Toon posts:

Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin wil een nieuwe laptop kopen voor ong. 700 euro. Ze wil 'm gaan gebruiken om tekst te verwerken, internetten en een beetje websites proberen te bouwen. Hoeft dus geen supergame-pc te zijn. Nou hebben we een beetje rondgekeken en de volgende opties gevonden:

(1) VOBIS: Toshiba, Intel Celeron M 360J (1,4 GHz), 512 MB, Ati Radeon 200M, 60 GB HD, DVD-rw --> 800 euro

(2) Computerland: Acer aspire, Celeron M 360J 1 MB (1,4 GHz), 256 MB DDR, 40 GB HD, DVD-rw, --> 700 euro

(3) Scheer en Foppen: Packard Bell, Mobile AMD Sempron 3000+, 128 kb cache, 256 MB, 50 GB HD, Via S3 unichrome (videokaart?) videogeheugen 64 MB shared --> 700 euro

Wat raden jullie aan? m.a.w. Wat is goed genoeg en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Zijn die Celerons een beetje oke?

Vast bedankt.

Rik en Cathelijn

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou dan iig gaan voor de merkPC ofwel de Toshiba.

Maar voor je geld kan je sowieso iedere laptop nemen, want alles voldoet aan de specs als een beetje rommelen. Ik zelf zou dan bijna de tweedehands markt van vraag en aanbod doorkijken, daar staan hele dingen tussen voor 700 euro.

Maar lees vooral ook de FAQ's en gebruikersregels door: je post namelijk:
a) een ei'k te simpele vraag in
b) het verkeerde subforum (er bestaat een compleet PC-gedeelte
c) Tweakers doen elkaar permanent de groeten, dus dat Rik en Cathelijn is wel lief, maar niet echt nodig.

:)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 20:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ff meedenken :)

Zo te zien wil je vriendin eens lekker gaan experimenteren met het maken van websites...ik voorspel, dat ze hierna misschien wat meer met fotobewerking wil gaan doen, aangezien ze crea is.

512MB aan RAM is dan wel aan te raden... tekstverwerken, surfen, simpele dingetjes zijn nog best te doen met 256, maar ga je wat meer doen met je lappie dan ist meteen te krap...

De laptop met de AMD vreet (vermoed ik) het meeste aan energie; dus voor onderweg is het niet de meest ideale laptop. Verder heeft ook deze maar 256MB ram..

Ik zou voor de Toshiba gaan, deze heeft een ook iets betere videokaart en nèt dat kleine beetje meer RAM-geheugen om nog even vooruit te kunnen de komende tijd.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik zou zelf voor de Toshiba gaan voor 800 euro. Het werktgeheugen is iets meer als de 2 anderen en de Celeron is zuiniger als de Amd. Ook de schijf en de hardeschijft zijn wat beter. Ik zelf heb dit gehaald bij de dynabyte in de zomer voor 799 euri en dan met 80 Gb Schijf. Je zou eens kunnen vragen of ze deze nog hebben of deze te leveren is.

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De toshiba lijkt mij ook de beste keus.
Kijk wel even voor je hem koopt waar hij het goedkoopst is.
Hij staat namelijk al vanaf 716 euro in de pricewatch en is bijv bij Mycom 749 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene85 op 02-01-2006 19:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops en neem met name de FAQ en stickies aldaar door ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.