[XP] Dual boot i.c.m. Ghost image, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

Topicstarter
ik ben van plan een dual boot te gaan maken op mijn systeem, eentje voor het normale werk en 1 boot voor het gamen / overklokken

ik werk graag met ghost images dus wou ik van beide boots een image aanmeken mocht het fout gaan maar kan dit wel met een dual boot met op elke boot op een aparte schijf ( geen partitie , echt een andere schijf )

mijn vraag is dus :

kan ik op de ene boot het hele systeem overhoop gooien zonder dat hij problemen geeft als ik een image terug zet van de andere boot ?

[ Voor 10% gewijzigd door michel_habets op 02-01-2006 18:05 ]

For we are many

Verwijderd

Jazeker, dat is geen enkel probleem, je moet er alleen wel rekening mee houden dat het systeem boot van 1 schijf.
Dus als je die ghost maakt nadat je beide versies van XP geinstalleerd hebt zal het geen probleem zijn omdat de boot.ini op de bootschijf dan correct verwijst naar beide windows installaties.

Betekent dus ook dat je de images alleen naar de "eigen" partitie kan terugzetten, maar dat was je toch van plan denk ik.

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:44:
Jazeker, dat is geen enkel probleem, je moet er alleen wel rekening mee houden dat het systeem boot van 1 schijf.
Dus als je die ghost maakt nadat je beide versies van XP geinstalleerd hebt zal het geen probleem zijn omdat de boot.ini op de bootschijf dan correct verwijst naar beide windows installaties.

Betekent dus ook dat je de images alleen naar de "eigen" partitie kan terugzetten, maar dat was je toch van plan denk ik.
ja dat was ik van plane :)

volgende vraag waarbij ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen

bij het winxp install scherm op het moment dat je de install partitie moet kiezen zegt hij dat ik op ide 1 , 2 partities heb , dat is al vreemd want het zijn er meer , maar hij geeft op ide 1 ( 160 gb ) 1 partitie aan die ik wil gebruiken en de rest als lege ruimte, ( in windows is dit wel correct weergegeven ) dus ik kan hier zonder problemen de 1e boot op installen maar op de andere ide ( ide 2 ) geeft hij aan dat er alleen maar 128gb ( 128 van de 300 omdat hij in de bios niet meer aankan ) lege ruimte is maar daar staan meer partities op.....
hoe moet ik nu de 2e boot maken want ik wil mijn partities niet kwijt en hij geeft ze gewoon niet aan

For we are many