Toon posts:

Passwords Outlook van andere schijf halen

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb kortgeleden een crash op mijn harde schijf gehad. Resultaat: windows ME start niet meer op. Nu stond daar ook mijn Outlook 2000 op met een aantal mail-id's en passwords. En uiteraard heb ik geen backup gemaakt.
Om de schijf te kunnen benaderen heb ik een andere schijf met operating systeem (ook ME) ingebouwd, zodat ik nu een c-schijf (nieuw) heb en een d-schijf (de gecrashde). Nu wil ik de userid's en passwords terughalen, zodat ik die weer kan gebruiken. Rescue-programma's gaan uit van c-schijven en kijken dus niet naar de d-schijf. Ik heb begrepen, dat de gegevens opgeslagen zijn in de registry. Via regedit kom ik echter ook alleen in de registry van de c-schijf.
Wie kan mij een hint geven hoe die data te benaderen ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://support.microsoft.com/?kbid=287070

http://www.slipstick.com/config/backup.htm

Misschien dat hier iets instaat wat je op weg kan helpen.

Had je alles in een PST staan of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2006 17:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dag Max3400,

Bedankt voor je reactie. Helaas helpt dat me niet verder. Zoals ergens in de tweede link ook vermeld, staan de Outlook-accounts en passwords in het register van Windows. Ze staan in Hkey_current_user\software\microsoft\office\outlook. Alleen kan ik daar niet aan via REGEDIT, omdat REGEDIT naar de registry op de c-schijf kijkt en niet op die op de d-schijf.

Ik heb overigens wel een PST-bestand, helaas alleen de archive.pst. De outlook.pst geeft ook lees-fouten en is dus niet te kopieren naar de c-schijf. De archive.pst is van 30 november, dus veel mail ben ik gelukkig niet kwijt.

Ik zoek dus naar een manier om op de d-schijf in de registry te komen en daar de waarden te kopieren. Wellicht staat dit topic dan in het verkeerde forum ?

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:30
Mail terughalen is geen probleem. Zoeken op *.pst en dan dat bestand importeren. Username en password valt echter niet meer te achterhalen, tenzij je de oude installatie weer aan de praat krijgt kun je met bijv. revealer de sterretjes terug toveren naar je wachtwoord.

Provider kan eventueel wachtwoorden wel voor je resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Krytech,

Ook jij bedankt voor je reactie. Je laatste opmerking klopt uiteraard, ik kan mijn provider opbellen en om een nieuw password vragen, ik wilde echter proberen of ik dit niet zelf op kon lossen (beetje hobbyist, snap je).

Ik heb de programma's mailpv.exe en psvp.exe gedownload. Wanneer je die draait op een machine, krijg je een overzicht van alle mail-account's, de passwords, de pop3-instellingen enzovoorts. Alleen ook hier weer het probleem, dat deze gegevens van de c-schijf afkomen (ik weet overigens niet of ze uit de registry worden gehaald). Nu was mijn idee, om de eerder genoemde waarden uit de registry van de d-schijf te exporteren, die te importeren in de registry van de c-schijf en dan bovenstaande programma's te draaien, zodat ik alle settings weer heb.
Alleen weet ik dus niet hoe in de registry op de d-schijf te komen.

Het archive.pst bestand kan ik inderdaad gewoon importeren in een draaiende outlook en dan heb ik mijn mail weer.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
normaal gezien zou je de registry van een gecrashte schijf ook nog moeten kunnen uitlezen.
Kan je op volgende Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD niks terugvinden? Hier staat uitgelegd hoe een cdtje te branden, dat dan gaat opstarten voor u en waar een registry-editor inzit. Ik heb dit ook al gebruikt, en als de registry niet naar de vaantjes is, kun je hier alles uithalen. Je moet alleen goed weten waar je je gegevens moet terugvinden... (dit is textbased, niet grafisch...)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met 'component laden' kan je een ander register openen.

Maar het gaat dus om de logingegevens van je ISP (POP3?) en niet een wachtwoord op het PST file zelf. Het lijkt me eigenlijk niet de bedoeling om zomaar wachtwoorden te achterhalen, dat kan te makkelijk worden misbruikt door anderen. Laten we dat dus hier niet doen als het ook gewoon kan worden opgevraagd bij de ISP. (Wachtwoorden resetten vindt ik daarentegen prima, analoog aan inderdaad pnordahl's offline registry editor, maar dat gaat natuurlijk niet bij de ISP).

Overigens bevat de archjive.pst niet alle mail, alleen juist hetgeen dat is gearchiveerd en dus verwijderd uit de outlook.pst. Repareer dus de outlook.pst met scanpst.exe dat al op je harde schijf staat.

edit:

Welkom op GoT trouwens :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 03-01-2006 12:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dag cOOkie en F_J_K,

In volgorde van posten:

@cOOkie: het tool, waar je me naar verwijst, is bedoeld om een windows-account te resetten (als ik het goed lees). Je kunt middels het tool blijkbaar ook andere waarden benaderen van de registry, maar daar zou ik eens wat tijd aan moeten spenderen (ga ik ook zeker doen, de schijf is toch naar de haaien). Dat is echter nu niet mijn bedoeling, maar toch bedankt voor je reactie.

@F_J_K: je hebt helemaal gelijk, toen ik aan deze post begon had ik zelf ook al het idee, dat de door mij gevraagde info ook verkeerd gebruikt kan worden. Laten we dus deze post maar stoppen, ik bel mijn ISP en vraag om nieuwe passwords, geen probleem.
Wel maakte je laatste opmerking me nog ongerust. Ik kan namelijk mijn outlook.pst niet kopieren, dan krijg ik errors. Dus ik hoop, dat reparatie mogelijk is, anders ben ik blijkbaar toch nog mail kwijt. Ik ga meteen aan de slag.

Bedankt voor jullie reacties !

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K

Ik ben er intussen toch in geslaagd om de gegevens uit de registry te halen (de hobbyist heeft toch gewonnen ! ). Ik wil de methodiek hier niet posten, hij is inderdaad security-gevoelig. Mocht je als moderator desalniettemin geinteresseerd zijn in het hoe (wellicht handig voor toekomstig gebruik), stuur me dan maar een mail.

Nogmaals bedankt voor het meedenken !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor het aanbod maar vooralsnog houd ik het bij backups van data en wachtwoorden. Mooi dat het gelukt is :)
Trouwens een goed moment om jezelf te vertellen voortaan te gaan backuppen? O-)

outlook.pst: ik had je vorige bericht gemist maar probeer wat van de tools die worden genoemd onder de link in Hoe haal ik verwijderde bestanden terug? in de SA FAQ. Met een beetje geluk kan je dan het meeste van de pst redden en kan je vervolgens scanpst gebruiken om de pst te repareren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
dat is inderdaad om een windows account te resetten, en ik ben daar opgekomen, omdat ik opeens niet meer kon inloggen (inloggen, en direct terug uitloggen).
Deze link heb ik enkel doorgegeven, omdat je daar eigenlijk aan een registry kunt van een bepaalde schijf, en daar dan zaken in kunt gaan opzoeken...
Nice dat het opgelost is :).

offtopic:
Een mail sturen is moeilijk, als je bij je profiel geen mailadres invult hé... (allée voor de gewone mens dan toch :).)

[ Voor 14% gewijzigd door c00kie op 05-01-2006 12:44 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1