[Probleem] Mobile Pentium 4 3.06GHz loopt op 1.6GHz

Pagina: 1
Acties:

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 12:34
Probleem:
Zo als je al in de titel leest loopt mij Mobile Pentium 4 3.06GHz op 1.6GHz in mijn ASUS Pundit-R Barebone. Ik probeer dus te achterhalen of dit normaal is en hoe dit komt. En of er nog een manier is om hem wel op 3.06GHz te laten lopen.

Spec:
Mobile Pentium 4 3.06GHz (Northwood 130nm) Met HT
ASUS Pundit-R Barebone (Hij onderstuind tot 3.2GHz) Met nieuwste Bios versie.
1GB DDR

Verder heb ik op de site van Asus gezocht maar daar kon ik dus ook geen oplossing vinden, zo ook geprobeerd met google wat ook geen verdere resultaten leverde.

Enigste wat me opvalt is dat mijn Bios aangeeft dat de Vcore 1.2-3V is. Is dat niet erg laag ?!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk eens in je BIOS naar alles wat met PowerSaving, chipset-features etc. te maken heeft. Ik gok dat 1.6GHz de ondergrens is en hij vanzelf sneller loopt als er meer prestaties van het systeem gevraagd worden maar dat kan je in de bios uitzetten, dacht ik. Heb zelf geen Intel dus ken de precieze termen niet.

http://www.soundonsound.com/sos/dec03/articles/pcnotes.htm

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2006 17:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
het is zo dat wanneer je niet al te zware programma's draaid en dus weinig van de processor nodig bent hij terug klokt ivm stroomverbruik

dit kan je in de bios uitzetten!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Mobile Pentium 4 3.06GHz (Northwood 130nm) Met HT
Deze processor heeft ondersteuning voor EIST. Zoals deze pagina aangeeft is de laagste multiplier van deze processor slechts 12x. Vermenigvuldig dat getal met jouw FSB en je komt uit op 1600MHz.
ASUS Pundit-R Barebone (Hij onderstuind tot 3.2GHz) Met nieuwste Bios versie.
Het nieuwste BIOS ondersteent een Intel Pentium 4 3,2GHz.
Geen Mobile Intel Pentium 4 ;)

Wat je kunt doen :
• In het BIOS kijken om de multiplier omhoog te zetten. (Als dat überhaupt kan)
• Met CPUMSR proberen om de MP van de processor hoger te zetten. (On the Fly)

Uiteraard is er de kans dat de processor beter z'n best gaat doen als er vraag naar CPU power is ;). Of dat helemaal vlekkeloos gaat werken in een desktop systeem betwijfel ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Thandor op 02-01-2006 17:48 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Mijn desktop 3,06 had eens een keer hetzelfde, althans, ik bootte in 1,6 Ghz, maar na een bios update was het weer normaal, ik zou zeggen probeer eens je bios te updaten.

succes.