ik ergens over heen, maar er zijn genoeg Geforce 6600GT kaarten te krijgen die n component uitgang hebben. Dit gaat via n klein verloopkabeltje waar je vervolgens je component kabel op aan kan sluiten (net als bij die ATI).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Wordt s-video dan door die nvidia kaarten omgezet naar component zonder kwaliteitsverlies, door de kaart zelf geconverteerd?

Quaint, heb je die ATI HDTV adapter in nederland ergens gekocht en is dat de maximale resolutie, 1080i niet mogelijk?

tremble and despair for i am power!

• FatalError
S-Video wordt niet omgezet naar component...
De kaarten die hdtv uit hebben hebben n aansluiting met veel meer pinnen dan s-video... In zo'n stekker zit composiet, s-video en component.
Met n verloopkabeltje krijg je die signalen eruit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Rush schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:12:
Wordt s-video dan door die nvidia kaarten omgezet naar component zonder kwaliteitsverlies, door de kaart zelf geconverteerd?

Quaint, heb je die ATI HDTV adapter in nederland ergens gekocht en is dat de maximale resolutie, 1080i niet mogelijk?
Ik had em in Nederland besteld, via tweakers.net kwam ik bij een bedrijf die ze verkocht, kan dit bedrijf echter niet meer vinden, is al een tijdje geleden weer. 1080i is overigens ook mogelijk met dit ding.

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:15:
S-Video wordt niet omgezet naar component...
De kaarten die hdtv uit hebben hebben n aansluiting met veel meer pinnen dan s-video... In zo'n stekker zit composiet, s-video en component.
Met n verloopkabeltje krijg je die signalen eruit.
Dus zou ik dan dezelfde kwaliteit krijgen als wat ik nu heb?

Verwijderd

Beter normaal gezien.
Ik heb een 7800GTX en je moet gewoon een kabel op je VGA aansluiten
dan krijg je die uitgang waar jij een pic van toont.
De uitgang ; met andere woorden , De kabel moet je aansluiten op je VGA kaart en aan de andre kant heb je die uitgang die jij toont.

• FatalError
Nee.. wel beter...
Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/images/products/220177.jpg
Bij veel nvidia geforce 6/7 kaarten krijg je zo'n kabeltje, daar komt gewoon component uit (dus 720p of 1080i). Wel even goed opletten of je werkelijk zo'n kabel (of vergelijkbaar, soms zien ze er anders uit) bij je GF 6600GT krijgt.

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

HDMI is inderdaad backwards compatible met DVI. HDMI wordt alleen aangevuld door HDCP en geluid, die je beide niet nodig hebt om beeld op je LCD TV te krijgen van je PC.

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/HDMI_-_DVI.jpg

Deze heb je dus nodig om de best mogelijke resultaat te behalen.

Ik schop de bal

Pagina: 1