FF wat info vooraf want het is een pc van een vriend:
Systeem: P4 3.2 ghz 1gb intern
Mobo: P5WD2-E Premium
HD: 2x IDE Western digital HD's beide 80 GB
Het volgende probleem heb ik met een pc van een vriend.
Winxp pro moet geinstalleerd worden. Maakt niet veel uit of het in RAID of IDE config komt.
Als ik in het BIOS IDE configureer dan gebeurd het volgend:
- bootable windows laden
- blanco hok voor de partities > waar dus normaal de partities staan, staat nu helemaal niets ! Ook niet ongepartitioneerde ruimte !
- druk ik dan toch op <enter> dan krijg ik een BSOD
Opzich is dit al vreemd !
Als ik in het BIOS RAID instel dan doe ik het volgende en gebeurd er dit: - RAID correct configureren in RAID-BIOS
- bootable windows laden
- Op F6 drukken
- RAID driver (diskette) installeren
- Nu staat er keurig een schijf van bijna 160 GB
- partitie aanmaken lukt ook en dan <enter>
Tot zover gaat het goed maar dan nog bij het laden van de bestanden:
- Kan de setup een aantal bestanden niet kopieëren: iteraid.sys en iteraid.cat en nog 1
Volgens mij zijn dat precies de bestanden van de diskette van RAID maar de diskette is goed volgens mij.
Ik heb al met de helpdesk van Mycom gebeld waar ik hem heb gekocht; wel half uur aan telefoon gezeten maar hij wist ook niet hoe het zat ! Dus ben beetje radeloos aan het worden
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
(P.s Als dit topic wat bekend voorkomt klopt dat, maar het vorige topic heeft er wel mee te maken, maar het probleem is compleet de andere kant op geslagen. Daarom heb ik maar even een nieuw en duidelijker topic geschreven.)
Systeem: P4 3.2 ghz 1gb intern
Mobo: P5WD2-E Premium
HD: 2x IDE Western digital HD's beide 80 GB
Het volgende probleem heb ik met een pc van een vriend.
Winxp pro moet geinstalleerd worden. Maakt niet veel uit of het in RAID of IDE config komt.
Als ik in het BIOS IDE configureer dan gebeurd het volgend:
- bootable windows laden
- blanco hok voor de partities > waar dus normaal de partities staan, staat nu helemaal niets ! Ook niet ongepartitioneerde ruimte !
- druk ik dan toch op <enter> dan krijg ik een BSOD
Opzich is dit al vreemd !
Als ik in het BIOS RAID instel dan doe ik het volgende en gebeurd er dit: - RAID correct configureren in RAID-BIOS
- bootable windows laden
- Op F6 drukken
- RAID driver (diskette) installeren
- Nu staat er keurig een schijf van bijna 160 GB
- partitie aanmaken lukt ook en dan <enter>
Tot zover gaat het goed maar dan nog bij het laden van de bestanden:
- Kan de setup een aantal bestanden niet kopieëren: iteraid.sys en iteraid.cat en nog 1
Volgens mij zijn dat precies de bestanden van de diskette van RAID maar de diskette is goed volgens mij.
Ik heb al met de helpdesk van Mycom gebeld waar ik hem heb gekocht; wel half uur aan telefoon gezeten maar hij wist ook niet hoe het zat ! Dus ben beetje radeloos aan het worden
(P.s Als dit topic wat bekend voorkomt klopt dat, maar het vorige topic heeft er wel mee te maken, maar het probleem is compleet de andere kant op geslagen. Daarom heb ik maar even een nieuw en duidelijker topic geschreven.)